Angående BSR steg 3 och min bil

Lotec
14 september 2007 · 191 Inlägg

Ngn påstår sig veta allt om 850 R och bsr på min sida.




finfin bil, men 350 hästar med enbart 3", öppetfilter och chip? låter alderles för mkt

*Jag svara: Vad tror du det är i bilen då med ett steg 3 chip?


hmm, inte över 300 kan jag inte tänka mig iallafall... det är ungefär 300 som turbon bottnar på... om du inte har bytt vill säga

*Jag hänvisar till bsr´s hemsida och med all fakta om bilen.


jo, jag vet vad det står, men det finns ingen sanning i det... turbon klarar inte av 350 hästkrafter som du säger att du har! tro mej, jag vet

Snacka om att ha tomt i stallet. Gilla inte folk som tror dem vet allt och vägra ha fel dessutom.

Senast redigerat av Lotec (14 september 2007)

Åttafemti R
Anubis
14 september 2007 · 1 255 Inlägg

Lotec skrev:
Ngn påstår sig veta allt om 850 R och bsr på min sida.




finfin bil, men 350 hästar med enbart 3", öppetfilter och chip? låter alderles för mkt

*Jag svara: Vad tror du det är i bilen då med ett steg 3 chip?


hmm, inte över 300 kan jag inte tänka mig iallafall... det är ungefär 300 som turbon bottnar på... om du inte har bytt vill säga

*Jag hänvisar till bsr´s hemsida och med all fakta om bilen.


jo, jag vet vad det står, men det finns ingen sanning i det... turbon klarar inte av 350 hästkrafter som du säger att du har! tro mej, jag vet

Snacka om att ha tomt i stallet. Gilla inte folk som tror dem vet allt och vägra ha fel dessutom.

Jag kan inte mycke om volvo men har kompisar som haft 850R o dom har sagt samma sak man måste byta turbo om man ska över 300 hk men ja vet i fan =/

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Jimm
14 september 2007 · 1 661 Inlägg

Det har jag med hört. så ska ju spridarna palla också, har du bytt dem eller är dem tokstora från början?

Naucler Badass
14 september 2007 · 89 Inlägg

En kille jag känner har en 850 T-gul med BSR steg 3 på ... Han bromsade den på rullande landsväg och fick ut 272hk istället för utlovade 315hk tror jag... Lite glädjesiffror dom lämnar ut kanske... ?

Signaturtext..
Xuri One Man Clan
14 september 2007 · 4 287 Inlägg

inte för å vara sån men  med de agget så får du inte den effekten

här är en snubbe som har samma maskin som dig eller nästan identisk ...

http://www.garaget.org/?car=26504

hur mycke har han gjort på sin maskin jämnfört med dig ?

Mvh Jens

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
FireTraXX DFFL
14 september 2007 · 9 020 Inlägg

Lotec skrev:
...Snacka om att ha tomt i stallet. Gilla inte folk som tror dem vet allt och vägra ha fel dessutom.

hmm, verkar som att du pratar om dig själv...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lotec
17 september 2007 · 191 Inlägg

Xuri skrev:
inte för å vara sån men  med de agget så får du inte den effekten

här är en snubbe som har samma maskin som dig eller nästan identisk ...

http://www.garaget.org/?car=26504

hur mycke har han gjort på sin maskin jämnfört med dig ?

Mvh Jens

Inte en aning. Går nog inte jämföra V70R motorn med 850R motorn. Men jag vet inte, kan inget om V70R motorn.

Åttafemti R
Lotec
17 september 2007 · 191 Inlägg

FireTraXX skrev:

Lotec skrev:
...Snacka om att ha tomt i stallet. Gilla inte folk som tror dem vet allt och vägra ha fel dessutom.

hmm, verkar som att du pratar om dig själv...

Ja det var ju givet att en sån som du skulle kläcka ur dig en sån kommentar.

Eftersom jag själv är ägare till bilen och vet vad som är gjorts me den så är det väl bara att inse fakta. INGEN turbo är bytt. Sen är det inte endast det som står under faktan på bilen. Men inga spridare och turbo är bytta. P.S. Känner båda ägarna som haft bilen innan mig, konstigt nog har dem heller inte bytt ngt sånt.

Åttafemti R
Weermets Gasglad
17 september 2007 · 295 Inlägg

Mitt råd är: Bänka bilen! Då har du papper på att allt är vad det ska vara. Är du inte nöjd med resultatet, trimma mer!

Opel Vectra "2.0T" (2007)
whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
17 september 2007 · 285 Inlägg

Du har kanske inte tänkt på en sak, BSR skriver ut högre effekt än vad det ger... Du kanske bara har 310 och så skriver de att det kan ge upp till 350.

baen
17 september 2007 · 220 Inlägg

på BSR's hemsida står det visserligen inte 350hk utan 330?

Lotec
17 september 2007 · 191 Inlägg

whitesnake skrev:
Du har kanske inte tänkt på en sak, BSR skriver ut högre effekt än vad det ger... Du kanske bara har 310 och så skriver de att det kan ge upp till 350.

Då är det väl inte bara BSR som gör det då. För som sagt, det är inte bara chip med mera som står på min sida som är gjort på bilen. men ingen jäkla turbo och spridare är bytta som folk tror man måste för att den ska palla med 300hk. (BSR steg 3 = 330hp / 460nm) har BSR skrivit ut. Det var de som va själva grejen, inte om jag har 300-350 hk utan att om turbon palla 300hk. Killen som skrev till mig sa att orginal turbon palla inte mer än 300. Konstigt nog gör den ju de:rolleyes:

Åttafemti R
Lotec
17 september 2007 · 191 Inlägg

baen skrev:
på BSR's hemsida står det visserligen inte 350hk utan 330?

Nehe?

Åttafemti R
baen
17 september 2007 · 220 Inlägg

Lotec skrev:

baen skrev:
på BSR's hemsida står det visserligen inte 350hk utan 330?

Nehe?

?.. det jag syftar på är att du inte har nåt annat än vad man får med i bsr's steg3 kit förutom 3" efter katt istället för 2,5". ändå har du angivit 20hk mer än vad bsr gör.

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
17 september 2007 · 1 852 Inlägg

BSR visar alltid optimala siffror vid optimala förhållande. inte en chans att du får 350hk utav ett steg 3 trim. bänka bilen innan du påstår sådant!

man lever bara en gång så lev väl!
Lotec
17 september 2007 · 191 Inlägg

baen skrev:

Lotec skrev:

baen skrev:
på BSR's hemsida står det visserligen inte 350hk utan 330?

Nehe?

?.. det jag syftar på är att du inte har nåt annat än vad man får med i bsr's steg3 kit förutom 3" efter katt istället för 2,5". ändå har du angivit 20hk mer än vad bsr gör.

Bara för att en viss person varit på BSR och trimmat bilen med ett steg 3 chip som ska ge 330hk. Behöver ju inte det betyda att jag kan omöjligt ha 350hk. Ingen har ju ngn aning vad som gjorts och vad jag skrivit på faktan och inte:/ Killen som jag känner som jobbar på volvo har sagt vad han uppskattat bilen till efter vad som gjorts. Ska tilläggas att han ägt en hel del volvo bilar själv. Och han är den ända på volvo i Kalmar som jobbar med R bilarna.

Åttafemti R
Lotec
17 september 2007 · 191 Inlägg

Bullo skrev:
BSR visar alltid optimala siffror vid optimala förhållande. inte en chans att du får 350hk utav ett steg 3 trim. bänka bilen innan du påstår sådant!

MEN GODE GUD!!! Läs innan du vräker ur dig ngt. Och för tredje gången handlade det aldrig om vad jag har och inte har. UTAN om orginal turbon palla 300hk lr inte. Och orginal turbon klarar 300hk och mer där till.

Senast redigerat av Lotec (17 september 2007)

Åttafemti R
Xuri One Man Clan
17 september 2007 · 4 287 Inlägg

lotec ...de kvittar om något annat är gjort ..orkar turbon inte pumpa mer luft så gör den inte de ...jag har ungefär samma snurra som dig ..jag laddar 1.5 bar vilket jag tvivlar på att din bsr programvara gör (e 99% säker)  och jag vet att jag inte har några 300 hk! som jag me min lite sämre verkningsgrad borde ha på min motor om du har 350 trots att jag antagligen gjort betydligt mer än vad du gjort med din bil

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Lotec
17 september 2007 · 191 Inlägg

Men konstigt att den gör det då lol Åker jag ifrån en S70R som nyligen varit hos autotech och trimmat sin till 320 så borde jag väl har mer.. hmmmm roll

Ungefär samma ja.. stor skillnad kan jag säga dig om du nu vet vad som sitter på en 850R.

Senast redigerat av Lotec (17 september 2007)

Åttafemti R
Slammis IT-Tekniker
17 september 2007 · 161 Inlägg

Hmmm  så om jag åkte ifrån en 850 med +500 Hk på mitt BSR Steg 2 så har jag mer hästar än honom ?

BSR Steg2 skall ge 290 hk enligt dem...  men jag gissar att jag hamnar runt 270 hk i verkligeheten.... 

Har nog aldrig hört talas om någon som får ut mer än uppgiven optimal siffra, fast någongång skall ju vara den första ;-)

Kan ju också vara så att han inte gav fullt eller att syrehalten i luften mmfl omständigheter passade din bil bättre den dagen....

Senast redigerat av Slammis (17 september 2007)

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang