Vad tycker ni om amerikanska bilar?

muppsson
13 oktober 2005 · 12 Inlägg

Amerikanska muskel bilar äger. Spec dodge charger, plymouth superbird, barracuda, challenger, AMC. Men drömbilen vore nog en plymouth Hemicuda eller en Dogde Coronet cab med 426 hemi (2 tillverkade!) . skulle alldrig valt vilken tysk bil som helst över en muskelbil!

loudness
13 oktober 2005 · 4 554 Inlägg

aja chevan ja pillar me låter då manligt nog... starta den i vintras utan luftburk å ljuddämpare endast grenrör.. ojoj vilken musik!

TCB
13 oktober 2005 · 129 Inlägg

måste vare 2 dumma enar som valde porschen framför en mustang big_smile jag får rätt bra motor/avgas ljud i den även fast de är orginal slutdämpare

onej84
13 oktober 2005 · 1 854 Inlägg

Inge fel på jänkare men
Epatraktorer säger jag bara, man blir så sne dom kör i 30 på 50 sträcker går dom inte fortare?

En Mustang måste alla vilja ha lr? smile

fr3drik
13 oktober 2005 · 342 Inlägg

jag skulle inte vilja ha en jänkare.. de bilarna har bara en egenskap av tusen som jag kan värdesätta och det är väl accet.. men sen va det nog inget mer.
om vi surrar äldre jänk alltså...

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Benan
13 oktober 2005 · 271 Inlägg

Sätter man på moderna däck på en orginla muskelbil så psikar dom ju lätt dagens sportbilar!  Mustang GT500 skulle göra 0-100 på 6,5 sec orginal 1967, med dagens däck va dom nere på lite över 5 sec! smile
Men ska man svänga med dom så måste dom dock moddas rejält... Min Capri va hemsk när den va orginal och ska man då lägga på 400-500kg vill inte jag va med!

TCB
13 oktober 2005 · 129 Inlägg

det finns en äkta shelby GT500 här i stan(Sundsvall) den låter brutalt å går tamejfan brutalt...sinnessjuk bil hehe ska ha en sån innan jag dör har jag bestämt mig för

Sharky
14 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Skulle man i dagens läge ta nåt som var lika ovanligt som en GT500 var på sin tid så skulle det åtminstone bli en Porsche 996GT2.
Och då kan man konstatera att utvecklingen har gått framåt för en GT500 skulle nog ha svårt att klara en GT2 runt tex ringen.

0-100? där räcker det med en trimmad Volvo 740 för att komma ner till 5 sek. Tidkortet från Tullinge när TTR-Stefan körde sin sniktrimmade vita 740 visade 13.0 / 180 km/tim. Med dubbfria vinterdäck.

Nostalgi? Javisst, inget fel i det, men jämföra gamla bilar med gjutjärnsmotorer på 300kg och stela bakaxlar med bladfjädrar med moderna sportbilar typ BMW M3 eller Porsche 996....nääää.....

Ni vet vart engelsk sportbilsindustri kom ifrån efter andra världskriget tex? Från det faktum att dom som krigsbyte fick tag på alla konstruktionsunderlag från AutoUnion och Mercedes.
Eller hur tokiga jänkarna blev när Porschen och Audi kom och sopade rent i CanAm.

/Göran


Benan skrev:
Sätter man på moderna däck på en orginla muskelbil så psikar dom ju lätt dagens sportbilar!  Mustang GT500 skulle göra 0-100 på 6,5 sec orginal 1967, med dagens däck va dom nere på lite över 5 sec! smile
Men ska man svänga med dom så måste dom dock moddas rejält... Min Capri va hemsk när den va orginal och ska man då lägga på 400-500kg vill inte jag va med!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Attenator
15 oktober 2005 · 404 Inlägg

Det vore väl jäkligt sjukt om inte dagens sportbilar spöade skiten ur 60-talets ikoner. Den enda anledningen till att man kör en gammal jänkare är ju, iaf enligt mig, känslan av att köra bilen. Fastän en BMW M5 eller liknande rent logiskt är en tusen ggr bättre bil spelar det ingen roll, man får på något konstigt sätt ut så mycket mer av att köra camaron.

BMW 2002 (1972)
carnageman Rallyförare
15 oktober 2005 · 1 075 Inlägg

Finns ju korsning mellan svenskt & amerikan om man vill ha det...
Volvo V8 är det ultimata smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Lusen
30 oktober 2005 · 229 Inlägg

En riktig amerikansk muskelbil ska det vara! En Cuda 69:a med en hemi motor. kompressormatad. 900+ hk. Det är manligt! Inga futtiga symaskins turbo fyror. trimmad till 250hk wow! Det har ju f-n en smallblock v8 orginal! Vill man ha muskler så är det V8:a som gäller!

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/
TCB
30 oktober 2005 · 129 Inlägg

den som säger att tyska å alla sånna skitbilar är bättre på alla punkter kan ju då förklara varför dom motorerna inte används i dragracing?

Alpine85
31 oktober 2005 · 20 Inlägg

Är faktiskt inte speciellt förtjust i jänkare med undantag för en del nyare modeller som Dodge Viper tex.

Scratch
31 oktober 2005 · 719 Inlägg

Gillar alla äldre muskelbilar, men absolut inte dagens bilar dom har inte känslan helt enkelt!

live free, die young.
Warcry
31 oktober 2005 · 271 Inlägg

Gillar både muskelbilarna och glidarna från 50-60-talen. Ska köpa mig en riktig glidare framöver, en Buick limited 56:a eller kanske en Oldsmobile 98 58:a

Daniel
31 oktober 2005 · 671 Inlägg

Lusen skrev:
En riktig amerikansk muskelbil ska det vara! En Cuda 69:a med en hemi motor. kompressormatad. 900+ hk. Det är manligt! Inga futtiga symaskins turbo fyror. trimmad till 250hk wow! Det har ju f-n en smallblock v8 orginal! Vill man ha muskler så är det V8:a som gäller!

Behöver man 900hk+ är bilen för tung.

Sharky
31 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

När var du på Tullinge senast?

/Göran

TCB skrev:
den som säger att tyska å alla sånna skitbilar är bättre på alla punkter kan ju då förklara varför dom motorerna inte används i dragracing?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Germax
31 oktober 2005 · 12 086 Inlägg

kung!wink ..ang amerikanska bilar, helt ok fkt!

anze
31 oktober 2005 · 4 Inlägg

beror ju helt på vad man är ute efter...muller glida på stan: jänkare. Bygga stereo eller köra bil med bra väghållning: nya japanare eller tyskt. Själv gillar jag både och men åker Saab.

Emilie Corvette Pingla
6 november 2005 · 41 Inlägg

Hejsan !

Gillar oxå V8 har just nu en Camaro z28 -99 går som en dröm:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang