hur betalar man en bil?

-Bergan-
6 september 2007 · 178 Inlägg

Jag har också alltid kört med cash

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!
fishn
6 september 2007 · 226 Inlägg

jag betala min kontant=) gick bra!

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 september 2007 · 10 427 Inlägg

Annars kan ju en överföring via internetbank vid köptillfället vara en rätt smart grej.


Jag har då alltid betalt mina bilar i miljonklassen med kontanter (inte handlat av några skummisar heller så wink)

m1ck3h
6 september 2007 · 280 Inlägg

jag överförde via internetbanken när jag köpte min ville inte gå med 22000 på fikan tongue funka skit bra men internetbanken wink

moose46019 study
6 september 2007 · 772 Inlägg

alltså att gå runt med flera tusen kontatner på fikan är bara dumt tycker jag så mycket särkare med postväxel då. det finns ju undantag i tyskland tex eller något.

LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
6 september 2007 · 252 Inlägg

Tega skrev:
Tja, jag gick till bankomaten och hämtade ut i omgångar tills jag fick ihop 20.000kr
Sen åkte jag iväg och tittade på min Nissan, betalade och åkte hem med bilen big_smile

Vilken bank har du som tillåter det? visst i omgpngar men dom brukar ha en gräns per rullande vecka

Garic
6 september 2007 · 539 Inlägg

LindeMan skrev:

Tega skrev:
Tja, jag gick till bankomaten och hämtade ut i omgångar tills jag fick ihop 20.000kr
Sen åkte jag iväg och tittade på min Nissan, betalade och åkte hem med bilen big_smile

Vilken bank har du som tillåter det? visst i omgpngar men dom brukar ha en gräns per rullande vecka

man kan ha det obegränsad. Jag har 60.000 per vecka

C70
6 september 2007 · 424 Inlägg

Är det bara småsummor går ju kontant bra.

Är värre att komma med 550' kr kontakt packat i väskor när man ska hämta bilen hos återförsäljaren! wink

Wissting Team VeboTrim
6 september 2007 · 9 Inlägg

Har en polare vars gick in på närmaste MB försäljare, köpte en SL 55 AMG ..
När försäljaren undrade hur han skulle göra upp en avbetalning.. Då han slet upp ryggsäcken och cashade kontant smile
Och nej.. han är inte rånare :] PokerPRO smile

Toyota Supra MKIV "Vänsterstyrd Targa" (1994)
Audi A8 V8 (1995)
Jimm
6 september 2007 · 1 661 Inlägg

Jag har använt Internetbanken senaste gångerna nu, måse vara det säkraste sättet. Nackdelen är ju att internet krävs och att säljaren helst ska ha samma bank så att han vet att han har fått pengarna. Annars om det gäller dyra bilar får man gå till banken tillsammans och föra över till hans konto eller ge i näven.
Billiga bilar: Cash is king

LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
6 september 2007 · 252 Inlägg

Garic skrev:

LindeMan skrev:

Tega skrev:
Tja, jag gick till bankomaten och hämtade ut i omgångar tills jag fick ihop 20.000kr
Sen åkte jag iväg och tittade på min Nissan, betalade och åkte hem med bilen big_smile

Vilken bank har du som tillåter det? visst i omgpngar men dom brukar ha en gräns per rullande vecka

man kan ha det obegränsad. Jag har 60.000 per vecka

Aldrig hört å då jobbar ja åt swedbank, men va fan inte min avd igentligen big_smile

MrTobias
6 september 2007 · 1 297 Inlägg

Jag förde över pengar via internet när jag köpte min. Till hans polares konto för att han hade samma bank.. Kändes lite lurigt men allt gick väl smile

Germax
6 september 2007 · 12 086 Inlägg

Upp till 30K skulle jag kört med kontanter.
Över det skulle jag använda postväxel, nackdelen med postväxel är ju att du har ett bestämt belopp. Kanske svårt om man ska pruta men sätter man ett mindre belopp och betalar mellanskillnad i kontant så går de ju ändå.

Ang uttag, vad jag vet så finns de ingen gräns inom normala summor. De är klart går du in till lokalbanken i 10000 invånarstaden så kanske de inte har 50K att slänga upp men en större bank har väl någon miljon lr två i lager. Stora bankerna i huvudstäderna har ännu mer.

sredna Avstängd
6 september 2007 · 17 Inlägg

om man har tänkt att pruta så är det lättast  med kontanter,Sen känner man sig lite gladare när men får ha med sig extra plånbok bara för att den vanliga är full. Ända gången jag inte har använt kontanter var när jag köpte V8 :an då en kompis kände han som sålde den så då använde jag internet banken och sen åkte vi och hämtade bilen och sen pep vi upp till han som ägde den fast då satt han i telefån så han bara skrev ägarbytet på utan att  kolla om han hade fått pengar och utan att prata ihjäl oss,,smidigt

Magnus9-3 Fukttekniker
6 september 2007 · 100 Inlägg

Kompisen sålde sin bil häromdan till en sluging. Bilen kostade ~30 000 o han fick betalt med skrynkliga hundralappar....

Annars är internetbanken ett väldigt bra sätt!

Volvo V70 D5 "BSR" (2005)
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
6 september 2007 · 252 Inlägg

Telefon banken må väl vara bäst

Tzatziki
6 september 2007 · 452 Inlägg

Sist betalde jag bilen kontant ... kan även tänka mig att börjar man vifta lita med stålarna så kanske det är lite lättare att få ner priset :-]

Har dock råkat ut för att telefonbanken var stängd och jag hade åkt från helsingborg till kalmar för att köpa en bil. Blev att åka hem igen för att sedan ta tåget tillbaka någon dag efter .. typiskt :-]

kingen85
6 september 2007 · 146 Inlägg

hahahhaa LOL!


Inkster skrev:
cassh is king... när det är överrenskomliga summor annars postväxel  (folk tittar så konstigt på dig när du cashar en porsche GT3 med tusenlappar i ica kassar!)

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
TRYIT Teddan
6 september 2007 · 2 495 Inlägg

kontanter funkar fint.... den dyraste bilen jag har köpt kontant kostade 160 000kr då sade säljaren till mig att dom inte tar i mot kontanter men kunde göra ett undantag.

när jag köper dyrare bilar än så blir det postväxel, för att sedan åka iväg och få bilen belånad. ser ingen mening i att lägga 500 000kr i kapital i bilarna .
bättre å belåna dom och ha cashen till annat...

som det ser ut för mig så har jag lite lån på 2av mina bilar , det känns smidigast för mig.

Annars hatar jag lån och skulder dock.
har bara lite svårt att förstå varför man skall binda massa pengar i något man kanske har 6månader.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Team-Adolfsson Gödseldräng
6 september 2007 · 4 529 Inlägg

kan du inte ta en postväxel på 10k och sen ha 5000 kontant på dig ? är väl bra enligt mig cool
själv så kör jag alltid kontant

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang