jonTe
21 augusti 2007
· 5 710 Inlägg
granada75 skrev:
Men ville påpeka att pasta inte är lämpligt.
Kan jag hålla med om om man använder det rikligt.
Trycker det in på insidan, härdar och lossar träffar det turbinen och med lite otur får man skador.
En lite tunn "dutt" i ytterkant på kanten av grenröret/turbon man använda men med försiktighet.
granada75 skrev:
Även om det bara läcker när den är kall, Så finns det väl ändå en orsak till det?
Sant sant. Dock är det ett klurigt förband att få till och många bilar läcker nog där utan att ägaren märker av det och utan att det behöver påverka någonting.
Givetvis finns det ju gränser för hur mycket läck man skall tillåta....
granada75 skrev:
Ansllutningsytorna är inte längre plana, Och någon eller båda sidor har blivit skeva. I mina öron finns det en teori, Turbon har gått varm.
Så kan det vara och har det blivit ordentligt skevt blåser man gärna ut en ny packning oxo.
Min snurra (Volvo fläns mot SAAB-grenrör) sitter faktiskt helt utan packning.
Anledningen är att en adapter sitter imellan och att jag hade problem med att packningen hela tiden blåste.
Läcker lite vid kallstart men blir tätt varmt
MVH Jonas
..............