lämna in bilen för lagning av rost?

bringen_
20 augusti 2007 · 217 Inlägg

vet nån vad det kan kosta ca att lämna in bilen av lagning av rost? på dörar och bagageluckan?

BMW 320D TOURING "familjeräser" (2007)
Larsson_Power Saabvilde!
20 augusti 2007 · 1 708 Inlägg

Det beror nog helt på vad det är för rost det ! Är det hål eller utrost ? Eller kanske bara rostbubblor ? smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
bringen_
20 augusti 2007 · 217 Inlägg

det är bara utrost lacken har lossnat där vid rosten

BMW 320D TOURING "familjeräser" (2007)
Youngblood Billackerare
20 augusti 2007 · 737 Inlägg

Det varierar kraftigt. Åk runt till några lackerar firmor och jämför priserna. Dem brukar vilja se skadorna så ta med dig bilen. Lättare att få ett exakt pris då.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
bringen_
20 augusti 2007 · 217 Inlägg

okey men det kostar väl inte flera tusen lappar va?

BMW 320D TOURING "familjeräser" (2007)
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 augusti 2007 · 8 197 Inlägg

Det kan det nog kosta om det är ett svårt ställe att laga och lacka på... :S

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
bumpe Lastbilsmekaniker
20 augusti 2007 · 3 878 Inlägg

Det kostar tusenlappar ja, är det metallic kan du lägga på en del till, blir meryta som det heter, alltså tona ut färgen då man aldrig får samma kornstolek, färg osv...

BioToxic
21 augusti 2007 · 42 Inlägg

Eller så gör du att själv... tar en jäkla tid.. men allt du behöver är lite sandpapper(vattenslip) vatten, rostskydds färg och ersättnings färg.. smile har det grävt ner sig lite i plåten med så kan plastic padding vara bra och ha.. smile Gjorde det på min bil.. och är den inte extremt solblekt så ser man inte så stor skillnad om man inte vet vart man ska leta...

Enkelt sätt å spara tusenlappar för för en liten grejj..

Mitt tips smile

FugitivE BMW Power
21 augusti 2007 · 2 362 Inlägg

BioToxic skrev:
Eller så gör du att själv... tar en jäkla tid.. men allt du behöver är lite sandpapper(vattenslip) vatten, rostskydds färg och ersättnings färg.. smile har det grävt ner sig lite i plåten med så kan plastic padding vara bra och ha.. smile Gjorde det på min bil.. och är den inte extremt solblekt så ser man inte så stor skillnad om man inte vet vart man ska leta...

Enkelt sätt å spara tusenlappar för för en liten grejj..

Mitt tips smile

Laga hål med plastic padding? tongue om jag nu fattar det rätt..

Jo visst om man vill göra "pundar" lagning så kan man göra sådär.

BMW, bogsering med wire :/
bringen_
21 augusti 2007 · 217 Inlägg

okey  tack för alla tips

BMW 320D TOURING "familjeräser" (2007)
BioToxic
21 augusti 2007 · 42 Inlägg

FugitivE skrev:

BioToxic skrev:
Eller så gör du att själv... tar en jäkla tid.. men allt du behöver är lite sandpapper(vattenslip) vatten, rostskydds färg och ersättnings färg.. smile har det grävt ner sig lite i plåten med så kan plastic padding vara bra och ha.. smile Gjorde det på min bil.. och är den inte extremt solblekt så ser man inte så stor skillnad om man inte vet vart man ska leta...

Enkelt sätt å spara tusenlappar för för en liten grejj..

Mitt tips smile

Laga hål med plastic padding? tongue om jag nu fattar det rätt..

Jo visst om man vill göra "pundar" lagning så kan man göra sådär.

Nej inte laga hål med PP utan om det grävt ner sig i plåten så jämnade jag ut med padding och slippade rent så ytan blev jämn å len så det inte blev någon ytskillnad ifrån övriga områden runt omkring.  Och det enda man kan se på bilen idag om man vet vart man ska titta är att färgen är lite lite mörkare än orginalet. Men som sagt hitta det först. Inte vad jag kallar "pundar" jobb precis.

Senast redigerat av BioToxic (21 augusti 2007)

Bonden
11 september 2007 · 27 Inlägg

men har du en standard lack så kanse det kan vara biligare och hitta lösa delar på skroten. men som sakt kolla runt lite så får du se

fort ska det gå.
Thiger_84
11 september 2007 · 509 Inlägg

Kolla efter nya dörrar å lucka på bilskrotar som inte e rostiga. Lagad rost kommer nästan alltid tillbaka.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang