9-5 aero fel !!!!!någon som vet

9-5_Aero Håll fullt!!
31 augusti 2007 · 12 Inlägg

Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!sad


MVH:Johan hoppas någon vet något

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
Fancynails Egen företagare i skönhetsbranchen.
31 augusti 2007 · 22 Inlägg

Har samma problem med min sad
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 52#p536252

Håller koll på dena tråd också. Hoppas det löser sig.

Senast redigerat av Fancynails (31 augusti 2007)

Somliga gav gud hjärnor, andra streck och stjärnor.....
Don´t get mad, get EVEN.... Hämnden är ljuv:)
9-5_Aero Håll fullt!!
31 augusti 2007 · 12 Inlägg

Fancynails skrev:
Har samma problem med min sad
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 52#p536252

Håller koll på dena tråd också. Hoppas det löser sig.

ja det är inte kul när bilen bara står!!! hoppas på en snabb lösning!!!!!

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
Markus_MR2
31 augusti 2007 · 761 Inlägg

9-5_Aero skrev:
Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!sad


MVH:Johan hoppas någon vet något

Läs av felkoderna i första hand, sen är det mycket lättare att felsöka. Några mekaniska missljud?

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Pure Mångsysslare
1 september 2007 · 162 Inlägg

9-5_Aero skrev:
Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!sad


MVH:Johan hoppas någon vet något

En spontan tanke. Är att kolla så ingen truk slang från intercoolern till insug har släppt eller spruckit.  Läs av fel codenrna.   Det är A O

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
impresst 2fast4you
1 september 2007 · 371 Inlägg

kan ju va luftmasse mätaren.. eftersom när du stängde av den o den starta inte direkt.. så kan det va databoxen som gick i nödläget

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
index
1 september 2007 · 658 Inlägg

Låter som "limp home" eller som någon kallade det, nödläge.
Nollställs så här:
Lossa batteriminus.
Återställ enligt http://photo.platonoff.com/Aut....._reset.jpg
Koppla tillbaka minus.

Lyser check enginelampa kan det vara läge att kolla upp felkoder.
Annars kan det vara tryck eller vakumslangar, luftmassemätare, tändstift eller tändkasett.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Naglfar
1 september 2007 · 8 Inlägg

Teata byta relät till brännsle pumpen. En polare hadde samma problem med sin Saab så vi bytte relät, och bilen har gått hur bra som hälst efter det.

Slår Alla Andra Bilar
S A A B
sir_AnKA
1 september 2007 · 87 Inlägg

Naglfar skrev:
Teata byta relät till brännsle pumpen. En polare hadde samma problem med sin Saab så vi bytte relät, och bilen har gått hur bra som hälst efter det.

hade liknande problem, byte bränslepump och relä nu går den som en klocka

Saab 9-3 "BSR" (1999)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
1 september 2007 · 548 Inlägg

sir_AnKA skrev:

Naglfar skrev:
Teata byta relät till brännsle pumpen. En polare hadde samma problem med sin Saab så vi bytte relät, och bilen har gått hur bra som hälst efter det.

hade liknande problem, byte bränslepump och relä nu går den som en klocka

Har 9-5 Aero-03 hände exakt samma sak med mig den var visserligen stendöd då jag skulle starta den! Bara malde runt! Kompisen sade att det var tändkasetten till 99% säkerhet! Lånade en och satte i , bilen hoppade igång direkt! Åkte in och köpte en och satte i! Skulle åka på en liten tur kom tre mil utanför stan och bilen stendog! Då visade det sig att det var bränslepumen som hade gått och inte tändkasetten så jag fick byta tbx tändkasetten. Tre veckor senare får jag ett brev hem som säger att jag skall åka in och byta denna tändkasett för det går på garantin kostar dig ingenting!Däremellan starta han men gick knappast alls! Bluddra lite!

Senast redigerat av MikeAero (1 september 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
zero2000
1 september 2007 · 227 Inlägg

Är det någon som är i behov av tänd kassetter till trionic 7 så kan jag lösa sådana!

9-5_Aero Håll fullt!!
1 september 2007 · 12 Inlägg

Markus_MR2 skrev:

9-5_Aero skrev:
Hej har ett problem med min saab 9-5 aero 03:cool:. Var ute o åkte i dag när jag skulle svänga in på en väg och skulle gasa på så kövde sig bilen o motor lampan började blinka då stanade jag o stängde av bilen sen starta den inte:(. Då väntade jag ett tag då stara bilen:) i typ i 2s och gick jävligt ryckigt det går inte gasa eller någon!sad


MVH:Johan hoppas någon vet något

Läs av felkoderna i första hand, sen är det mycket lättare att felsöka. Några mekaniska missljud?

Nej inga missljud vad jag kan höra. kan det vara bränslepumpen?

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
9-5_Aero Håll fullt!!
1 september 2007 · 12 Inlägg

Hej !!!!



Tack för alla svar jag har fått !!!!! ska prova lite MVH: johan

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
jonTe
3 september 2007 · 5 710 Inlägg

Troligaste orsakerna är:

• DI-kasett (provbyt)
• Bränslepump (mät på kontakten, lyssna om pumpen går eller kolla om det finns bränsle vid ventilen på fuel-railen)
• Veveaxelgivare (kolla om varvräknaren "hoppar" när du kör på startmotorn)

Lycka till!

MVH Jonas
..............
Sannefjord
3 september 2007 · 457 Inlägg

impresst skrev:
kan ju va luftmasse mätaren.. eftersom när du stängde av den o den starta inte direkt.. så kan det va databoxen som gick i nödläget

Jag har en Og 900 och exakt samma problem. Kan -nästan- lova att det är luftmasse mätaren. Men kan vara annat också. Känner ni ngn som har samma modell, pröva bara deras snabbt. Tar ju inte många sekunder.

MVH / Niklas Sannefjord

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!
BMW 328i Coupé "M-sport" (1997)
Audi A6 2.0 TDI S-line "RS6 loket" (2008)
Volvo XC70 D5 Summum "Civilaren" (2007)
9-5_Aero Håll fullt!!
4 september 2007 · 12 Inlägg

jonTe skrev:
Troligaste orsakerna är:

• DI-kasett (provbyt)
• Bränslepump (mät på kontakten, lyssna om pumpen går eller kolla om det finns bränsle vid ventilen på fuel-railen)
• Veveaxelgivare (kolla om varvräknaren "hoppar" när du kör på startmotorn)

Lycka till!

Hej igen !!!!! nu har jag varit på verkstan o kollat ingen komprition i motorn !!!!!! fan vad jag blir arg!!!! och inga fel kunde hittas med datorn !!!!! sadsad

BMW 540ia touring "540-M" (1998)
Foxxer
5 september 2007 · 133 Inlägg

JoQe skrev:
Låter som "limp home" eller som någon kallade det, nödläge.
Nollställs så här:
Lossa batteriminus.
Återställ enligt http://photo.platonoff.com/Aut....._reset.jpg
Koppla tillbaka minus.

Lyser check enginelampa kan det vara läge att kolla upp felkoder.
Annars kan det vara tryck eller vakumslangar, luftmassemätare, tändstift eller tändkasett.

Din länk funkar ej för mig.

skulle vara kul  o kolla den!

Jonas
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
6 september 2007 · 548 Inlägg

Foxxer skrev:

JoQe skrev:
Låter som "limp home" eller som någon kallade det, nödläge.
Nollställs så här:
Lossa batteriminus.
Återställ enligt http://photo.platonoff.com/Aut....._reset.jpg
Koppla tillbaka minus.

Lyser check enginelampa kan det vara läge att kolla upp felkoder.
Annars kan det vara tryck eller vakumslangar, luftmassemätare, tändstift eller tändkasett.

Din länk funkar ej för mig.

skulle vara kul  o kolla den!

Min fick feltändning och när den får felmeddelande så har man 15 felfria starter på sig, sen försvinner felen! Så är det på min 9-5 Aero -03. Har automat och den startar på 3:ans växel för att komma hem efter fel! Märkte jag då ,jag trodde lådan gick å¨bilen men det var bara att den slira på kopplingen!

-Mike-
BMW 320i (2003)
jonTe
7 september 2007 · 5 710 Inlägg

9-5_Aero skrev:
Hej igen !!!!! nu har jag varit på verkstan o kollat ingen komprition i motorn !!!!!! fan vad jag blir arg!!!! och inga fel kunde hittas med datorn !!!!! sadsad

Ajdå......tappat kompen på alla cylindrar?

MVH Jonas
..............
zero2000
7 september 2007 · 227 Inlägg

krökta ventiler?? bar o riva toppen o kolla!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang