fuck!! hur skall jag göra har blivigt erbjuden jobb!!

ghost_boy83 CREW
21 september 2007 · 2 594 Inlägg

tjenare har ett jobb i dag  100% fast anstäld jag jobbar skift helger julafton you name it
men har fått ändra mina tider till 8-16,30 varje dag och jobbar var tredje helg,
jag är inte direkt anstäld av företaget jag jobbar åt utan ett bemanningsföretag = mindre betalt+mindre förmåner har jobbat i över 2år med detta och jag trivs bra med mina arbetskamerater mm

nu har jag blivigt erbjuden ett annat jobb 8-17 100% ca 3000 mer i månaden + tjänste mobil behöver inte jobba julafton eller helger blir direkt anstäld av företaget med= bra
men om jag tackar ja så är det bara ett vick till den 30 maj men om dom trivs med mig får jag fast,


frågan är ska jag riskera mitt jobb mot detta ska jag våga gambla??

John87 Stolt Volvoägare
21 september 2007 · 4 913 Inlägg

Det är en risk du får överväga om det är värt det.
Om du inte vill riskera nåt så kommer du aldrig byta jobb.

Ställ upp alla negativa saker mot de possitiva sakerna och se vilka som väger tyngst.

Kan säga att jag har gjort precis det du funderar på, och för mig gick det bra. Efter provanställningen fick jag fast arbete.
Men å andra sidan så kan det ju också gå åt skogen.
Som sagt, det är en risk du får ta. Annars spelar du "safe" och stannar.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
aEs
21 september 2007 · 4 Inlägg

Givetvis ska du satsa på det, vill du jobba julafton och sånna skit tider hela livet eller?
Någon gång måste du ta steget mot det bättre, och nu är väll ett relativt perfekt tillfälle? åtminstonde får du det att låta så, kör på det grabben!

decib3L Körv
21 september 2007 · 3 535 Inlägg

Go for it! Annars kanske du ångrar dig för resten av livet.

Senast redigerat av decib3L (21 september 2007)

Truckdriving Man
MissMotor_
21 september 2007 · 274 Inlägg

Tycker oxå du ska testa..
Det är ju lixom upp till dig om du får fortsätta, så du kan ju påverka det.
Du får helt enkelt se till att dom trivs med dig! smile

psittacus
21 september 2007 · 533 Inlägg

Klart som fan att du ska hoppa på det nya erbjudandet! Go for it..!

Bemanningsföretag finns hur många som helst och kan alltid bli din backup om nåt skiter sig!

Så, köööör!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
21 september 2007 · 5 753 Inlägg

jobbigt läge hmm men vore jag du så skulle jag nog testa det nya jobbet, och jobba extra hårt och smöra lite extra mkt tills du får fast anställning wink smile


men jag hoppas du väljer rätt och lycka till med det nya jobbet om du väljer det smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
lodan
21 september 2007 · 217 Inlägg

om du e fastanställd nu så kan du ju ta tjänsteledigt till i slutet av maj och om du inte får fast på det nya kan du alltid gå tillbaka till det gamla.

rätta mig gärna om jag har fel nån.

ghost_boy83 CREW
21 september 2007 · 2 594 Inlägg

lodan skrev:
om du e fastanställd nu så kan du ju ta tjänsteledigt till i slutet av maj och om du inte får fast på det nya kan du alltid gå tillbaka till det gamla.

rätta mig gärna om jag har fel nån.

man kan inte ta tjänstledigt inom samma yrke men det kanske finns ett kryphål vem kan svara på sånt??

NitrousOxideSystem Zoom Zoom
21 september 2007 · 381 Inlägg

klart du ska ta chansen om du tycker de nya jobbet värkar bättre

Power is Nothing Without Control
lodan
21 september 2007 · 217 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

lodan skrev:
om du e fastanställd nu så kan du ju ta tjänsteledigt till i slutet av maj och om du inte får fast på det nya kan du alltid gå tillbaka till det gamla.

rätta mig gärna om jag har fel nån.

man kan inte ta tjänstledigt inom samma yrke men det kanske finns ett kryphål vem kan svara på sånt??

men om man säger att man ska ut å resa å sånt då. då borde det väl funka.. eller?

loudness
21 september 2007 · 4 554 Inlägg

jag hade inte tvekat! har precis gjort samma grej lämnat förra jobbet som va görfint med risken att nya jobbet inte va lika najs, men jo jag börjar komma in i nya stället och det är bra betalt och mycke mer möjligehter, go for it!!!

ghost_boy83 CREW
21 september 2007 · 2 594 Inlägg

lodan skrev:

ghost_boy83 skrev:

lodan skrev:
om du e fastanställd nu så kan du ju ta tjänsteledigt till i slutet av maj och om du inte får fast på det nya kan du alltid gå tillbaka till det gamla.

rätta mig gärna om jag har fel nån.

man kan inte ta tjänstledigt inom samma yrke men det kanske finns ett kryphål vem kan svara på sånt??

men om man säger att man ska ut å resa å sånt då. då borde det väl funka.. eller?

hmm tror inte det skulle funka dom kollar nog upp sånt eller om man ska pluga osv

lodan
21 september 2007 · 217 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

lodan skrev:

ghost_boy83 skrev:

man kan inte ta tjänstledigt inom samma yrke men det kanske finns ett kryphål vem kan svara på sånt??

men om man säger att man ska ut å resa å sånt då. då borde det väl funka.. eller?

hmm tror inte det skulle funka dom kollar nog upp sånt eller om man ska pluga osv

jo om man ska plugga vill dom ju se pappaer på allt. men har en jobbarpolare som tog tjänstledigt för han skulle åka å jobba i norge ett par månader och han sa att han skulle ut och resa. det va inga som helst problem för honom.

men det lär iof vara olika från arbetsplats till arbetsplats.

Tetris a.k.a "Lindha-Rallye"
21 september 2007 · 69 Inlägg

tycker du ska satsa! lycka till hur du än bestämmer dig för att göra smile

Thomas_855r
21 september 2007 ·

tänk på mer saker än pengarna.. arbetkamrater, vart de ligger osv...

Maxum
21 september 2007 · 2 Inlägg

Våga gambla, du lever bara en gång big_smile... Sa upp mig från mitt fasta jobb efter nästan 10 år där och drog till norge o började jobba i oljebrachen där, Ångrar det inte en sec, har 7,5 månaders ledigt om året och lever gott på pengarna och är fast anställd där nu wink... Go for it, det löser sig alltid!!!!!!

Volvo V60 "R-design" (2014)
GMC Syclone "Nr 761" (1991)
GMC Syclone "Nr 1996" (1991)
midnightmike
21 september 2007 · 97 Inlägg

chansa erik

Snoppen
21 september 2007 · 543 Inlägg

Hade det inte varit för den otroligt omogna topicen hade jag gett dig ett seriöst svar.
FUCK!!!!!1111

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Ghost Rider
21 september 2007 · 466 Inlägg

klart du ska ta det nya jobbet

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang