LED-rör på 12v

jahaja452
11 september 2007 · 8 Inlägg

Har köpt det här (Artnr: JDL315G Direktlänk: http://www.mds.se/?artnr=jdl315g) undercar kittet för ett bra tag sedan och nu är det så att jag bara kar kvar om 2 100cm rören och inget annat, Undrar nu om dom rören går att koppla på 12v direkt och göra så att dom lysre konstnt? smile

JonasPLind
11 september 2007 · 820 Inlägg

Är inte det en lite dum ide om du tänker efter?
Eller gillar du att använda startkablar? smile

jahaja452
11 september 2007 · 8 Inlägg

Är inte du lite dum nu? Kan ju koppla rören till tändningen vettu smile

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
11 september 2007 · 548 Inlägg

Svar på tal! Hehe tycker att du skall ha en brytare på dem! Farbror kulspruta är inte så förtjust i att se dem på konstant!

-Mike-
BMW 320i (2003)
jahaja452
11 september 2007 · 8 Inlägg

Jodå brytare har jag också tänkt ha men till tändningen också för att vara säker på att inte glömma att slå av dom big_smile Men nu till min egentliga fråga går dom rören på 12v?

Zonox
11 september 2007 · 161 Inlägg

jahaja452 skrev:
Jodå brytare har jag också tänkt ha men till tändningen också för att vara säker på att inte glömma att slå av dom big_smile Men nu till min egentliga fråga går dom rören på 12v?

jah det ska dom juh göra eftersom du köpte dem till det eller??

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
snodden
11 september 2007 · 37 Inlägg

skaffa en hängsäkring också om farbror blå gnäller, bara ta säkringen isåfall^^

Att styla en Volvo är som att sminka en gris, det är en gris i vilket fall
Burnout89 Överladdad!
11 september 2007 · 530 Inlägg

göm dom bara så att ljus källan inte syns.. då kan inte farbror blå säga nåt tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Flinder
11 september 2007 · 133 Inlägg

Pegga_405 skrev:
göm dom bara så att ljus källan inte syns.. då kan inte farbror blå säga nåt tongue

Spelar ingen roll om dom inte ser ljuskällan lyser de så lyser de och det får de inte göra smile

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
11 september 2007 · 548 Inlägg

Flinder skrev:

Pegga_405 skrev:
göm dom bara så att ljus källan inte syns.. då kan inte farbror blå säga nåt tongue

Spelar ingen roll om dom inte ser ljuskällan lyser de så lyser de och det får de inte göra smile

Stämmer får inte ha dessa på under färd! Plus så tycker inte jag att det ser speciellt fränt ut när de lyser under färd men det är ju min åsikt!

-Mike-
BMW 320i (2003)
red daddy
11 september 2007 ·

MikeAero skrev:

Flinder skrev:

Pegga_405 skrev:
göm dom bara så att ljus källan inte syns.. då kan inte farbror blå säga nåt tongue

Spelar ingen roll om dom inte ser ljuskällan lyser de så lyser de och det får de inte göra smile

Stämmer får inte ha dessa på under färd! Plus så tycker inte jag att det ser speciellt fränt ut när de lyser under färd men det är ju min åsikt!

Tycker det ser bättre ut när man möter en bil med neonen tänt på natten/kvällen i full fart än när den står stilla på en parkering... tycker jag. smile

Phaetoon
11 september 2007 · 8 156 Inlägg

Det är ju inte alltid som "rören" i 12V-ledrör går på 12V. Ibland så finns det en adapter/spänningsomvandlare som sänker/reglerar spänningen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang