Projekt - Mitsubishi Lancer Evolution 3 - Uppdatering: G-Reddy Type S dumpventil!

kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

_Spawned_ : Jo om man jämför med en traditionell projekttråd så avviker min en del. Jag vill att alla ska vädra sian tankar och åsikter och givetvis förekommer då en massa annat skitsnack! smile Jag gillar det och det är min tråd!

Men som jag sagt så kommer det dyka upp mer bilder och så vidare så fort jag fått bilen inreggad! smile Tack för din åsikt btw!

kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

Börjar med en överblick på bilen där den står i sitt garage och väntar på alla sina nya delar!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/174269_bca54g.jpg


Senast vi var i garaget passade vi på att byta slangen till dumpventilen som var för kort och gick av redan vid tredje provkörningen tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/174267_7suapb.jpg


Dessa delar låg och väntade på mig i broderns garage häromdagen. Direkt från "Bernts Billackering AB". Det är alltså den nylackade bakkjolen samt vingen. Det övre bladet på vingen saknas dock då det skall lackas svart!smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/174278_u3zvnj.jpg


Jag passade ju även på att handla in en bas samt ett mindre steg (som är tänkt att driva det framtida framsystemet). Prylarna är av märket Arizona Eagle och det handlar om en tio tums bas samt ett två kanaligt monosteg!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/174270_mo4v43.jpg


Tänkte även passa på att flasha mina tre svarta garaget.org dekaler som man mottog i veckan på grund av att man tittade in på topp 250 listan en snabbis, rätt kul tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/174271_3a8c9b.jpg

Streckkoden
20 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

Riktigt trevlig tråd.. Kommer att följas.
Måsta säga att jag diggar din flagga på väggen på första bilden.. smile
Lycka till.

Senast redigerat av Streckkoden (20 oktober 2007)

kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

Streckkoden: Tack, kul att du tittade förbi!

kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

Glömde en av bilderna!

Var i Vingåker igår på deras Factory Outlet med min sambo. Vi firade förövrigt ett år som förlovade igår smile Hur som helst hann vi ta en sväng förbi RealCar som har sitt postorder lager samt en mindre butik i utsidan av staden. Jag inhandlade två mätare, en laddtrycksmätare samt en oljetemperaturmätare. Fick även chansen att spana in deras helgrymma Skyline, snacka om bil!!!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/174294_kq9jh3.jpg

Fredrik_ax
20 oktober 2007 · 161 Inlägg

Coolt bygge...det är den fin bil redan från början att bara ha, men som med det mesta så kan det bli bättre:P som sagt...snyggt gjort hittils

Det är inte för mycket att göra, bara för lite tid att göra allt
Audi A6 2,4 (1998)
Gizmojohan
20 oktober 2007 · 3 295 Inlägg

"I utsidan av staden"... hmm.. samhälle ska det vara! big_smile
ser ut att bli riktigt bra detta!!

terazzi
20 oktober 2007 ·

kommer bli skitbra big_smile
lycka till!!

Japs-Jens
20 oktober 2007 · 1 503 Inlägg

När jag åkte hem genom Mjölby i Fredags så mötte jag en vit evo med kilfiberhuv. De va inte din eller? Vet du om det går någon mer i Mjölby?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
20 oktober 2007 · 741 Inlägg

vill du ha ett tips köp ett par 165 breda 15 tummar och vinterdäck till, har du hela vintern räddad, snön kom nu satan va skoj att lägga upp den i 100 blås med vanliga däck smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
CarCass CarCass
20 oktober 2007 · 627 Inlägg

Bra med fler bilder så man ser hur det går framåt..  Kul med Topp 250 platsen det var ju fan upp på tredje (ett tag) big_smile


Sen bara:
"Måla bromsok i guld" Jag tror det skulle se ut som rost efter ett tag! Bara så du vet tongue

Senast redigerat av CarCass (20 oktober 2007)

Join the Evolution
kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

Slave_joe: Haha det stämmer nog, men ville inte göra Vingåkerbönderna  ledsna tongue Haha förlåt..

Oboy6: Nej nej, det var nog Christian från Linköping du mötte.. han kör en vit Evo 6:a med kolfiber huv.. Till salu förövrigt!smile

Terazzi: Tack! Kul att du tittar förbi titt som tätt!

Hertigen: Den står nog avställd i vinter, tyvärr tongue Jasså är du ute och fräser i Snön nu!??

Carcass: Nej, jag tror faktiskt att det blir bra.. Min bror kör med guld på sin 850R och det ser riktigt bra ut! Kanske behöver lite mer omskötsel!

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
20 oktober 2007 · 741 Inlägg

jo skoj som satan är det, men då har vi ju inge salt här uppe smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

Hehe jag kan tänka mig det.. Saltar dem inte uppe hos er??

NKM-Rani Fotograf
20 oktober 2007 · 1 000 Inlägg

ser fram emot det! kommer bli riktigt snygg! tummen upp! lycka till smile

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
Griffin Galen!
20 oktober 2007 · 723 Inlägg

fin evo du har! kul att fler än jag har evo projekt tråd smile
Mvh Mats

kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

Ranoshka: Hehe grymt att du tittar in mannen! Tror också att det kommer bli bra!

Griffin: Ska genast kolla in din tråd, tack för besöket!

kevlar_soul
20 oktober 2007 ·

Glömde visst att tillägga en liten sak. Var på Feltema (Biltema) och handlade lite idag. Förutom två paket hundbajspåsar inhandlade jag ett paket E-märkta Mega Blue Xenon look H4 lampor. Tycker att Biltemas lampor fungerar kanon bra! Rätt snyggt dessutom med ljusare look på skenet!

Griffin Galen!
20 oktober 2007 · 723 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Glömde visst att tillägga en liten sak. Var på Feltema (Biltema) och handlade lite idag. Förutom två paket hundbajspåsar inhandlade jag ett paket E-märkta Mega Blue Xenon look H4 lampor. Tycker att Biltemas lampor fungerar kanon bra! Rätt snyggt dessutom med ljusare look på skenet!

hmm låter intressant.. lägg gärna upp bild på strålkastarna med feltema lamprna!
jag funderar på  att byta till h4 lampor med vitare sken.. kan ju lika gärna köpa därifrån om dom funkar!
Mvh Mats

kevlar_soul
21 oktober 2007 ·

Griffin: Jag skall försöka få dit dem så snart som möjligt och ladda upp en bild! Men jag kan faktiskt nästan med all säkerhet säga att resultatet kommer att bli bra. jag ahr bara haft bra erfarenheter av deras lampor!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang