Någon som har torskat med cross ?

KelashiaN
4 augusti 2007 ·

Tjenare !
Jag undrar väldigt stort över vad straffet blir på att torska med en 250 på gatan..
Vil endast ha svar från säkert folk...
Mvh ! big_smile

Kettunen
4 augusti 2007 ·

Jag torska med min gamla 80 och fick böter & Indraget lämp i 1 år.

KelashiaN
4 augusti 2007 ·

Ajaj synd detdär asså ! , tack för svar wink
Någon mer som har torskat ?

ErskPersk Svindåre
4 augusti 2007 · 1 433 Inlägg

har du blivit tagen eller vill du bara veta, utifall du skulle bli stoppad? :d lämpan dras nog in, böter å sånt skit big_smile jag kör på vägar å grejjer med min cross. har mött poliserna flera gånger, men de bryr sej inte tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
KelashiaN
4 augusti 2007 ·

hehehe smile Nix har inte blivit tagen , undrar bara för många personer och polare har för hög fantasi smile

_Wallis_
4 augusti 2007 · 4 506 Inlägg

Har kört lite kross på gatan och har kompisar som gjort/gör det. Straffet var det samma som att åka på en trimmad moppe när jag var 15 vet jag. (4 år sedan) Det räknades som att köra o-reggad MC utan kort och straffet är ganska hårt som du ser på Kettunen, Men det vill ju till att man ska bli stoppad ochså, Jag har aldrig stannat för en polis när jag kört Moppe eller cross (aldrig vart jagad med cross men hade bara kört vidare endå) 
Tyckte det var skoj att retas med polisen när jag körde moppe. Stannar man friviligt så får man skylla sig själv. Enda settet som dom kan ta en på är ju om man Vurpar eller om man får en Mc snut bakom sig, Men då kan man lyckas om man kör upp i skogen och vet hur den skogen ser ut.

Annars kan man ta av sig hjälmen för då måste polisen iaktaga försiktighet, Dom får ej hetsa en person så att han/hon rammlar och skadar sig. Vilket underlättar om det visar sig vara svårt att åkaifrån dem. Men det kan väll bero på Vilken polis man får eftersig ochså.

Senast redigerat av _Wallis_ (4 augusti 2007)

Kan du andas kan du dö.
MilleN
5 augusti 2007 · 9 108 Inlägg

Verkar inte finnas någon som redan har körkort som åkt dit, blir det indraget direkt tro?

TFkarlsson Varningar. 36
5 augusti 2007 · 1 200 Inlägg

En polare till mig åkte dit. Han åkte dit på olovlig körning smitning och vårdslöshet i trafik. han fick 900 i böter (han hade ej fast inkomst) och 6 månaders indraget körkort tror jag det var.

Med trimmad moppe åker man dit på trimmet och får värre straff än cross vet jag för det har snuten förklarat för oss när jag gick i skolan haha

Senast redigerat av TFkarlsson (5 augusti 2007)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
baen
5 augusti 2007 · 220 Inlägg

Tänker jag rent logiskt så borde man åtminstonde åka dit på dessa punkter:
Olovlig körning
Oregistrerat fordon
Oförsäkrat
Fortkörning(?)

poliserna lyckas säkert knixa till det o få det till att man utsatt andra personer för fara genom att man inte haft belysning också?

edit: stavfel

Senast redigerat av baen (5 augusti 2007)

Muttley
5 augusti 2007 ·

bara mycket rätt att åka dit så de stänker om det när man kör cross på gatan.

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
5 augusti 2007 · 277 Inlägg

jag å en polare körde cross från emmaboda för nått år sen! mötte snuten å vi drog gärnet..dom vände och började komma ikapp oss ( hade en 80cc cross som var lite trimmad )
efter ca 1 km så fick vi soppa torsk å vi blev tagna!! polarn som vägrade köra ner i diket å smita ut på åkern..straffet var för föraren som fick Olovligkörning, smitning i trafik, oreggatfordon och indraget körkortstillstånd i 6 månader. det polisen sa till mej när jag åkte med, var att jag skulle sluta käfta å sätta mej i bilen innan dom satte mej i fyllecellen!

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
loffe007
5 augusti 2007 · 905 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Har kört lite kross på gatan och har kompisar som gjort/gör det. Straffet var det samma som att åka på en trimmad moppe när jag var 15 vet jag. (4 år sedan) Det räknades som att köra o-reggad MC utan kort och straffet är ganska hårt som du ser på Kettunen, Men det vill ju till att man ska bli stoppad ochså, Jag har aldrig stannat för en polis när jag kört Moppe eller cross (aldrig vart jagad med cross men hade bara kört vidare endå) 
Tyckte det var skoj att retas med polisen när jag körde moppe. Stannar man friviligt så får man skylla sig själv. Enda settet som dom kan ta en på är ju om man Vurpar eller om man får en Mc snut bakom sig, Men då kan man lyckas om man kör upp i skogen och vet hur den skogen ser ut.

Annars kan man ta av sig hjälmen för då måste polisen iaktaga försiktighet, Dom får ej hetsa en person så att han/hon rammlar och skadar sig. Vilket underlättar om det visar sig vara svårt att åkaifrån dem. Men det kan väll bero på Vilken polis man får eftersig ochså.

svårt köra ifrån mc snuten i piteå genom att köra i skogen, med tanke på att en jävel av dom kör enduro som endast är avsedd för att jaga småbarn på trimmade moppar. fast det är klart , känner man skopgen kan man juh ha en chans. smile bättre köra enduroreggat ut skylt. då borde man juh klara kortet iaf. smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

jag brukar köra cross på byn där jag bor, dock alldrig blivit stoppad men skulle nog inte vilja det heller yikes skulle tro att det blir olovligt körning och att körkortet ryker sad men men smile


edit: stav fel kanske då man är lite smått onykter smile

Senast redigerat av _Glenne_ (5 augusti 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
TRYIT Teddan
5 augusti 2007 · 2 495 Inlägg

tkd_rille skrev:
bara mycket rätt att åka dit så de stänker om det när man kör cross på gatan.

varför ??
allt beror väll på hur man kör ..... sen kan man ju ha en e-reggad hoj då får ,man jju åka till och från träning och tävling .

är cross lös nu men har åkte Vor 530

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Muttley
5 augusti 2007 ·

r-ted skrev:

tkd_rille skrev:
bara mycket rätt att åka dit så de stänker om det när man kör cross på gatan.

varför ??
allt beror väll på hur man kör ..... sen kan man ju ha en e-reggad hoj då får ,man jju åka till och från träning och tävling .

är cross lös nu men har åkte Vor 530

ja varför ?? hur många som kör cross på gata kör normalt ? jag har inte sett många.'
pluss att de är de med ljus, på kvällar då är de ju lätt för en bilist att smälla ihop med en cross ? har vatt nära nån gång pga några idioter.   
varför köra ett fordon som ej är reggat eller godkänt ?

Virtual_Blå
5 augusti 2007 · 145 Inlägg

Vi bilister gillar inte sånna som du (när du e i trafiken) med en cross!, du kan ju ha det i bakhuvudet iaf!, du får inte bara polisen efter dig, utan väldigt många andra + att om du inte har körkort så har du inget å göra i trafiken eller på gatorna överhuvudtaget med en cross...be din kära pappa hjälpa dig hitta en motorklubb istället så ska du se att du får lite 1. kompisar 2. personer som uppskattar din körning 3. ingen polis som inte gillar dig 4. du behöver inte starta en sån här onödig tråd.

moose46019 study
5 augusti 2007 · 772 Inlägg

de som kör cross på allmänväg förtjänar att åka fast.
det är synd att poliserna är så milda. då detta är ett tecken på ej moget trafikbetende.

Beetle V4
5 augusti 2007 · 218 Inlägg

Hehe, så ni har inte gjort något olagligt med eran bil eller så? i såfall borde inte ni heller få vistas i trafiken.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage
Rallyhalle
5 augusti 2007 · 4 299 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Har kört lite kross på gatan och har kompisar som gjort/gör det. Straffet var det samma som att åka på en trimmad moppe när jag var 15 vet jag. (4 år sedan) Det räknades som att köra o-reggad MC utan kort och straffet är ganska hårt som du ser på Kettunen, Men det vill ju till att man ska bli stoppad ochså, Jag har aldrig stannat för en polis när jag kört Moppe eller cross (aldrig vart jagad med cross men hade bara kört vidare endå) 
Tyckte det var skoj att retas med polisen när jag körde moppe. Stannar man friviligt så får man skylla sig själv. Enda settet som dom kan ta en på är ju om man Vurpar eller om man får en Mc snut bakom sig, Men då kan man lyckas om man kör upp i skogen och vet hur den skogen ser ut.

Annars kan man ta av sig hjälmen för då måste polisen iaktaga försiktighet, Dom får ej hetsa en person så att han/hon rammlar och skadar sig. Vilket underlättar om det visar sig vara svårt att åkaifrån dem. Men det kan väll bero på Vilken polis man får eftersig ochså.

Varför ta av sig hjälmen, då kan polisen se vem du e å då torskar du i vilket fall som helst. Men varför i helvete ska man försöka å köra ifrån polisen???? då riskerar du bara andras liv, för de e ju knappast i 30km/h som du försöker köra ifrån dom.

ryttersson
6 augusti 2007 · 454 Inlägg

moose46019 skrev:
de som kör cross på allmänväg förtjänar att åka fast.
det är synd att poliserna är så milda. då detta är ett tecken på ej moget trafikbetende.

Vilket skämt.. kallas du sverker olofsson ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang