MDS Audiophile Pro APX15 Pro

toelli
9 augusti 2007 · 132 Inlägg

Just precis..

15" Audiophile Pro APX 15 Pro bashögtalare 4000W max, 2000WRMS

Är det bra skit? någon som erfarenhet av audiophile pro apx? ...

Sen undrar jag vilket slutsteg man behöver till basen..


Mvh Jesper

Muppsi Bessewisser
9 augusti 2007 · 556 Inlägg

Vad jag har hört så ska det vara MDS finaste serie efter Rainbow... Ska tydligen vara handbyggda osv så det är säkert bra saker!

//SkyNard

How low
micke_mds
8 februari 2009 · 14 Inlägg

jag kör med en mds apx15 med ett ssl cr5000steg.. finns gott om effekt

Kulla89 man kan bara inte sluta älska cheva
8 februari 2009 · 57 Inlägg

Finns ingen bra MDS=) helt seriöst så tycker ja deras basljud låter konstigt mot andra märken

Aronsson_Kil
8 februari 2009 · 653 Inlägg

Kulla89 skrev:
Finns ingen bra MDS=) helt seriöst så tycker ja deras basljud låter konstigt mot andra märken

Finns ingen bra MDS nej, men basen är inte byggd av MDS så wink har en APX 12" i en 50L portad låda med 3st 3,3" portar och är avstämd till ca 40Hz, Låter helt OK smile

mYGeL
8 februari 2009 · 1 338 Inlägg

MDS APX 15" samt 12"an är mkt bra basar!
Men dem kräver också MYCKET Effekt fall du vill får ur basen vad den kan ge!



Ang Rainbow,
Så är Rainbow ett Märke som säljes av MDS och inte MDS egna märke!
Dem gör mkt bra system, allt från 1000kr upp till 75tusen för ett kit med 2diskanter, 2midbasar samt 2 filter tongue
Vinner priser i alla prisklasser ute i Europa!
Rainbow har vunnit test i Sverige också, dock så finns ju inte alls lika många i Sverige som testar och jämför högtalare som tex Tyskland.


Mvh// M

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Aronsson_Kil
8 februari 2009 · 653 Inlägg

mYGeL skrev:
MDS APX 15" samt 12"an är mkt bra basar!
Men dem kräver också MYCKET Effekt fall du vill får ur basen vad den kan ge!



Ang Rainbow,
Så är Rainbow ett Märke som säljes av MDS och inte MDS egna märke!
Dem gör mkt bra system, allt från 1000kr upp till 75tusen för ett kit med 2diskanter, 2midbasar samt 2 filter tongue
Vinner priser i alla prisklasser ute i Europa!
Rainbow har vunnit test i Sverige också, dock så finns ju inte alls lika många i Sverige som testar och jämför högtalare som tex Tyskland.


Mvh// M

Samma med APX basen, Byggd av TC-Sounds och inte MDS wink Som sagt, MYCKET effekt så spelar den på bra wink

vw_performance Greve
8 februari 2009 · 1 058 Inlägg

Aronsson_Kil skrev:

mYGeL skrev:
MDS APX 15" samt 12"an är mkt bra basar!
Men dem kräver också MYCKET Effekt fall du vill får ur basen vad den kan ge!



Ang Rainbow,
Så är Rainbow ett Märke som säljes av MDS och inte MDS egna märke!
Dem gör mkt bra system, allt från 1000kr upp till 75tusen för ett kit med 2diskanter, 2midbasar samt 2 filter tongue
Vinner priser i alla prisklasser ute i Europa!
Rainbow har vunnit test i Sverige också, dock så finns ju inte alls lika många i Sverige som testar och jämför högtalare som tex Tyskland.


Mvh// M

Samma med APX basen, Byggd av TC-Sounds och inte MDS wink Som sagt, MYCKET effekt så spelar den på bra wink

vart har du fått den informationen ifrån? säger inte att det inte stämmer, men vill gärna granska det lite noggrannare.

Mvh/Tommie

PoLoud =D
luunggan
8 februari 2009 · 956 Inlägg

vw_performance skrev:

Aronsson_Kil skrev:

mYGeL skrev:
MDS APX 15" samt 12"an är mkt bra basar!
Men dem kräver också MYCKET Effekt fall du vill får ur basen vad den kan ge!



Ang Rainbow,
Så är Rainbow ett Märke som säljes av MDS och inte MDS egna märke!
Dem gör mkt bra system, allt från 1000kr upp till 75tusen för ett kit med 2diskanter, 2midbasar samt 2 filter tongue
Vinner priser i alla prisklasser ute i Europa!
Rainbow har vunnit test i Sverige också, dock så finns ju inte alls lika många i Sverige som testar och jämför högtalare som tex Tyskland.


Mvh// M

Samma med APX basen, Byggd av TC-Sounds och inte MDS wink Som sagt, MYCKET effekt så spelar den på bra wink

vart har du fått den informationen ifrån? säger inte att det inte stämmer, men vill gärna granska det lite noggrannare.

Mvh/Tommie

Är inte helt säker men jag har för mig att det var tokken som skrev det, antingen här eller på lazzat.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Aronsson_Kil
8 februari 2009 · 653 Inlägg

vw_performance skrev:

Aronsson_Kil skrev:

mYGeL skrev:
MDS APX 15" samt 12"an är mkt bra basar!
Men dem kräver också MYCKET Effekt fall du vill får ur basen vad den kan ge!



Ang Rainbow,
Så är Rainbow ett Märke som säljes av MDS och inte MDS egna märke!
Dem gör mkt bra system, allt från 1000kr upp till 75tusen för ett kit med 2diskanter, 2midbasar samt 2 filter tongue
Vinner priser i alla prisklasser ute i Europa!
Rainbow har vunnit test i Sverige också, dock så finns ju inte alls lika många i Sverige som testar och jämför högtalare som tex Tyskland.


Mvh// M

Samma med APX basen, Byggd av TC-Sounds och inte MDS wink Som sagt, MYCKET effekt så spelar den på bra wink

vart har du fått den informationen ifrån? säger inte att det inte stämmer, men vill gärna granska det lite noggrannare.

Mvh/Tommie

Varsegod och undersök smile

Lonefox Bad music kills good sound
8 februari 2009 · 7 241 Inlägg

Är inte bara tokken som har skrivit det.

Nu orkar jag inte leta upp den ursprungliga källan men jag ställer mig i skaran som hävdar att TC Sounds ligger bakom APX-basarna....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
BAE BilstereoNörd
8 februari 2009 · 576 Inlägg

Aronsson_Kil skrev:

mYGeL skrev:
MDS APX 15" samt 12"an är mkt bra basar!
Men dem kräver också MYCKET Effekt fall du vill får ur basen vad den kan ge!



Ang Rainbow,
Så är Rainbow ett Märke som säljes av MDS och inte MDS egna märke!
Dem gör mkt bra system, allt från 1000kr upp till 75tusen för ett kit med 2diskanter, 2midbasar samt 2 filter tongue
Vinner priser i alla prisklasser ute i Europa!
Rainbow har vunnit test i Sverige också, dock så finns ju inte alls lika många i Sverige som testar och jämför högtalare som tex Tyskland.


Mvh// M

Samma med APX basen, Byggd av TC-Sounds och inte MDS wink Som sagt, MYCKET effekt så spelar den på bra wink

Ärligt talat vad är det för bra med en högtalare som kräver mycket effekt för att spela bra?
Det tyder ju på dålig verkningsgrad, ett stort minus...
Den tunga konan bidrar ju heller inte till någon direkt musikkalisk högtalare..

Har svårt att tänka mig att en seriös konstruktör/tillverkare står bakom dessa högtalare?

Känns mer som de kommer från den vanliga Kina handeln där man som köpare kan välja fritt mellan chassi, konor o magneter osv för att "designa" sin egen högtalare med den egna loggan på..
Därav ofta avsaknad av parametrar eller existerande ologiska, där värdena är mer slumpartade än genomtänkta..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Drönirettab
8 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Men en hel del av dagens bilbasar har ju ganska dålig (teoretisk) verkningsgrad, speciellt de som passar i mycket små lådor. Litet Vas och relativt låg Fs. smile

Visst finns det en del märken som har bra verkningsgrad, fast det är inte ovanligt med tex 85-86 dB teoretisk verkningsgrad för en 12".

mYGeL
9 februari 2009 · 1 338 Inlägg

BAE skrev:

Aronsson_Kil skrev:

mYGeL skrev:
MDS APX 15" samt 12"an är mkt bra basar!
Men dem kräver också MYCKET Effekt fall du vill får ur basen vad den kan ge!



Ang Rainbow,
Så är Rainbow ett Märke som säljes av MDS och inte MDS egna märke!
Dem gör mkt bra system, allt från 1000kr upp till 75tusen för ett kit med 2diskanter, 2midbasar samt 2 filter tongue
Vinner priser i alla prisklasser ute i Europa!
Rainbow har vunnit test i Sverige också, dock så finns ju inte alls lika många i Sverige som testar och jämför högtalare som tex Tyskland.


Mvh// M

Samma med APX basen, Byggd av TC-Sounds och inte MDS wink Som sagt, MYCKET effekt så spelar den på bra wink

Ärligt talat vad är det för bra med en högtalare som kräver mycket effekt för att spela bra?
Det tyder ju på dålig verkningsgrad, ett stort minus...
Den tunga konan bidrar ju heller inte till någon direkt musikkalisk högtalare..

Har svårt att tänka mig att en seriös konstruktör/tillverkare står bakom dessa högtalare?

Känns mer som de kommer från den vanliga Kina handeln där man som köpare kan välja fritt mellan chassi, konor o magneter osv för att "designa" sin egen högtalare med den egna loggan på..
Därav ofta avsaknad av parametrar eller existerande ologiska, där värdena är mer slumpartade än genomtänkta..
// Tommy

Det är TC-Sounds som tillverkat den basen!

Mvh// M

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
prylboeg
16 februari 2010 · 210 Inlägg

En fråga ang APX15"! Jag har ett Rockford Fosgate Power T20001bd, kommer detta steg att räcka till basen?

Mvh!

The best part of fighting is the make up sex
dbakuten TEAM dBAkuten
16 februari 2010 · 865 Inlägg

mYGeL skrev:

BAE skrev:

Aronsson_Kil skrev:

Samma med APX basen, Byggd av TC-Sounds och inte MDS wink Som sagt, MYCKET effekt så spelar den på bra wink

Ärligt talat vad är det för bra med en högtalare som kräver mycket effekt för att spela bra?
Det tyder ju på dålig verkningsgrad, ett stort minus...
Den tunga konan bidrar ju heller inte till någon direkt musikkalisk högtalare..

Har svårt att tänka mig att en seriös konstruktör/tillverkare står bakom dessa högtalare?

Känns mer som de kommer från den vanliga Kina handeln där man som köpare kan välja fritt mellan chassi, konor o magneter osv för att "designa" sin egen högtalare med den egna loggan på..
Därav ofta avsaknad av parametrar eller existerande ologiska, där värdena är mer slumpartade än genomtänkta..
// Tommy

Det är TC-Sounds som tillverkat den basen!

Mvh// M

Då tillverkar de mycket basar för gick man runt i "Kina" monterna på CES LasVegas mässan samtidigt som basen kom under MDS märke så fanns det otroligt många basar som var lika dana som man satte sitt egna namn på.

Men det behöver ju inte säga att MDS har gjort något sådant?? smile

Vilket fall som så kanske det är en otroligt bra bas?

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Hedde Superhedde
16 februari 2010 · 255 Inlägg

De flesta basar kommer idag från samma färgglada katalog från KINA. Tjock som bibeln o med fantastiska högtalare som visst säljs med massa kända namn? Så vem som kopierat vad är faktiskt omöjligt att reda ut och spelar väl heller ingen direkt roll.

Vem som från början sagt att APX byggts av TC-Sounds på Lazzat? Det var ju jag.cool

Tyvärr så stängdes hela bilstereolazzats forumdel pga ett fåtal personers oförmåga att resonera, så några bevis för dessa trådar blir svårt då de idag är inlåsta i Lazzats arkiv.

Kan nog inte styrka det idag då jag glömt hela historien om den. Men den spelade trevligt när jag testade den i Alfan en sväng.

Mvh Mattias Hedin

Senast redigerat av DJ_Hedde (16 februari 2010)

DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999. Musikproducent. #mattheroproducer
Hummer H2 "DD Hummer" (2006)
Volkswagen Lupo 1.4 16V "Lilla Röd" (2001)
dbakuten TEAM dBAkuten
17 februari 2010 · 865 Inlägg

DJ_Hedde skrev:
De flesta basar kommer idag från samma färgglada katalog från KINA. Tjock som bibeln o med fantastiska högtalare som visst säljs med massa kända namn? Så vem som kopierat vad är faktiskt omöjligt att reda ut och spelar väl heller ingen direkt roll.

Vem som från början sagt att APX byggts av TC-Sounds på Lazzat? Det var ju jag.cool

Tyvärr så stängdes hela bilstereolazzats forumdel pga ett fåtal personers oförmåga att resonera, så några bevis för dessa trådar blir svårt då de idag är inlåsta i Lazzats arkiv.

Kan nog inte styrka det idag då jag glömt hela historien om den. Men den spelade trevligt när jag testade den i Alfan en sväng.

Mvh Mattias Hedin

Det är inte att smutskasta MDS APX basar men vill bara se om det är en sanning eller myt.

Det är ju samma sak som att påstå att de gamla 4-kantiga basarna MDS hade för några år sedan byggdes av Kicker!!

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
BJonsson
17 februari 2010 · 4 074 Inlägg

En sak fattar jag inte... Så fort det diskuteras MDS i nån tråd så är det massa skit snack från massa folk MEN om man diskuterar ett annat märke,tex GAS så är det inte alls lika mycket klagande. Kan det vara så att MDS känns som ett hot mot er? Tycker det faktiskt är lite dåligt av vissa återförsäljare (ingen nämnd) av andra märken att hela tiden hålla på klanka ner på MDS,har ni inget annat för er på dagarna än att sitta här på forumet å kasta skit på MDS så förstår jag att MDS kan kännas som ett stort hot mot er verksamhet då jag hittills inte sett nån från MDS som ägnat stora delar av dagen till att smutskasta andra märken utan i stället är på sitt jobb.... Antar att jag kommer få en del skit för detta men det skitet jag i,kan väl tillägga att jag inte heller är nån MDS fantast men hela min vardag går heller inte ut på att propagera mitt missnöje över det!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
dbakuten TEAM dBAkuten
17 februari 2010 · 865 Inlägg

BJonsson skrev:
En sak fattar jag inte... Så fort det diskuteras MDS i nån tråd så är det massa skit snack från massa folk MEN om man diskuterar ett annat märke,tex GAS så är det inte alls lika mycket klagande. Kan det vara så att MDS känns som ett hot mot er? Tycker det faktiskt är lite dåligt av vissa återförsäljare (ingen nämnd) av andra märken att hela tiden hålla på klanka ner på MDS,har ni inget annat för er på dagarna än att sitta här på forumet å kasta skit på MDS så förstår jag att MDS kan kännas som ett stort hot mot er verksamhet då jag hittills inte sett nån från MDS som ägnat stora delar av dagen till att smutskasta andra märken utan i stället är på sitt jobb.... Antar att jag kommer få en del skit för detta men det skitet jag i,kan väl tillägga att jag inte heller är nån MDS fantast men hela min vardag går heller inte ut på att propagera mitt missnöje över det!

Jag antar att du syftade på mig.

Som jag skrev innan så är det ingen smutskastning utan bara intressant fråga. Om MDS har haft hjälp av att bygga en av deras flaggskepp av ett anrikt märke som TC sound så är det kanon för MDS kunder.

Mängder av märken tar hjälp av andra tillverkare med deras produkter titta bara på Alpine med deras F1 högtalare så det är inget fel på det.

Så det är bara av ren nyfikenhet om det är sanning eller myt.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang