ingen mer nationalsång innan allsvenskamatcher

dusty Living in the fastlane
10 september 2007 · 2 616 Inlägg

läste precis http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h … e744273.ab

jag måste säga att jag tycker det är riktigt tråkigt.
jag ser att sjunga nationalsången innan en match är lite som att visa att det är inte krig ute på plan utan det är olika människor som håller på två olika lag men i grund och botten är det bara ett spel. om ni nu fattar smile

Frippe08 Galen
10 september 2007 · 849 Inlägg

Håller med! väldigt dåligt och synd för den är ju så bra !!roll

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Damn_Basterd
10 september 2007 · 1 Inlägg

Ska sverige verkligen backa så långt, bara för att våran national sång verkar rasistisk i andras öron?  den där ekonomiska biten är ren dynga.

Senast redigerat av Damn_Basterd (10 september 2007)

BoraV6
10 september 2007 · 677 Inlägg

Tycker anledningen var lite luddig.

Men hur som helst så var det väldigt trist.

Mäki Långsam Perfektionist
10 september 2007 · 4 800 Inlägg

Vad i? Nu har det fan gått för långt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
10 september 2007 · 661 Inlägg

detta är nog det fånigaste landet i världen och det mesigaste, ekonomiska bekymmer, yeah well det är nog jävligt dyrt att bränna en cd med svenska nationalsången om man nu inte vill ha ngn gyllendetupp som står o sjunger den...

Men det blir ju bättre...Några hjältar i skåne ville ha på sig svenska landslaget i fotbolls matchdräkt på sig under en skolfotografering, men de fick de inte för det var för rasistiskt,.... hhahahah

Undrar om man får färga sin bil blåogul ? Eller den kanske får körförbud på besiktningen

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
twin_cam Smålänning
10 september 2007 · 7 877 Inlägg

Varför kan inte sverige få sjunga sin nationalsång och hålla på sina traditioner utan att vara rasistiskt när t.ex USA kan?

Mycket tråkigt, även om jag hata hockey...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
dusty Living in the fastlane
10 september 2007 · 2 616 Inlägg

twin_cam skrev:
Varför kan inte sverige få sjunga sin nationalsång och hålla på sina traditioner utan att vara rasistiskt när t.ex USA kan?

Mycket tråkigt, även om jag hata hockey...

fattar inte de heller. jag vill kunna sjunga min nationalsång utan att bli utpekad som rasist!

Maizer
10 september 2007 ·

Haha grabbar, snälla. Läs artikeln. Allt är inte en konspiration av invandrarna för att ta över sverige.

timnordlof
10 september 2007 · 798 Inlägg

Man blir ju så sur att man funderar på att göra en "Dukes of Hazzard" och sätta en stor svensk flagga på taket...

Men då får man väl bilen sönderslagen. Sånt här är ju helt sjukt! Men det har ju urartat så mycket att man snart inte vill höra nationalsången, det finns ju snart inget med Sverige att vara stolt över.

EvolutionIII
10 september 2007 · 459 Inlägg

hade nationalsången på min mobil förut, lite för att kolla hur folk reagerar, vartfan e sverige påväg igentligen, när svenska samt utlänska invandrare inte får höra våran egen nationalsång när dom tex slutar skolan för sommaren eller dyligt, när det ringde på min telefon inne i stan, så kolla alla på mig med en konstig blick, typ shit va e det där för person. han kommer ju få stryk av någon, typ så sog man att dom tänkte, men asså, shit. va gör man?

K_Johansson
10 september 2007 · 45 Inlägg

tråkigt att höra, att det skulle vara ekonomin som ligger bakom låter ju bara fånigt,hur mycket kan det kosta att ha nån som sjunger i 2 minuter?

BMW635_Robban
10 september 2007 · 1 277 Inlägg

Behåll sången, bort med sporten!

jerky "the real jerk"
10 september 2007 · 301 Inlägg

det är fel att dom slutar med det det finns inte mycket som slår att stå i klacken och höra hela hallen sjunga och ekonomisk förlust hur fan då?

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
Lincoln Trucker
10 september 2007 · 234 Inlägg

SatansWrath skrev:
Men det blir ju bättre...Några hjältar i skåne ville ha på sig svenska landslaget i fotbolls matchdräkt på sig under en skolfotografering, men de fick de inte för det var för rasistiskt,.... hhahahah

Lite off topic här men när vi skulle ta specsfoto i 9:an så fick jag inte ha på mej min t-shirt där det stog "bevara negerbollen" bara för att jag hade min vanliga blåa keps med 3 kronor.
Fick välja mellan att ta av mej kepsen eller vända ut och in på t-shirten bara för att det var rasistiskt tyckte dom, så jag sket i att vara med på det kortet istället.

Men en i en paralel klass hade en norge tröja och svensk fotbollsmössa halvmeter högsak (ni förstår nog vad jag menar) men det var helt okej men inte min lilla keps hmm

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
Aga_Diff Bärs!
10 september 2007 · 3 456 Inlägg

men vafaan...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Gujen
10 september 2007 · 406 Inlägg

blir så lessen när vårt land "försvinner" sad

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
BoraV6
10 september 2007 · 677 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Behåll sången, bort med sporten!

Haha, dagens bästa! Instämmer helt.

940k
10 september 2007 · 4 Inlägg

på min skola , så skulle vi ta foto i fredags ,  det va typ 4 killar som hade svenska landslagets tröjor på sig , dom fick inte va med på fotot , lärarna tyckte de va rasistiskt att ha svensk tröja.
sjukt:@

fååååååård -- A Taste Of Heaven
Maizer
10 september 2007 ·

Lincoln skrev:

SatansWrath skrev:
Men det blir ju bättre...Några hjältar i skåne ville ha på sig svenska landslaget i fotbolls matchdräkt på sig under en skolfotografering, men de fick de inte för det var för rasistiskt,.... hhahahah

Lite off topic här men när vi skulle ta specsfoto i 9:an så fick jag inte ha på mej min t-shirt där det stog "bevara negerbollen" bara för att jag hade min vanliga blåa keps med 3 kronor.
Fick välja mellan att ta av mej kepsen eller vända ut och in på t-shirten bara för att det var rasistiskt tyckte dom, så jag sket i att vara med på det kortet istället.

Men en i en paralel klass hade en norge tröja och svensk fotbollsmössa halvmeter högsak (ni förstår nog vad jag menar) men det var helt okej men inte min lilla keps hmm

Varför tar man på sig så tattiga kläder?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang