Är det någon som blivit av med sina fina hjul trotts fälglås?

Audikrille
11 september 2007 · 324 Inlägg

Jag undrar om någon blivit av med hjulen ute på gatan trotts att ni använt fälglås?

Jag vill INTE ha tips på "Hur man snor hjul"  ,div lösningar med det ena och det andra.

MVH
CHRISTER

Senast redigerat av Audikrille (13 september 2007)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
vman_85
11 september 2007 · 87 Inlägg

om någon väl bestämmt sig att klippa hjulen så spelar det nog ingen roll hur många lås bultar man har. tyvärr

MrTobias
11 september 2007 · 1 297 Inlägg

Stämmer de vman säger. Är det någon som vet vad han gör så har han även nyckel till olika fälglås. universial som griper tag om hylsan typ. Jag har nivåsensor i min bil. Så innan däcken lämnar backen så går larmet.. känns lite tryggare så smile

Audikrille
11 september 2007 · 324 Inlägg

jo, men visst är det så. men det försvårar ju lite i alla fall. Det skyddar säkert i från många som inpuls handlar...

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
bojboj
11 september 2007 ·

MrTobias skrev:
Stämmer de vman säger. Är det någon som vet vad han gör så har han även nyckel till olika fälglås. universial som griper tag om hylsan typ. Jag har nivåsensor i min bil. Så innan däcken lämnar backen så går larmet.. känns lite tryggare så smile

Ditt larm hindrar ingen från att röva dina fälgar tyvärr....

JonasPLind
11 september 2007 · 820 Inlägg

MrTobias skrev:
Stämmer de vman säger. Är det någon som vet vad han gör så har han även nyckel till olika fälglås. universial som griper tag om hylsan typ. Jag har nivåsensor i min bil. Så innan däcken lämnar backen så går larmet.. känns lite tryggare så smile

Betyder det att ditt larm går om jag viftar med en pinne under din bil? big_smile
*går på jakt efter en lämplig pinne* cool

falloutboy
11 september 2007 · 1 723 Inlägg

wh0re skrev:

MrTobias skrev:
Stämmer de vman säger. Är det någon som vet vad han gör så har han även nyckel till olika fälglås. universial som griper tag om hylsan typ. Jag har nivåsensor i min bil. Så innan däcken lämnar backen så går larmet.. känns lite tryggare så smile

Betyder det att ditt larm går om jag viftar med en pinne under din bil? big_smile
*går på jakt efter en lämplig pinne* cool

om du kan påverka en nivåsensor genom att vifta med en pinne är jag imponerad. lägg upp på youtube om det fungerar. smile

bilfakta
11 september 2007 · 417 Inlägg

hade en gammal golf 2 som jag hade satt på låsbultar dagen innan ett par nötter försökte sno mina hjul, men det gick inte big_smile , stod en domkraft under tråget å verktygen låg brevid bilen, stereon fick dom med sig dom jävlarna 2 12"  2 steg å ett delningsfilter sad

Audikrille
11 september 2007 · 324 Inlägg

bilfakta skrev:
hade en gammal golf 2 som jag hade satt på låsbultar dagen innan ett par nötter försökte sno mina hjul, men det gick inte big_smile , stod en domkraft under tråget å verktygen låg brevid bilen, stereon fick dom med sig dom jävlarna 2 12"  2 steg å ett delningsfilter sad

Går ju inte att skudda sig mot allt.  Skönt att dom fungerade.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
Marcus_Turbo
11 september 2007 · 268 Inlägg

bojboj skrev:

MrTobias skrev:
Stämmer de vman säger. Är det någon som vet vad han gör så har han även nyckel till olika fälglås. universial som griper tag om hylsan typ. Jag har nivåsensor i min bil. Så innan däcken lämnar backen så går larmet.. känns lite tryggare så smile

Ditt larm hindrar ingen från att röva dina fälgar tyvärr....

nej sålänge dom kan hålla bilen i våg hela tiden så som den stod när han aktiverade larmet så händer ju inget.. men ändras bilen i nivå så ska ju larmet gå, vilket den förmoddligen gör när nån knycker hans fälgar ^^..

ToXtreme
11 september 2007 · 3 627 Inlägg

Ja, så larmet hinner ju gå igång bara de pumpat lite på domkraften.. och är man riktigt smart så sätter man in en så in i helvete stark larmtuta så att de jävla tjuvarna får tinnitus eller blir döva roll

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Jonsa_
11 september 2007 · 118 Inlägg

Då får man la bilen sönderslagen oxå..... hmm

bojboj
11 september 2007 ·

Asså att ni är så blåögda... SUCK.... Det går fortfarande att ta fälgar ifrån en bil. Det spelar liksom ingen roll om det tjuter dom kan försvinna ändå...

Flinder
11 september 2007 · 133 Inlägg

bojboj skrev:
Asså att ni är så blåögda... SUCK.... Det går fortfarande att ta fälgar ifrån en bil. Det spelar liksom ingen roll om det tjuter dom kan försvinna ändå...

Ja men de skrämmer nog en del. Det är som att säga "Du behöver inget lås på huset vill dom komma in kommer dom in endå" eller?

bojboj
11 september 2007 ·

Flinder skrev:
Ja men de skrämmer nog en del. Det är som att säga "Du behöver inget lås på huset vill dom komma in kommer dom in endå" eller?

Nja inte riktigt det jag menar. Det jag menar är att det inte hjälper med alarm på bilen. Det bara försvårar det hela lite. Jag fattar hur du tänker med din jämförelse

Senast redigerat av bojboj (11 september 2007)

MrTobias
11 september 2007 · 1 297 Inlägg

ToXtreme skrev:
Ja, så larmet hinner ju gå igång bara de pumpat lite på domkraften.. och är man riktigt smart så sätter man in en så in i helvete stark larmtuta så att de jävla tjuvarna får tinnitus eller blir döva roll

Precis så funkar de. Dom kommer undan om dom har 4 domkrafter och pumpar samtidigt iofs. smile

MrTobias
11 september 2007 · 1 297 Inlägg

bojboj skrev:

Flinder skrev:
Ja men de skrämmer nog en del. Det är som att säga "Du behöver inget lås på huset vill dom komma in kommer dom in endå" eller?

Nja inte riktigt det jag menar. Det jag menar är att det inte hjälper med alarm på bilen. Det bara försvårar det hela lite. Jag fattar hur du tänker med din jämförelse

klart att det hjälper med larm. ska man göra inbrott i en av 2 bilar så tar man den utan larm. En bil brevid min blev av me stereon och 2 krossade rutor. Tjuvarna slog även upp dörren i min bil så jag fick en buckla jag. Men ett larm garanterar inget! Är nog det han försöker säga smile

JonasPLind
11 september 2007 · 820 Inlägg

bojboj skrev:

Flinder skrev:
Ja men de skrämmer nog en del. Det är som att säga "Du behöver inget lås på huset vill dom komma in kommer dom in endå" eller?

Nja inte riktigt det jag menar. Det jag menar är att det inte hjälper med alarm på bilen. Det bara försvårar det hela lite. Jag fattar hur du tänker med din jämförelse

det är ju det hela grejjen går ut på?
Att försvåra det för tjuven?

Klart man kan sno en bil med rattkrycka eller en bil som är inlåst i ett garage med 5 lås om man vill. men det gör det hela lite mer avancerat så därför är chansen mindre att det händer neutral

ps. trots stavas med ett T.

Senast redigerat av wh0re (11 september 2007)

Streammen Kalaskillen
11 september 2007 · 246 Inlägg

wh0re skrev:

bojboj skrev:

Flinder skrev:
Ja men de skrämmer nog en del. Det är som att säga "Du behöver inget lås på huset vill dom komma in kommer dom in endå" eller?

Nja inte riktigt det jag menar. Det jag menar är att det inte hjälper med alarm på bilen. Det bara försvårar det hela lite. Jag fattar hur du tänker med din jämförelse

det är ju det hela grejjen går ut på?
Att försvåra det för tjuven?

Klart man kan sno en bil med rattkrycka eller en bil som är inlåst i ett garage med 5 lås om man vill. men det gör det hela lite mer avancerat så därför är chansen mindre att det händer neutral

ps. trots stavas med ett T.

Exakt, ditt ville jag också komma. Du kan ju skaffa kärnvapenskyddade dörrar och med 58 olika lås men om man VERKLIGEN vill ha bilen där inne så...allt går (förstå min ironi) cool

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
ToXtreme
11 september 2007 · 3 627 Inlägg

Isåfall tycker jag man ska sätta hjullås på bilen varje gång man parkerar tongue Såsett så KAN inte tjuvarna få med sig däckena tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang