ang dumpventil lr luftfilter audi a4

apyngel
22 augusti 2007 · 80 Inlägg

idag så gav min saab 9-5 aero upp coh då jag är i behov av bil ska jag åka och hämta mig en audi a4 avant 1,8t 2002 imorgon..

men jag undrar kan man ha dumpventil på dom lr är det öppet filter som gäller??
nått man ska tänka på vid köp av audi a4 2002

skivorna ska glöda
bumpe Lastbilsmekaniker
22 augusti 2007 · 3 878 Inlägg

A4 HAR dumpventil, dock en ganska så tystlåten, låter ganska så bra med sportfilter, dock bör man byta filter även att det är sport lika ofta som vanligt filter.
Tvättat sportfilter ska oljas in och oljan pajar LMM, därför ska man byta när det är dags...

Mäki Långsam Perfektionist
22 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

bumpe skrev:
A4 HAR dumpventil, dock en ganska så tystlåten, låter ganska så bra med sportfilter, dock bör man byta filter även att det är sport lika ofta som vanligt filter.
Tvättat sportfilter ska oljas in och oljan pajar LMM, därför ska man byta när det är dags...

Men det ska väl gå om man gör rent nogrannt och med rätt mängd olja? smile
Dumpventilen kan du byta bäst du vill bara du monterar en återcirculerande igen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
apyngel
28 augusti 2007 · 80 Inlägg

vad ska jag köpa för dump och filter för att få det att låta mer??nån som har nå bra tips vart det finns skyssta grejer just till audi a4..finns en uppsjö av firmor ..men antar att jag måste ha öppet filter med passande grejer till.. pga luftmätare och grejer som sitter där nu

skivorna ska glöda
SibbSon Mr. AUDI !
30 mars 2008 · 642 Inlägg

Du kan gå in & lyssna på min hur den låter ^^ har en Hybrid dump från GFB & sen Pm racing's Custom made Open air filtersats, dock sitter ej luftfilret på vid film tillfället!!
Kan VARMT rekommendera Mattes Custom grejjer, bäst i sverige på Audi prylar!

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
jackpack3
31 mars 2008 · 71 Inlägg

skulle också sattsat på de där gfb, verkar vara riktigt bra och seriössa saker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang