Lacka om bilen under listerna, tips?

Lindberg88
23 september 2007 · 1 418 Inlägg

Tja!
Bilen börjar bli lite rostig (bmwn) så tänkte lacka om den under dörrlisterna och nedåt och tänkte höra om ni har lite tips på färgspruta (max 500:-) och hur jag ska få färgen att fästa bra på mina olackade kjolar?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
740_GLT
24 september 2007 · 103 Inlägg

om listerna är rostiga kan du slipa plåtren eller tills all rost är borta.. sen på med några lager grundfärg sen lack.. spruta finns på biltema;)

High_Tower Leg. Volvo Nerd
24 september 2007 · 143 Inlägg

Ha gärna på någon tpy av rostätare på den "rena" ytan, Rostätare fungerar även om det inte är rost på ytan, Så om det skulle mot förmodan börja rosta lite så är det stoppat redan innan det börjar.

Sen på med ett par lager grundfärg, gärna VÄLDIG tjock sådan eftersom där nere utsätts lacken för mycket stenar o dylikt.

Sen ett par lager färg, ställ in det i ett värma garage och vips..wink

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Darkie dARKiE
24 september 2007 · 5 031 Inlägg

"rost off" är bra att lägga på innan du lackar, angående spruta så har jag ingen aning.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
devilspath junsele
24 september 2007 · 248 Inlägg

överliggande kopp på färgsprutan är bättre, tycker jag.

MarcusL #2573
24 september 2007 · 1 489 Inlägg

devilspath skrev:
överliggande kopp på färgsprutan är bättre, tycker jag.

Håller med till 100%, överliggande ska det vara

• Även den starka måste ta i när han skiter
Lindberg88
24 september 2007 · 1 418 Inlägg
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
mstoltz Lackerare
24 september 2007 · 159 Inlägg

Den sprutan fungerar utmärkt för hobbylackering....den är dessutom också en HVLP spruta, dvs....High volym, Low pressure.

Med den kan du ställa in sprutbild, färgmängd osv.

Är dina kjolar helt olackerade? I så fall ska du först lägga en plastprimer för att få lacken att fästa, detta är väldigt viktigt för utan en plastprimer kommer du få väldiga problem med att lacken släpper.

När du köper sprutan så köp även en regulator så att du kan ställa in trycket, denna kopplar du direkt under pistolen.

Sedan köp också en vatten avskiljare, detta bara för att du inte skall få vatten eller kondens i färgen när du lackar, detta kan finnas i kompressorn eller i slangen.
Denna kopplar du mellan kompressorn och slangen.

Sedan en riktigt viktig grej är att du är väldigt nogran med underarbetet innan du lackar, detta är till 80 % det viktigaste när det gäller lackering, för ett dåligt utfört underarbete så får du garanterat ett dåligt lackarbete.

Var nogran med rengöringen innan lack med.

Lycka till smile

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang