Jobb(igt)-tråden

Android
24 augusti 2007 · 892 Inlägg

Vad jobbar ni med?
Jobbar som programmerare på DICE

Hur blev det så?
Hmm, har spelat dataspel så länge jag kan minnas, och upptäckte programmering för ett tag sedan. Jag utbildade mig till dataspelsprogrammerare och sökte när jag var klar. Uppenbarligen så dög jag och fick jobbet. smile

Trivs ni?
Ohja! Visst, kan ju lätt bli en del övertid i den här branshen, men med tanke på att det antagligen är ett av de bättre jobb man kan ha, om man har detta intresset, så är det väl godtagbart.

Om inte, vad vill ni helst jobba med?
Klart man har andra intressen också. Ljuddesign skulle vara kul att prova på, eller varför inte prova på att knega som bilmekaniker. Behöver nog dock en hel del utbildning för det. roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
24 augusti 2007 · 661 Inlägg

Jag jobbar som lagerarbetar på ett fruktlager... ostimulerat jobb till tusen, men med tanke på att jag kom ut direkt efter lumpen o gymnasiet utan vidare utbildning ¨å är det riktigt bra lön.., ca 20 000 ut efter skatt, men vill man jobba så kan man tj'na upp till 27-30 000 i månaden, men så dedikerad är jag inte smile

Jag kommer väl söka nytt jobb inom ett/två år skall först göra en laseroperation på ögonen, samt nya fälgar på mustangen o dylikt, sen skall det bli work and travel för min del höst och vintrar tills jag finner vart jag hör hemma smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Germax
24 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Jobbar som CNC-operatör och gör coola saker till mina bilar hela dagarna wink

Phalle Datornörd
24 augusti 2007 · 123 Inlägg

Har jobbat på Tele2s bredbandssupport.

Behövde jobb och polaren sa att de sökte folk, så jag skrev en ansökan och några dagar (och intervjuer) senare hade jag jobbet.

Trivdes lite halft. Arbetskamraterna var nice, men att sitta och ta skit 98% av dagarna var inte kul. Speciellt inte för den minilönen.
Som tur är har jag börja plugga nu, kommer aldrig mer ta ett supportjobb.

Vill jobba med något innom datornätverk.

Cizla Pfffft
24 augusti 2007 · 906 Inlägg

Phalle skrev:
Har jobbat på Tele2s bredbandssupport.

Behövde jobb och polaren sa att de sökte folk, så jag skrev en ansökan och några dagar (och intervjuer) senare hade jag jobbet.

Trivdes lite halft. Arbetskamraterna var nice, men att sitta och ta skit 98% av dagarna var inte kul. Speciellt inte för den minilönen.
Som tur är har jag börja plugga nu, kommer aldrig mer ta ett supportjobb.

Vill jobba med något innom datornätverk.

de där känner jag igen wink men vart satt du då?
god morgon förresten

Umadbro?
Crappy_punkrocker
24 augusti 2007 · 268 Inlägg

Vad jobbar ni med? Butik, Harald Nyborg
Hur blev det så? haft lite extrajobb där, helger & så, sen slutade en av killarna och jag tog hans plats!
Trivs ni? tillräckligt för att orka gå dit! smile
Om inte, vad vill ni helst jobba med? Musiker på heltid tack!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Garic
24 augusti 2007 · 539 Inlägg

Vad jobbar ni med?
Jobbar som kock på en restaurang och kör extra som svetsare/snickare

Hur blev det så?
Var tvungen att ha nån jobb för att klara mig, sökte till restaurangen. Efter ett tag sen fick extra jobb som svetsare.

Trivs ni?
Inte i köket... stressigt är det och alla vet att det är sämst betalt bransch. Däremot svetsningen är helt okej, bra lön, bra arbetstider, arbetskamrater osv...

Om inte, vad vill ni helst jobba med?
Vet inte, har svårt att bestämma men IT tekniker låter spännande för mig

Norde fotointresserad
24 augusti 2007 · 2 307 Inlägg

Jobbar på en typ industri och har gjort det ett år nu (sen jag slutade gymnasiet)
Fick reda på jobbet genom en anställd så ringde å hörde mig för hos chefen, började med att ja va där nåra veckor för att sen bli kvar. Sjukskriven nu sen ja förstört knät under fotboll.
Trivdes väl hyfsat. Arbetskamraterna var klockrena, cheferna konstiga och bittra..

Vad jag vill jobba med?  Osäker på det.. Men börjar plugga till fotograf nu snart så ev. det eller också brandman kanske.. inte tänkt så mkt på "drömyrket"

decib3L Körv
25 augusti 2007 · 3 535 Inlägg

vind skrev:

decib3L skrev:
Jobbar som Servicetekniker på anovo nordic ab i kristinehamn, lagar SonyEricsson mobiler alltså tongue

Så har du antingen en: z530, z710i, z550i, z310i, w300i, w200i, w710i, K510i, K310i, K320i osv.

Som behöver lagas är det nog jag som lagar den wink Nu lagar jag givetvis inte alla på en gång, men har/håller på att laga dem iaf tongue

Så det kanske var du som "lagade" min w810i, och när jag fick tillbaka den var den fortfarande sönder. 1000:- åt helvete hmm

Men nu är den inne på lagning igen, och förhoppningsvis hel eller ännu bättre en ny! wink

Om du hade läst vilka modeller jag gjorde så hade du kunnat räkna ut att jag inte lagar w810 wink Däremot lagar polaren den modellen och jag kan förstå att den inte blivit lagad tongue

Truckdriving Man
Claes_H
25 augusti 2007 · 26 Inlägg

Jobbar som elektromekaniker på NEA (Närkes elektriska AB), mekar och renoverar elmotorer och generatorer av de störrsoe modellerna, har en vattenkraftsgenerator inne nu m väger 64 ton >.<.

Gick helt enkelt in och fråga chefen om jag kunde få jobb, då han visste vem min far var (jobbat på samma ställe fast på en helt annan avdelening, hissmontör för att vara exakt) chefen ringde 2 veckor senare och frågade när jag kunde börja. tongue

Trivs som fisken i vattnet smile ska till Sthlm nu till veckan och jobba, ska lagerrenovera en elmotor på Scanias testlabb av bakaxlar smile

Senast redigerat av Classeclaes (25 augusti 2007)

Full fart spar tid
laika
25 augusti 2007 · 410 Inlägg

Jobbar på SKF som kanalmedarbetare just nu i en kanal där vi tillverkar inner- ytterringar och sätter ihop lager till främst vindkraftverk men även till podar för färjer m.m. Har blivit mycket hoppsättning för min del. Ganska varierande arbetsuppgifter och skitgött skiftlag. Jobbar 4-skift vilket innebär bra lön och ledig vecka. Sen så finns det goda möjligheter till avancemang.

Började på deras gymnasie och fick anställning i tvåan och sen har det vart praktik och anställning på min nuvarande kanal.

Just nu har jag börjat plugga till civilingenjör så förhoppningsvis kommer jag ha ett annat jobb om sisådär fem år.

Skoda Fabia (2000)
LIVINL0UD
25 augusti 2007 · 1 582 Inlägg

Jobbar på ICA Kronhallen i Karlskoga. Gör inte så mycket annat än plockar upp varor, blir ganska långtråkigt med tiden big_smile

Hade praktik på Kronhallen under alla åren på gymnasiet och därefter fick jag sommarjobb och nu så jobbar jag där.

Trivs, nja ibland, ibland inte. Jobbet är inte direkt varierande så det blir tråkigt, sen så har man en del rubbade arbetskamrater så, men ska inte klaga, jobb är ett jobb.

Polis är något jag verkligen skulle vilja bli i framtiden big_smile

kyzen
25 augusti 2007 · 88 Inlägg

Vad jobbar ni med?
Mekaniker på citroën..

Hur blev det så?
Hade lite o göra på dagarna så då blev de så, nånting måste man ju göra smile

Trivs ni?
joora, bra jobb egentligen..trivs.. men lite drygt oxå ibland, hum smile

Om inte, vad vill ni helst jobba med?
Nått där man få hålla på med bilar men inte själv behöver skruva i dom!

Volvo V50 1.6D Summum Start/Stop MY10
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
25 augusti 2007 · 444 Inlägg

Vad jobbar ni med?

Är just nu svetsmekaniker på en liten firma här i stan. Svets, rep och montage-firma, vi gör allt möjligt, allt från småsmide till riktigt stora reparationer på traktorer och dylikt. Även mycket underhåll och rep. på stans värmeverk. Byta roster etc i pannan, kedjor och drivhjul på transportband till och från pannan osv.


Hur blev det så?

Tog lite svetskurser på skolan och vips så vart man svetsare.

Trivs ni?
Jajjomän, synd att man inte är fast anställd utan får gå när september är slut sad Kollegorna är ena roliga gubbar som håller stämningen uppe med djävulskap och ret.

Om inte, vad vill ni helst jobba med?
Ägare, och samtidigt arbetare, på en mekanisk verkstad smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
vind
25 augusti 2007 · 28 Inlägg

decib3L skrev:

vind skrev:

decib3L skrev:
Jobbar som Servicetekniker på anovo nordic ab i kristinehamn, lagar SonyEricsson mobiler alltså tongue

Så har du antingen en: z530, z710i, z550i, z310i, w300i, w200i, w710i, K510i, K310i, K320i osv.

Som behöver lagas är det nog jag som lagar den wink Nu lagar jag givetvis inte alla på en gång, men har/håller på att laga dem iaf tongue

Så det kanske var du som "lagade" min w810i, och när jag fick tillbaka den var den fortfarande sönder. 1000:- åt helvete hmm

Men nu är den inne på lagning igen, och förhoppningsvis hel eller ännu bättre en ny! wink

Om du hade läst vilka modeller jag gjorde så hade du kunnat räkna ut att jag inte lagar w810 wink Däremot lagar polaren den modellen och jag kan förstå att den inte blivit lagad tongue

Jamen du skrev osv. efter så man vet ju aldrig ;P
Ok, blir den inte fixad nu söker jag upp dom personligen lol

skydive
25 augusti 2007 · 15 Inlägg

Jobbar som nån form av allt i allo receptionist för tillfället tongue
Jobbet är omväxlande å man får mycke tid över till annat som att kolla in sidor som denna ;D

Träffar en hel del folk, helt okej lön. Sparas för tllfället till en cool bil så man kan vara med här å leka på riktigt wink

NIzmO Ollikkala Racing
25 augusti 2007 · 1 724 Inlägg

Vad jobbar ni med?
Bilmekaniker på hyfsat stor Ford/Mazda verkstad

Hur blev det så?
Gick fordon så var utbildningen klar, sen blev det små jobb varierat med arbetslöshet några år och åkte förbi detta ställe (ett av många) och fråga om det fanns några lediga jobb och hade turen att en skulle sluta 2veckor efter jag var förbi.

Trivs ni?
Jo hyffsat, skitbra arbetskamrater i verkstan men lite mindre vettig folk runt om verkstan och vissa jobb är mindre roligare än andra sen skulle lönen kunna vara bättre men är glad att ha jobb eftersom att jag vet mkt väl hur det är att gå arbetslös.

Om inte, vad vill ni helst jobba med?
Skulle gärna vilja prova nått annat eftersom att jobbet som bilmekaniker är lite "negativt" mot mitt eget intresse för bilar som drev in mig i branschen från början men har inte en aning om vad som skulle passa mig så väntar tills rätt grej landar i mitt knä (vilket aldrig kommer ske så är nog fast wink ).

Senast redigerat av NIzmO (25 augusti 2007)

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Sahlis
26 augusti 2007 · 103 Inlägg

Billackerare på CMS Group.
Fick provanställningen direkt efter utbildning  på gymnasiet.
Jag hade trivts om inte verkstadschefen är en gubbj*vel. Han hade passat Pefekt som en av gubbarna i filmen "Griniga gamla gubbar", men det ger mig pengar och får funka så länge.

Vill hitta ett sjyst ställe där jag kan utvecklas inom Lackbranchen....

/Niklas "Sahlis"

Better stay on the road, the road to heaven
decib3L Körv
26 augusti 2007 · 3 535 Inlägg

vind skrev:

decib3L skrev:

vind skrev:

Så det kanske var du som "lagade" min w810i, och när jag fick tillbaka den var den fortfarande sönder. 1000:- åt helvete hmm

Men nu är den inne på lagning igen, och förhoppningsvis hel eller ännu bättre en ny! wink

Om du hade läst vilka modeller jag gjorde så hade du kunnat räkna ut att jag inte lagar w810 wink Däremot lagar polaren den modellen och jag kan förstå att den inte blivit lagad tongue

Jamen du skrev osv. efter så man vet ju aldrig ;P
Ok, blir den inte fixad nu söker jag upp dom personligen lol

Hehe, ja det har du ju faktiskt rätt i tongue

Nåväl, vad var felet på telefonen? Om den inte funkar nu så tror jag nog du får en ny wink

Truckdriving Man
RedDragon Kluven!
26 augusti 2007 · 156 Inlägg

Vad jobbar ni med?

Jag är pulverlackerare på LHAB i Töcksfors.

Hur blev det så?

Ja, har flaxat omkring på en hel del jobb. Sökte dit och nu är man där. Gjort flera saker på jobbet men just nu är man lackerare och ska jag vara kvar där så är det nog de jag kommer göra framöver med.

Trivs ni?

Nej! För mycket stress, varit på kanske 15 ställen innan och detta är de värsta. Bara klagomål från cheferna fastän man jobbar på så gott man kan. Snittar väl runt 30-35 övertidstimmar varje vecka men ändå tjatar dem om mera. Vissa man jobbar med är rätt så okej, men de flesta är..............
Lönen är för dålig med, man blir väl aldrig nöjd med den? wink

Om inte, vad vill ni helst jobba med?

Antingen föjla med polarna till Oslo och jobba där. De har ju dubbelt så mycket ut i månaden än vad jag har. Plus mycket mindre timmar. Orättvist tongue
Eller så blir det nog att ta lastbilskort och köra det. Tror de skulle passa mig rätt bra. Får se hur de blir.

Tycker inte man ska gå för länge och vantrivas på ett jobb. Våga prova nytt. Man har bara ett liv smile

Audi - för dig som gillar henne på alla fyra!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang