Att äga en BMW i Stockholms förort

Traz
16 augusti 2007 · 576 Inlägg

Tja,

Vill gärna veta hur det är att ha en BMW e36 i en förort som Alby/hallunda i stockholm. Dela gärna med dig om dina erfarenheter. Är det farligt? Vad bör man undvika?

MVH

Maizer
16 augusti 2007 ·

Ja du är förmodligen ensam om att göra det.

snodden
16 augusti 2007 · 37 Inlägg

man e ju inte så ensam om att ha en bmw i de området inte här i södertälje iaf, här går de 13 bmw på ett dussin, en polare har en 316 - 93a, han skulle få ge 25 k i helförsäkring..

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Traz
16 augusti 2007 · 576 Inlägg

snodden skrev:
man e ju inte så ensam om att ha en bmw i de området inte här i södertälje iaf, här går de 13 bmw på ett dussin, en polare har en 316 - 93a, han skulle få ge 25 k i helförsäkring..

25 000 helförsäkring på förälder eller ungdom? Låter mycket

lingua
16 augusti 2007 · 2 271 Inlägg

Om du har möjlighet till garage? skaffa det.  Eller en bur i ett flerbilsgarage som jag har.
Inte för att det hjälper så mycket på försäkringen kanske, mest för att slippa oroa dig så mycket.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Schumi
16 augusti 2007 · 401 Inlägg

7400;- helförsäkring för 328 på mig 28år!!  men jag bor lite utanför sthlm (nynäshamn)

Senast redigerat av Schumi (16 augusti 2007)

BMW E61 "520d" (2007)
cutlass
16 augusti 2007 · 383 Inlägg

Traz skrev:
Tja,

Vill gärna veta hur det är att ha en BMW e36 i en förort som Alby/hallunda i stockholm. Dela gärna med dig om dina erfarenheter. Är det farligt? Vad bör man undvika?

MVH

Undvik att ha en sån bil där...skaffa garage på annan ort..!!!

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Traz
16 augusti 2007 · 576 Inlägg

lingua skrev:
Om du har möjlighet till garage? skaffa det.  Eller en bur i ett flerbilsgarage som jag har.
Inte för att det hjälper så mycket på försäkringen kanske, mest för att slippa oroa dig så mycket.

Flerbilsgarage finns. Men jag vill härna ha en BMW. Det är så många som har i Botkyrka.
Någon med erfarenhet om det?

snodden
17 augusti 2007 · 37 Inlägg

Traz skrev:

snodden skrev:
man e ju inte så ensam om att ha en bmw i de området inte här i södertälje iaf, här går de 13 bmw på ett dussin, en polare har en 316 - 93a, han skulle få ge 25 k i helförsäkring..

25 000 helförsäkring på förälder eller ungdom? Låter mycket

då skulle bilen stå på han själv han e 18^^ sjukt mkt, man kmr inte ha råd o ha bil om den ska va försäkrad här hmm

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
lingua
17 augusti 2007 · 2 271 Inlägg

cutlass skrev:

Traz skrev:
Tja,

Vill gärna veta hur det är att ha en BMW e36 i en förort som Alby/hallunda i stockholm. Dela gärna med dig om dina erfarenheter. Är det farligt? Vad bör man undvika?

MVH

Undvik att ha en sån bil där...skaffa garage på annan ort..!!!

Är väl inte meningen att han ska pendla för att kunna åka bil eller? och en sån där ort? varannan där har ju Bmw eller Merca. Så varför ta hans?

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
cutlass
17 augusti 2007 · 383 Inlägg

Nä de är klart..får man väl hoppas ingen gör..men jag själv skulle inte sova tryggt med min bil (ovasett märke) där..eller nånstans i sthlm utan garage..

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Phaetoon
17 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

Jag skulle inte vara så rädd om jag hade en BMW ståendes där. Men det skulle vara helt annat om jag hade en stylad bil, eller på något annat sätt unik bil...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FreddeK
17 augusti 2007 ·

cutlass skrev:
Nä de är klart..får man väl hoppas ingen gör..men jag själv skulle inte sova tryggt med min bil (ovasett märke) där..eller nånstans i sthlm utan garage..

äsch bara ställa bilen där...man får väl vara glad om navkapslarna ligger kvar när man kommer ut=) big_smile

Nä men det är ju slummområde, antingen blir du påspöad och dom snor bilen av dig med nycklar och allt eller så plockar dom bilen när du sover...

bara välja mellan pest eller kolera!

cutlass
17 augusti 2007 · 383 Inlägg

Freddeponken skrev:

cutlass skrev:
Nä de är klart..får man väl hoppas ingen gör..men jag själv skulle inte sova tryggt med min bil (ovasett märke) där..eller nånstans i sthlm utan garage..

äsch bara ställa bilen där...man får väl vara glad om navkapslarna ligger kvar när man kommer ut=) big_smile

Nä men det är ju slummområde, antingen blir du påspöad och dom snor bilen av dig med nycklar och allt eller så plockar dom bilen när du sover...

bara välja mellan pest eller kolera!

Valde och flytta men inte ens granne me kohagen får bilen va ifred wink

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Hellfire
17 augusti 2007 · 160 Inlägg

Traz skrev:

lingua skrev:
Om du har möjlighet till garage? skaffa det.  Eller en bur i ett flerbilsgarage som jag har.
Inte för att det hjälper så mycket på försäkringen kanske, mest för att slippa oroa dig så mycket.

Flerbilsgarage finns. Men jag vill härna ha en BMW. Det är så många som har i Botkyrka.
Någon med erfarenhet om det?

Vad är det frågan om? Vill du ha en BMW för att majoriteten av Botkyrkas kepspojkar har det? Låter som en typiskt ung BMW ägare, vill bara vara ute i bygden och flasha lite.roll

Traz
17 augusti 2007 · 576 Inlägg

Hellfire skrev:

Traz skrev:

lingua skrev:
Om du har möjlighet till garage? skaffa det.  Eller en bur i ett flerbilsgarage som jag har.
Inte för att det hjälper så mycket på försäkringen kanske, mest för att slippa oroa dig så mycket.

Flerbilsgarage finns. Men jag vill härna ha en BMW. Det är så många som har i Botkyrka.
Någon med erfarenhet om det?

Vad är det frågan om? Vill du ha en BMW för att majoriteten av Botkyrkas kepspojkar har det? Låter som en typiskt ung BMW ägare, vill bara vara ute i bygden och flasha lite.roll

Det är precis det jag inte vill. Men jag gillar BMW väldigt mycket, inte för att visa andra, utan för att jag själv gör det.

lingua
17 augusti 2007 · 2 271 Inlägg

jag säger kör på! vill du ha en BMW ska du ha en. Bilar blir stulna överallt.
Bor själv i Bagis, där av mitt garage.big_smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
mebben Troligen galen...
17 augusti 2007 · 567 Inlägg

Botkyrka är inte så farligt som vissa verkar tro.
Jag påstår att bilen står säkrare i Alby än på t.ex. Lidingö. Jag är uppvuxen i Botkyrka och har bott i Botkyrka sen jag var 2 år gammal och det är en lung kommun. Visst har vi producerat en hel del av sveriges tyngsta kriminella, men inte f*n går de ut och skiter i sin egen trädgård... wink

Vill du ha en BMW, köp en BMW och parkera den vart du vill. Man kan ju inte låta rykten och vandringssägner om de "hemska invandrarna från botkyrka" hindra en från att köpa det man vill ha...

Traz
17 augusti 2007 · 576 Inlägg

Mebb skrev:
Botkyrka är inte så farligt som vissa verkar tro.
Jag påstår att bilen står säkrare i Alby än på t.ex. Lidingö. Jag är uppvuxen i Botkyrka och har bott i Botkyrka sen jag var 2 år gammal och det är en lung kommun. Visst har vi producerat en hel del av sveriges tyngsta kriminella, men inte f*n går de ut och skiter i sin egen trädgård... wink

Vill du ha en BMW, köp en BMW och parkera den vart du vill. Man kan ju inte låta rykten och vandringssägner om de "hemska invandrarna från botkyrka" hindra en från att köpa det man vill ha...

Tack. Var i botkyrka bor du föresten?

mebben Troligen galen...
17 augusti 2007 · 567 Inlägg

Traz skrev:
Var i botkyrka bor du föresten?

Jag bor i Tumba, men har varit mycket i norra under min uppväxt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang