tappat laddtryk!

AeroMalm BMW fantast
12 september 2007 · 1 172 Inlägg

Foxxer skrev:
ok tack:)


sitter nu med en turbomätare som jag ska koppla in.

vilken slng ska jag koppla T korset på och vidare in i bilen? är det den slangen som går från dumpen eller?

t-korset ska du koppla på slangen som går från dumpen till insuget...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Foxxer
12 september 2007 · 133 Inlägg

ska jag koppla den direkt efter dumpen eller längre upp på den lilla slangen?

Jonas
DjAlien
12 september 2007 · 17 Inlägg

En av mina vänner hade samma problem. Turbon laddade som den skulle till den en dag slutade ladda av någon konstig anledning. Felet var att luftslangen till turbon hade vecklat sig och och stoppat allt samt att han fick byta magnetventil!

Volvo S70R "Kylie" (1998)
Foxxer
13 september 2007 · 133 Inlägg

ok... får väl ta en titt där men jag har gått igenom alla slangar tycker jag men men:P tack för ditt svar

Jonas
Foxxer
13 september 2007 · 133 Inlägg

DjAlien skrev:
En av mina vänner hade samma problem. Turbon laddade som den skulle till den en dag slutade ladda av någon konstig anledning. Felet var att luftslangen till turbon hade vecklat sig och och stoppat allt samt att han fick byta magnetventil!

menar du då  slangen till IC?

Jonas
Foxxer
18 september 2007 · 133 Inlägg

hej... nu har jag haft bilen hos bsr o de hittade mitt fel. det var magnetventilen vilket jag tyckte var konstigt då jag hade testat en annan... men men den jag testa var oxå kass så nu vet jag vad felet är och får ut en ny av bsr då den var köpt därsmile så nu ska jag ut o köra kan ni ge er påsmile hehe
har dock en liten fråga kvar... vilken dump rekomderar ni till min bil? sitter o letar efter en ny nu..

Tack alla för era svar

Jonas
Foxxer
20 september 2007 · 133 Inlägg

ingen med något bra förslag på dump till min bil? just nu skör jag med öppen från Forge. men vill testa något annat.

Jonas
charlz Jaha, vad kostar det den här gången?
21 september 2007 · 64 Inlägg

Foxxer skrev:
ingen med något bra förslag på dump till min bil? just nu skör jag med öppen från Forge. men vill testa något annat.

Varför byta från forge? Riktigt bra ventiler..
Ska du tvunget byta så köp t ex Tial, PPF, HKS eller GReddy. Man får vad man betalar för wink

Saab 900 "2.0T Nordic" (1997)
Foxxer
21 september 2007 · 133 Inlägg

charlz skrev:

Foxxer skrev:
ingen med något bra förslag på dump till min bil? just nu skör jag med öppen från Forge. men vill testa något annat.

Varför byta från forge? Riktigt bra ventiler..
Ska du tvunget byta så köp t ex Tial, PPF, HKS eller GReddy. Man får vad man betalar för wink

jag tror där e fel på den jag har... det var så att jag spände mina fjädrar i dumpen så den låter inte lika mycket som den gjorde innan... kanske spännt för mycket? kanske ta o trycka tillbaka dem lite?

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang