Vad är det för fel på neonet?

Akka
1 september 2007 · 1 174 Inlägg

Tja!
Har haft ett välfungerat neon i cupen/fram på min opel som är kopplat så här:

Batteri - säkring - Switch/Transformator? - neon1
Jord - Switch/Transformator? - neon2

Så i går tänkte ja att jag ska koppla in 2 st till som jag hade hemma till baksätet. Så jag började med att kapa transomfatorn på dem å sedan så kopplade jag vidare på det gamla neonet! Så här är det kopplat nu:

Batteri - säkring - Switch/Transformator? - neon1 - neon3
Jord - Switch/Transformator? - neon2 - neon4

Men nu har jag börjat få problem ibland så går inte neonet fram i gång å ibland gör dom det, ibland så går dom bara på halvfart med andra ord så lyser dom inte helt så skarpt!

Men när man typ tar handen på neonet å liksom dunkar lite på de så funkar de som det ska.


Så vad är felet tro? (allt lyser bra ibland å ibland så får man liksom slå till neonet)

Kan det vara transomfatorn lr vad det nu är som inte klarar av 4ra rör?

Jag har dom hära från brl: "Lightz Minineon 2x6" Blå"

Zlasher Pulare
1 september 2007 · 248 Inlägg

Hmm låter skumt, men skulle nog också tro på att det är transformatorn som inte pallar 4 st rör. Du kan jhu testa att koppla in 2 st tranformatorer istället.

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Akka
1 september 2007 · 1 174 Inlägg

mm måste fan vara det, ska gå ut i kväll lr så å dra upp alla kablar igen å börja om å testa lite! men blir så sne hade dragit alla kabvlar i går i typ 2 timmar så funkar allt drar ut med bilen ska visa kärringen hur det blir (hon som fick mig att skaffa neonet) så funkar det inte när jag sak slå på det utan måste typ stänga av å på 2 ggr tongue

Zlasher Pulare
1 september 2007 · 248 Inlägg

Heheh jobbigt värre,/ Men alltid ska ngt strula;( Men hoppas att det löser sig. Du får väl kanske kontroll mäta så att du har rätt spänning fram.

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
_Orb_ MiKeY
1 september 2007 · 85 Inlägg

Helt klart trafon..

Akka
1 september 2007 · 1 174 Inlägg

_Orb_ skrev:
Helt klart trafon..

Ok då får jag ha 2 st då sad men det fixar ja big_smile tack för hjälpen gubbs!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang