Orkar ett dls 51 steg driva, 2st mw 10" på bas kanalen?

jokko23
22 september 2007 · 14 Inlägg

Tänkte köpa ett system till passaten!

Tänkte köra dls rakt över.

Har tänkt mej:

*    DLS R6A  (framsystem)
*    Orginal högt bak  (rearfill elle va de kallas?!)
*    2st DLS MW10 basar
*    DLS CA51 steg till hela anläggningen (dock ej bakdörrar)

Vill veta av "proffsen" om det skulle funka eller om jag måste köra separat steg till basarna?? (Tänker mest på ekonomin)

Vill spela mer välljud än högljudt!!

MVH  Jocke

TT-Avant
22 september 2007 · 6 851 Inlägg

Kommer nog bli lite klent till 2 basar. Om du har råd så skaffa dej ett monoblock till dem ist.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Drönirettab
22 september 2007 · 21 761 Inlägg

Tänkte du bryggkoppla de andra kanalerna till framsystemet?

Senast redigerat av Drönirettab (22 september 2007)

jokko23
22 september 2007 · 14 Inlägg

Ok får kolla runt lite efter ett monoblock eller ett 2ohm stabilt 2 kanalare.

Jaa tänkte brygga dem andra.

Annars kanske de skulle funka om man endast köpte en 12" i samma modell?

TT-Avant
22 september 2007 · 6 851 Inlägg

jokko23 skrev:
Ok får kolla runt lite efter ett monoblock eller ett 2ohm stabilt 2 kanalare.

Jaa tänkte brygga dem andra.

Annars kanske de skulle funka om man endast köpte en 12" i samma modell?

Du skall nog isf. leta efter ett 2 kanals steg som är 1ohm stabilt om du skall brygga det till basarna.

Varför brygga ditt 5 kanals? Har du inte möjlighet att köra aktiv delning, så du kör 6½" på 2 kanaler och diskant på 2 kanaler?

Kan gå bättre med en ensam 12" med dubbla 4ohms spolar iaf. Men även där är kraften lite för klen.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
jokko23
23 september 2007 · 14 Inlägg

ok tack för svaren.

får väl kolla efter ett 4 kanalare till framsystemet (bryggat) och ett 2 kanalare för basarna.

får köra framsystemet bryggat så länge i väntan på bättre ekonomi = ny huvudenhet...

Tack för hjälpen

TT-Avant
23 september 2007 · 6 851 Inlägg

jokko23 skrev:
ok tack för svaren.

får väl kolla efter ett 4 kanalare till framsystemet (bryggat) och ett 2 kanalare för basarna.

får köra framsystemet bryggat så länge i väntan på bättre ekonomi = ny huvudenhet...

Tack för hjälpen

får man fråga varför du skall ha ett bryggat 4 kaals system till fram och två kanals till basarna?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
jokko23
23 september 2007 · 14 Inlägg

4 kanalare til front ger väl möjlighet att senare köra som du beskrev förut aktiv delning på framsystemet?!

Sen vet jag inte med 2 kanalare till basarna kan ju lika gärna vara ett monoblock.

Ja vet inte så mycket om det här men som det är nu vill jag ha ett hyfsat väljudande system (runt 10k) som man senare har möjlighet att uppgradera...

MVH

TT-Avant
23 september 2007 · 6 851 Inlägg

jokko23 skrev:
4 kanalare til front ger väl möjlighet att senare köra som du beskrev förut aktiv delning på framsystemet?!

Sen vet jag inte med 2 kanalare till basarna kan ju lika gärna vara ett monoblock.

Ja vet inte så mycket om det här men som det är nu vill jag ha ett hyfsat väljudande system (runt 10k) som man senare har möjlighet att uppgradera...

MVH

ok..
Vart bara nyfiken då det först verkade som du skulle köpa ett 4 kanals just för att brygga det wink

Men mono block till basarna låter som en vettig idé.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
jokko23
23 september 2007 · 14 Inlägg

Ne så va de inte tänkt, men prismässigt så e de smartare att lägga lite mer på ett 4 kanalare så man inte behöver byta allt om man skulle vilja den sen...

Får se om man lyckas få ihop ett system som täcks av budgeten! Tänkte nästan från början att ett ca 51 inte skulle räcka men de kostatde ju inget att fråga heller...

Snygga byggen förövrigt TT-Avant!!
Lite så jag vill ha de, stilrent

jokko23
23 september 2007 · 14 Inlägg

Sen en fråga lite i efterhand!! Får man mer kontroll på en bas med dubbla spolar eller e det bara för att kunna få ner steget i ohm??

Drönirettab
23 september 2007 · 21 761 Inlägg

Som jag har förstått det hela så är det mest för att kunna få flera olika impedanskopplingar, då kan man utnyttja ett steg mer optimalt.

TT-Avant
23 september 2007 · 6 851 Inlägg

Tack, men till nästa säsong är det ganska så ombyggt. Skall fortf. vara ganska stilrent, fast annorlunda.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
jokko23
23 september 2007 · 14 Inlägg

Jag är säker på att det kommer bli än bättre om de e möjligt?! smile samma klass antar jag?

Digital_Kicker
23 september 2007 · 3 721 Inlägg

inga problem.

TT-Avant
23 september 2007 · 6 851 Inlägg

jokko23 skrev:
Jag är säker på att det kommer bli än bättre om de e möjligt?! smile samma klass antar jag?

Nopp, i år vart det enbart Entry tävlingar som vart sådär.
Men saker är utbytta, placeringen annorlunda på element m.m så nästa säsong blir det advanced 30L.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
jokko23
23 september 2007 · 14 Inlägg

Tack grabbar för hjälpen iaf!

Har lyckats knåpa ihop ett system innanför ramarna nu iaf!

*    DLS R6A
*    DLS MW 10" 2st
*    DLS CA 23 "Front"
*    DLS CA 12 "basar" (FINNS ETT CAD11 MEN DÅ FÅR JAG NOG VINNA LITE FÖRST ELLE NÅTT...sad )
*    DLS kabelpaket

bÄTTRE BLIR DE INTE FÖR PENGARNA...eller nån som har nått förslag?


MED RISK ATT TJATA :-)

Senast redigerat av jokko23 (23 september 2007)

TT-Avant
23 september 2007 · 6 851 Inlägg

Skulle du inte ha ett 4 kanals fram? Skulle jag haft pengarna som du har så hade jag isf. skaffat mej R6A,CA41 steg och sedan en bra CD till en början. Seda väntar du med basen/arna och steg till dessa tills du har pengar till tex ett CAD11 ist. för CA12.

PS: vad hade du för budget nu?

Senast redigerat av TT-Avant (23 september 2007)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
jokko23
23 september 2007 · 14 Inlägg

Det skulle ju oxo kunna vara nått tar ju iofs ändå lite tid att få hem och framförallt montera det så det e kanske smartast....synd att man vill ha basen direkt bara :p
Men med riktig istallation på frontarna så spelar dom jävligt bra sålänge...jämfört med orginal allså...


Tänkte runt tio lakan typ... med kablar hels då...men man kan ju alltid vänta på fler löningar smile

Senast redigerat av jokko23 (23 september 2007)

TT-Avant
23 september 2007 · 6 851 Inlägg

jokko23 skrev:
Det skulle ju oxo kunna vara nått tar ju iofs ändå lite tid att få hem och framförallt montera det så det e kanske smartast....synd att man vill ha basen direkt bara :p
Men med riktig istallation på frontarna så spelar dom jävligt bra sålänge...jämfört med orginal allså...


Tänkte runt tio lakan typ... med kablar hels då...men man kan ju alltid vänta på fler löningar smile

Ok. har du den budgetten att lägga så kaske DLS RA kan vara ett alternativ?
RA40 till fram,R6A kitt=-6000, då har du lite mer än 4000 att lägga på HU.
Är meningen att du ska tävla med ljudbygget i EMMA?

PS:R6A spelar på riktigt bra med rätt montering

Senast redigerat av TT-Avant (23 september 2007)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang