Är det någon som blivit av med sina fina hjul trotts fälglås?

Germax
11 september 2007 · 12 086 Inlägg

bojboj skrev:
Asså att ni är så blåögda... SUCK.... Det går fortfarande att ta fälgar ifrån en bil. Det spelar liksom ingen roll om det tjuter dom kan försvinna ändå...

Är du skön lr?
Det tar ju ändå lite tid att skruva av 4 hjul, spec om de är försedda med special(lås)bult.
och man är ganska iskall om man vill stå o skruva hjul på en parkering när bilen tjuter för fulla halsar.

Låsbult och larm skulle minska risken med 95% skulle jag uppskatta.

D-No Avstängd
12 september 2007 · 658 Inlägg

Lr så är det så enkelt sänk bilen så mkt så attt ingen domkraft kommer under, big_smile
Det har jag gjort hahaa

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
sik
12 september 2007 · 1 072 Inlägg

Loctite av den värsta sorten big_smile

Akka
12 september 2007 · 1 174 Inlägg

asså hjulås muttrar funkar ju bara mot pundare å inpuls tjuvar men mot dem som verkligen vill ha dina fälgar tar dom ovasett hur många låsmuttrar du har!

Om jag fattat det rätt så kan dom typ frysa ner muttrarna å sedan spräcka dem??

John87 Stolt Volvoägare
12 september 2007 · 4 913 Inlägg

Är det en tjuv som vet vad han/hon gör så kan du aldrig skydda dig tillräckligt.

Däremot lär du hindra skitungarna från att sno nåt.

Min gudfar jobbade på Falck security och han hade ett motto när det gällde hus och inbrott:
"In kommer tjuven alltid, men dom ska få det jävligt svårt att komma ut igen."
Tolka det på lite olika sätt så förstår du vad han menade med det smile

Fattar du vad jag menar eller ska jag dra den långa versionen av det? tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
JonasPLind
12 september 2007 · 820 Inlägg

Akka skrev:
asså hjulås muttrar funkar ju bara mot pundare å inpuls tjuvar men mot dem som verkligen vill ha dina fälgar tar dom ovasett hur många låsmuttrar du har!

Om jag fattat det rätt så kan dom typ frysa ner muttrarna å sedan spräcka dem??

Är du seriös nu?

Känner du många som har utrustning för att göra metall så kallt så det går sönder?

Känner du många som har den utrustningen i bärbart format och bär runt den?

Seriöst.

Man är väl knappast impulstjuv när man stjäl 4 däck?
försök stoppa det i bakfickan.
Du behöver ju fan 4 vänner för att rulla hem dom, eller en stor bil. smile



Ska ens bil vara 99% inbrottssäker så ska man ha Optimus Prime...
Men det är ändå inte 100% säker för det är möjligt att Megatron försöker sno ens bil...

Eller så svetsar ni fast däcken.
Det försvårar rätt ordentligt...

FireTraXX DFFL
12 september 2007 · 9 020 Inlägg

wh0re skrev:

Akka skrev:
asså hjulås muttrar funkar ju bara mot pundare å inpuls tjuvar men mot dem som verkligen vill ha dina fälgar tar dom ovasett hur många låsmuttrar du har!

Om jag fattat det rätt så kan dom typ frysa ner muttrarna å sedan spräcka dem??

Är du seriös nu?

Känner du många som har utrustning för att göra metall så kallt så det går sönder?

Känner du många som har den utrustningen i bärbart format och bär runt den?

Seriöst.

Flytande is eller vad det heter och en syl och en hammare av modellen större.
Tar inte speciellt mycket plats...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
JonasPLind
12 september 2007 · 820 Inlägg

FireTraXX skrev:

wh0re skrev:

Akka skrev:
asså hjulås muttrar funkar ju bara mot pundare å inpuls tjuvar men mot dem som verkligen vill ha dina fälgar tar dom ovasett hur många låsmuttrar du har!

Om jag fattat det rätt så kan dom typ frysa ner muttrarna å sedan spräcka dem??

Är du seriös nu?

Känner du många som har utrustning för att göra metall så kallt så det går sönder?

Känner du många som har den utrustningen i bärbart format och bär runt den?

Seriöst.

Flytande is eller vad det heter och en syl och en hammare av modellen större.
Tar inte speciellt mycket plats...

Men tar du med Flytande kväve(kanske du menar?) till en parkeringsplats i stan? smile
Det är ingenting man stoppar i en kylväska direkt big_smile

Senast redigerat av wh0re (12 september 2007)

sik
12 september 2007 · 1 072 Inlägg

Att kyla Alt värma bulten/mutter lär i 99fall av 100 skada fälgen. Man snor inte direkt en plåtfälg. Skulle va fränt hur som helst om han/dom värmde bulten på en magnesium fälg HAHA. Fast ägaren lär inte vara glad.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
12 september 2007 · 1 300 Inlägg

He he, ja man tar bara med sig den "lilla" kylväskan och knallar iväg och sen snor man alla däcken.

Äh vem behöver bil för att få hem däcken?? Ta dem på pakethållaren på cykeln ffs wink

Har man haft tid med allt annat (frysning av muttrar m.m) så hinner man nog palla upp alla 4 däcken på pakethållaren och rigga fast dem riktigt ordentligt och sen hojja hem.




Hahahahahahahahha



Ironi så det skriker om det. cool

I do it my way
JonasPLind
12 september 2007 · 820 Inlägg

Någon som verkligen kan intyga att flytande kväve kan förstöra metall? tongue Det är ändå metall liksom, känns som det borde palla kylan även om det nu är runt 150minus...

Mäki Långsam Perfektionist
12 september 2007 · 4 800 Inlägg

wh0re skrev:
Någon som verkligen kan intyga att flytande kväve kan förstöra metall? tongue Det är ändå metall liksom, känns som det borde palla kylan även om det nu är runt 150minus...

Alla olika metaller har olika egenskaper. Jag vet däremot inte vad låsbultarna har för egenskaper och vid vilka temperaturer dom fryser. Men det är långt ifrån omöjligt att du kan kyla ner dom och slå sönder dom.

Som sagt flera gånger, hindra tjuven kan man inte, man kan bara försvåra för den. Men man slipper till 99% pundare och impulstjuvar som antagligen inte tar risken att sno en bil med låsbultar och larm med nivåsensor ute på stan/parkeringen en eftermiddag.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
bojboj
12 september 2007 ·

JapMax skrev:
Är du skön lr?
Det tar ju ändå lite tid att skruva av 4 hjul, spec om de är försedda med special(lås)bult.
och man är ganska iskall om man vill stå o skruva hjul på en parkering när bilen tjuter för fulla halsar.

Låsbult och larm skulle minska risken med 95% skulle jag uppskatta.

Bara en fråga? Vad är det som är så speciellt med lås bultar??! Om ni själva kan få tag på en ifrån affären...Hmm hur svårt är det för tjuven att kirra en likadan. Okej det kanske skulle ta lite tid. Säg att du har din bil parkering med en del andra bilar. Din bil har feta fälgar massa låsbultar och nivålarm. Tjuven har redan kollat upp dina låsbultar och införskaffat sig sådana. Sen promenerar han till din bil, sprayar dina söta små blinkers svarta, utlöser alarmet och sen piper han iväg. Du sitter hemma och hör larmet och tittar ut. Det är ditt larm som tjuter men din bil blinkar inte. Så du skiter i det för då e det någon annan som har samma signal på larmet som du. När bilen slutat o pipa så kommer han tillbaka efter ca 10 minuter och börjar jobba. Fan vad jag hade velat se din min när du står där på morgonen med dina jättegrymma låsbultar och ditt nivålarm när din bil står på skivorna!!

Det går att göra och är relativt enkelt. Tänk på det...

FireTraXX DFFL
12 september 2007 · 9 020 Inlägg

wh0re skrev:
Men tar du med Flytande kväve(kanske du menar?) till en parkeringsplats i stan? smile
Det är ingenting man stoppar i en kylväska direkt big_smile

En behållare stor som en termos av lite större modell tar inte speciellt stor plats.
För så stor var nämligen behållaren som användes när jag gick i högstadiet.

Oavsett vad så tar det inte lång tid att sno en uppsättning hjul.
Tänk dig detta scenariot:
1. Skruva av alla muttrar. (Ja, först)
2. Hissa upp bilen.
3. Ta hjulen.
4. Släppa bromsskivorna mot asfalten.

Fem minuter kanske från det att larmet gått när man börjat hissa bilen?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
S60_volvo
12 september 2007 · 4 Inlägg

Jag har nivåsensor på min bil + låsbultar, det hindrade inte jävlarna att snå mina fälgar, som alla säger har dom lagt det i huvet så gör dom det!

Mankan1978 Son Of Murphy
12 september 2007 · 782 Inlägg

Vill inte vara negativ eller så, utan är "realist" om jag får säga det själv! Dock inte en sådan som åker o handlar där det är billigast! big_smile Utan utgår ifrån sanningen i de fall jag är inblandad.

Men alltså, varje gång man köper låsningsbara muttrar får man ju en "nyckel", om jag inte är helt fel ute. Vad är det som säger att inte tjuven också köpt en jävla massa uppsättningar med låsningsbara muttrar, bara för att få nycklarna!?
Vet inte, men det känns bara som onödiga pengar att köpa låsmuttrar o så, för vill tjuven ta gerjorna lyckas han iaf...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
12 september 2007 · 548 Inlägg

Det skadar inte att sätta på låsbultar! För då slipper man att den lokala pundaren råkar gå förbi och få med sig dem! Larmet i sig hindrar ingen att ta fälgarna det är när jag på 90 pannor kommer som ett ånglok med Basebollträt i högsta hugg! Då kan de få det lite knivigare att få bort däcken från bilen! Kan säga som så att ingen hinner sno fälgarna på min bil från det att larmet på nivåsensorn går igång och att de har fått med sig verktyg fälgar och lyftverktyg!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Streethawk Billjuds Wannabe
12 september 2007 · 1 771 Inlägg

Hmm tror vi hamnade utanför ämnet här, låter mer som tips för att sno fälgar, men iaf, frysa hjulbultarna går, vi vart tvugna att prova de i plugget då skolans bils låsmutter hade blitt rund, frös på ganska rejält sen tog man huggmejsel och en relativt stor hammare och dunka på 1 gång så var det problemet löst, men vill du värkligen vara säker så gör du som en polares bror hade gjort på sin bil, rörde nån fälgarna så var det en så kallad flamethrower som gick igång och spruta eld lite framför fälgen, ( han hade fått det från en film) kan säga såhär iaf, hans fälgar vart inte stulna men han fick byta däcken ett par ggr..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Audikrille
12 september 2007 · 324 Inlägg

bojboj skrev:

JapMax skrev:
Är du skön lr?
Det tar ju ändå lite tid att skruva av 4 hjul, spec om de är försedda med special(lås)bult.
och man är ganska iskall om man vill stå o skruva hjul på en parkering när bilen tjuter för fulla halsar.

Låsbult och larm skulle minska risken med 95% skulle jag uppskatta.

Bara en fråga? Vad är det som är så speciellt med lås bultar??! Om ni själva kan få tag på en ifrån affären...Hmm hur svårt är det för tjuven att kirra en likadan. Okej det kanske skulle ta lite tid. Säg att du har din bil parkering med en del andra bilar. Din bil har feta fälgar massa låsbultar och nivålarm. Tjuven har redan kollat upp dina låsbultar och införskaffat sig sådana. Sen promenerar han till din bil, sprayar dina söta små blinkers svarta, utlöser alarmet och sen piper han iväg. Du sitter hemma och hör larmet och tittar ut. Det är ditt larm som tjuter men din bil blinkar inte. Så du skiter i det för då e det någon annan som har samma signal på larmet som du. När bilen slutat o pipa så kommer han tillbaka efter ca 10 minuter och börjar jobba. Fan vad jag hade velat se din min när du står där på morgonen med dina jättegrymma låsbultar och ditt nivålarm när din bil står på skivorna!!

Det går att göra och är relativt enkelt. Tänk på det...

Även om du köper 2st låsbultsatser på samma ställe eller av samma märke så passar inte nyckeln på båda. Olika kodningar.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
diamond_ Diamond
13 september 2007 · 540 Inlägg

jappp.. blev tyvärr av med dem under natten.. jävla tattare!!!

I'm Rick James Bitch!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang