Tabbar i olika filmer

merca_
6 augusti 2007 · 326 Inlägg

Jag tänkte höra om ni har sett någon tabbe i någon film! tex i kulisserna osv?

ja kan börja med en sen ur walk the line där han är vis skivtudion i början å i bakrunden står en bil (en HGW) som ena bakhjulet är en cromad american racing fälg å sen tror jag det står en navkapsel brevid.

tyvärr vet ja inte hur man infogar en bild på det

så låt höra vad ni har sett

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
haxer Proljece?
6 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Heter scen tongue och ja te.x i den filmen hehe minnet är bra... han som spelar i döligt vapen han e typ riddare eller skotte big_smile Mel gibson tongue

Så i sista slaget så finns det en bil som kommer körandes smile

Fan minnet är som en påse nötter ibland sad

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
merca_
6 augusti 2007 · 326 Inlägg

haha sorry:P kan inte stava:s

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Izual
6 augusti 2007 · 4 571 Inlägg

En hel hemsida dedikerad till just detta: http://www.moviemistakes.com/

Norde fotointresserad
6 augusti 2007 · 2 307 Inlägg

Brukar kunna se sånna när man kollar på filmer utan å leta efter dom, ligger väl nåt i ens undermedvetna.. Men minnet är nte det bästa men men

i Pirates of the carrebian är det väl nån person i vanlig nutidskläder som driver runt i en scen på sjörövarskeppet =P

Sen en som jag funderat lite på är 2 fast 2 furious när Brian och Roman Pearce brakar igenom en grind in på båtområdet och när dom stannar bilen är det inte en repa ens på bilen.. för det borde det väl bli?

E30Tompa Rörpulare
6 augusti 2007 · 1 453 Inlägg

Men ronny och ragge e ju kung... börjar me när ronny köper den "nya" tidningen och mosar ragge me korv i hela nyllet då e de en film frekvens på ragge me massa korv i hela nyllet sen ronny sen tillbaka till ragge då e ansiktet rent och frillan lagd åt andra hållet... de andra kort där efter e när han krockar ner i diket han faller åt höger hojen åt vänster... när dom kmr fram e han under hojen åt vänster big_smile och sen finns de hur många till som helst men orkar inte skriva... men de e dom skönaste iaf smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
HOLLELLE
6 augusti 2007 · 409 Inlägg

är det inte typ lotr man ser ett flygplan vid horisonten? braveheart kanske..

E30Tompa Rörpulare
6 augusti 2007 · 1 453 Inlägg

Samt en bil i sagan om ringen när frodo e stucken när dom blir jagade av hästar i nya zeland när tjejen på den vita hästen rider me dom

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Mack Forum- och sitemoderator
6 augusti 2007 · 26 183 Inlägg

Filmen Convoy kan jag in och utantill. Kan säkert rabbla manuset också
bara jag får lite tid på mig tongue

Tex används stuntdubletten till tankbilen flera gånger på flera ställen i filmen.
Detta syns mest på att tankarna på "dragarn" är kortare än orginal.
Apropå den så syns den både i eftertexten då den inte blivit moddad, samt
då "hela" konvojen kommer samman.

Lustigast måste nog vara lyktglaset som skjuts sönder tre gånger i samma
scen då han ska över bron...varför han nu var dum nog att försöka sad


Annars har jag för mig jag läst att man ska kunna se en gris på däck
nånstans i filmen Pearl Harbor? Jag har dock inte sett den..nån annan?

Senast redigerat av AirOne (6 augusti 2007)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
dusty Living in the fastlane
6 augusti 2007 · 2 616 Inlägg

titanic: det ekar när dom ropar smile

die hard: när negern sitter i parkeringshuset och pratar i mobil i sin limousine så är det mitt på dagen i bakgrunden

red daddy
6 augusti 2007 ·

die hard: när negern sitter i parkeringshuset och pratar i mobil i sin limousine så är det mitt på dagen i bakgrunden.

"negern"

Ha ha, sitter och dricker bira och läser foruminlägg. Mkt roligt! lol

pilten
6 augusti 2007 · 48 Inlägg

i Gladiatorerna flygger det två jetplan förbi på himlen i en av scenerna när de fillmar inne på koloseumet

Hmm.
6 augusti 2007 ·

"Braveheart" - Först springer Mel Gibson med svärd genom skogen på jakt efter hans flickas mördare. sen under en annan kameravinkel- vipps försvinner svärdet. sen tillbaka till den ursprungliga kameravinkeln så springer han där med svärdet igen. Han kan trolla den gubben minsann.


"Band Of Brothers" Episod 3. Tipper skjuter 2 skott mot ett dass med en m1 Garand. Först skjuter han ett skott. inget hål i dassdörren. sen skjuter han skott nr 2. Och poff så dyker 2 hål fram. Helt otroligt va tongue


Finns många fler jag uppmärksamamt, skriver om jag kommer ihåg.

Senast redigerat av Hmm. (6 augusti 2007)

940R
6 augusti 2007 · 1 567 Inlägg

En klassiker är ju i filmen ANACONDA där deras båt dom åker med kör på grund vid ett vatten fall..Lite senare så backar dom loss från grundet och vattenfallet rinner uppot  wink

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Hee-Maan
7 augusti 2007 · 3 113 Inlägg

940R skrev:
En klassiker är ju i filmen ANACONDA där deras båt dom åker med kör på grund vid ett vatten fall..Lite senare så backar dom loss från grundet och vattenfallet rinner uppot  wink

haha.. jasså? måste fan ta o checka det någon gång.. har sätt den ett antal gånger men har inte tänkt på det..

har aldrig sätt något misstag direkt men jag har hört att det ska finnas någon röd Jeep i någon utav "Lord Of The Rings"-filmerna... tongue

Semper Fi
Hamilton
7 augusti 2007 · 8 872 Inlägg

När Stig-Helmer ska packa sin resväska i "Sällskapsresan 1" ser man att väckarklockan står på 6:36 medan man på radionyheterna säger att klockan är 8:30.

I "Den ofrivillige golfaren" klarar Stig-Helmer kicka boll 200 gånger utanför puben Laughing Duck och säger att han kickade en del boll som liten. I "Hälsoresan" får vi veta att han inte var så bra i fotboll utan bara fick vara stolpe.

I "Hälsoresan" lägger Bruno Anderhage vitaminpillerna i byxfickan som Camilla lagt fram till frukosten. Sekunderna senare slänger han dem i rabatten, men från bröstfickan.

I "Hälsoresan" är det ett samhällsprogram liknade "Plus" som heter Tendenz. Det första avsnittet vi får se är när Stig-Helmer har åkt upp till sin vecka på Gustav Vasa Spa. I slutet säger de att nästa program kommer om två veckor. Vi får dock se detta avsnitt också innan deras vecka är slut.

Där är en intressant sak i början på "Sällskapsresan 2" när man växlar scenerna mellan Brännströms mekaniska och industridepartementet. Först ser man Brännströms och klockan står på 9:18. Scenen efter är på industridepartementet och där bryter man för andra åket som ska börja klockan tre och det är om fem minuter. Scenen efter är man hos Brännströms igen och klockan står fortfarande på 9:18.

När man närmar sig hotellet i "Sällskapsresan 2" ringar man upp Nalle ifrån bussen och då säger han att det saknas 15 bäddar. Han ordnar ju med kontraktet men säger att det var tre dubbelrum med extrabäddar i samt vindsvåningen på annexet. Det blir faktiskt bara 10 bäddar. Man kan ju undra var de andra 5 bäddarna blev av.

I "Sällskapsresan 1" la Stig-Helmer lappar i brödrostarna där det stod "Kontrollerad G17". Sedan får vi se att han klistrar på "Kontrollerat av G9" i "SOS". Även i "Den ofrivillige golfaren" stämplar han "Kontrollerat av G9".

Felaktiga födelsedatum i "Sällskapsresan 1" där han har personnummer 400703-0356 mot "Hälsoresan" där han säger till Rebecka att han är född den 5 maj.

I början av "SOS" ser vi en sekvens ifrån Toastmaster. Enligt radion är klockan 16.00 men vi ser på arbetsklockan att den bara är ca 8 minuter i fyra.

När Ole lånar båten Friend Ship i "SOS" har den ingen livbåt men lite senare när familjen har gett sig iväg så är det en livbåt efter båten. Man kan ju undra var den kommer ifrån.

En sak stör mig lite i "Den Ofrivillige Golfaren" och det är att när Ole och Stig-Helmer stiger av tåget i Skottland så har de inte sina golfklubbor med sig. De underlättar ju när man ska spela golf.

Har du tänkt på en sak i "Den ofrivillige golfaren"? En bit in i filmen bestämmer Bruno datum med domaren. De säger att tävlingen ska vara den 26 juli. I sluten av filmen när Bruno skriver checken skriver han 25 juli som datum. Dagen innan tävlingen ska hållas.

Fotograf på tierpidag.se
=Jack=
7 augusti 2007 ·

Gone in sixty seconds
Vid ett tillfälle kortsluter Randall en glödlampshållare för att låsa upp en bil. Lampan är släkt, hur kan man då kortsluta om det inte finns någon ström? roll

Volvotjej84 helt galen
7 augusti 2007 · 388 Inlägg

Titanic:
Rose som ung har gröna ögon. Rose som gammal tant har blå...

Varför åka fort när man kan åka brett?
rideharddiefree Höbonde
7 augusti 2007 · 228 Inlägg

En bil syns i första filmen av Lord of the rings när Frodo och Sam precis lämnat Fylke.

Ett flygplan syns på himlen i en scen i Troja!big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang