Köpa däck på www.dackonline.se

JoQ
18 oktober 2007 · 203 Inlägg

Har inga bra erfarenheter över huvud taget, från dagen jag beställde tills jag hade RÄTT däck hemma så tog det 1,5 månad. Började med att jag beställde, tog en vecka så fick jag hem två däck :S dessa var Goodyear Vector (195/65-R15), däcken jag beställde var Goodyear Eagle F1 (215/45-R17). Sa detta till dem, men tydligen så kunde de bara skicka två nya däck eftersom jag bara hade fått två, så kom nästa leverans, 2 till Vector, sa detta till dem att de skulle skicka 2 till däck (rätt). En vecka senare får jag 2 st Eagle F1 och 2st Michelin 15" (vafan kom dom ifrån?). Efter 3-4 veckor till så fick jag äntligen mina 2 sista Eagle F1. Detta gjorde att jag missade 1,5 månads körning och nu är bilen avställd hmm

Aldrig mer Dackonline!

BMW 328i "F30" (2013)
supratjejen Toyaddict
19 oktober 2007 · 241 Inlägg

Beställde mina däck i måndags och betalade i förskott. Idag ringde schenker och frågade om jag var hemma mellan 10 och 12 i morgon för dom hade däck att leverera..
Beställt två ggr förut och det har gått lika bra big_smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Anna_ GirlsGoFast
19 oktober 2007 · 172 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
köpte sommar däck därifrån och ja sparade  över 2000 kr  mot  va de skulle ha för samma däck  på firma här hemma .....

Ta inte detta personligt, detta är bara en allmän reflektion! tongue
Säkert jättebra att spara 2k, men vad gör du nästa gång du behöver byta däck och din lokala däckhandlare som brukar lägga om dina nya däck från www.dackonline.se har gått i konkurs? Vem lägger om dina däck då?
Måste säga att jag är absolut för att gynna sina lokala handlare, iaf på mindre orter. Servicen dom står med är guld värd den dagen man behöver den och då kan det vara värt att betala dom extra kronorna för att de skall finnas kvar.

Och nej, jag är inte gjord av pengar. Ständigt fattig faktiskt. Undra varför? rollbig_smile

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
supratjejen Toyaddict
19 oktober 2007 · 241 Inlägg

Anna_ skrev:

Greatsnyggo skrev:
köpte sommar däck därifrån och ja sparade  över 2000 kr  mot  va de skulle ha för samma däck  på firma här hemma .....

Ta inte detta personligt, detta är bara en allmän reflektion! tongue
Säkert jättebra att spara 2k, men vad gör du nästa gång du behöver byta däck och din lokala däckhandlare som brukar lägga om dina nya däck från www.dackonline.se har gått i konkurs? Vem lägger om dina däck då?
Måste säga att jag är absolut för att gynna sina lokala handlare, iaf på mindre orter. Servicen dom står med är guld värd den dagen man behöver den och då kan det vara värt att betala dom extra kronorna för att de skall finnas kvar.

Och nej, jag är inte gjord av pengar. Ständigt fattig faktiskt. Undra varför? rollbig_smile

Vad göra? Firmorna där jag bor lägger på däcken för ett par tre hundra.. Även om dom inte är "dackonline-monterare".. Sparar massor ändå..

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
wimhed
19 oktober 2007 · 510 Inlägg

Har bara erfarenheten av att köra ut till dom och beställa däck smile Funkar väldigt bra, och fast det är utlänningar som säljer deras saker så funkade det väldigt bra (Säger inte att utlänningar är falska, bara det att det finns dom som inte litar på dom) .. Så mitt betyg är 4av5 wink Pga snabba på att plocka hem (om dom inte har i lager) .. Dom är hjälpsamma och väldigt bra priser smile

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
Lindberg88
19 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

Anna_ skrev:

Greatsnyggo skrev:
köpte sommar däck därifrån och ja sparade  över 2000 kr  mot  va de skulle ha för samma däck  på firma här hemma .....

Ta inte detta personligt, detta är bara en allmän reflektion! tongue
Säkert jättebra att spara 2k, men vad gör du nästa gång du behöver byta däck och din lokala däckhandlare som brukar lägga om dina nya däck från www.dackonline.se har gått i konkurs? Vem lägger om dina däck då?
Måste säga att jag är absolut för att gynna sina lokala handlare, iaf på mindre orter. Servicen dom står med är guld värd den dagen man behöver den och då kan det vara värt att betala dom extra kronorna för att de skall finnas kvar.

Och nej, jag är inte gjord av pengar. Ständigt fattig faktiskt. Undra varför? rollbig_smile

Min lokala däckhandlare kan lika gärna gå i konkurs då så gott som alla mackar kan lägga om däck smile speciellt efter när jag skulle lägga om däck hos dom sist, 1000 kr för 4 däck.....

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
cowboy outlaw
19 oktober 2007 · 106 Inlägg

M_Hjertqvist skrev:
Köp inte där!!

jag jobbar i däckbranshen, och en kund ville att jag skulle montera 4 st Goodyear f1 däck åt honom som han hade köpt på däckonline....när jag kollade på däcken så stod det på dom att de var tillverkade i Kina!

han hade blivit lurad och köpt Goodyear-kopior!

jobbar också med däck,har bara dåliga erfarenheter av däck från däck online,dåliga kopior,mycket obalans och väg ljud,men man får vad man betalar för..

bad ass boys drive bad ass toys
Volvo 745 (1988)
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Norsken
19 oktober 2007 · 121 Inlägg

Köper alla mina däck där. De är helt suveräna, kommer alltid i tid och bra kvalitet. Skulle aldrig köpa hos en "vanlig" däckfirma som kostar så mycket mer.

Att komma två är att förlora!
Opel Vivaro (2008)
Volvo V70 (2006)
cowboy outlaw
19 oktober 2007 · 106 Inlägg

Anna_ skrev:

Greatsnyggo skrev:
köpte sommar däck därifrån och ja sparade  över 2000 kr  mot  va de skulle ha för samma däck  på firma här hemma .....

Ta inte detta personligt, detta är bara en allmän reflektion! tongue
Säkert jättebra att spara 2k, men vad gör du nästa gång du behöver byta däck och din lokala däckhandlare som brukar lägga om dina nya däck från www.dackonline.se har gått i konkurs? Vem lägger om dina däck då?
Måste säga att jag är absolut för att gynna sina lokala handlare, iaf på mindre orter. Servicen dom står med är guld värd den dagen man behöver den och då kan det vara värt att betala dom extra kronorna för att de skall finnas kvar.

Och nej, jag är inte gjord av pengar. Ständigt fattig faktiskt. Undra varför? rollbig_smile

stämmer bra, blir intressant att se var alla ska montera sina däck sen.

bad ass boys drive bad ass toys
Volvo 745 (1988)
Nissan king cab "Generalen" (1991)
cowboy outlaw
19 oktober 2007 · 106 Inlägg

Norsken skrev:
Köper alla mina däck där. De är helt suveräna, kommer alltid i tid och bra kvalitet. Skulle aldrig köpa hos en "vanlig" däckfirma som kostar så mycket mer.

bra kvalitet?? ja alla har ju olika krav!!

bad ass boys drive bad ass toys
Volvo 745 (1988)
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Norsken
19 oktober 2007 · 121 Inlägg

Varför skulle jag gå till en lokal däckhandlare och köpa ett märkesdäck som är dyrare hos honom än att köpa online få det hemskickat åka till macken få det monterat, balanserat för en mycket billigare penning? Alla köper väl däck där det är billigast eller? Varför skulle man betala mer för samma däck bara för han/hon är däckhandlare på orten? Det är ju plånboken som bestämmer vart/vad man köper.

Att komma två är att förlora!
Volvo V70 (2006)
Opel Vivaro (2008)
supratjejen Toyaddict
19 oktober 2007 · 241 Inlägg

Nu kom dom! Ser jättebra ut big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/52471/173646_jh1mra.jpg

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Noilresto
19 oktober 2007 · 40 Inlägg

Man kanske kan skjuta in med en avstickare här? Har tittat lite hos dem, men de verkar inte ha fälgar...
Sedan hittade jag en annan sida som min lokala däckhandlare ansåg bra eftersom han inte visste varifrån han skulle få tag på det däckmärke jag efterfrågade... Dessutom påpekade han att fälgarna hos dem var billigare där än det pris han kunde ordna (visserligen bara knappa 100kr/fälg...), men det var, i princip, enda märket han låg över dem i pris på... hade inte haft några bekymmer med att betala honom extra med tanke på den rabatt jag har normalt sätt (ex. montering + balansering + hjulinställning = 350~400kr tongue), men bättre ta allt från samma ställe enligt honom. Sa åt honom att han gått kunde få de extra hundringarna, men då ville han inte ta hem dem åt mig pga att han var dyrare...lol

Men frågan är, hur "bra" är de; rekommenderar ni dem eller ej? Någon som har erfarenhet från Norden Däck, Svenska Däckgrossisten? De verkar väldigt seriösa må jag säga; men jag vet att skenet kan bedra... Frakten ligger i alla fall på 0kr oavsett vad man beställer roll

M_Hjertqvist Bilmekaniker
19 oktober 2007 · 25 Inlägg

diamond_ skrev:

M_Hjertqvist skrev:
Köp inte där!!

jag jobbar i däckbranshen, och en kund ville att jag skulle montera 4 st Goodyear f1 däck åt honom som han hade köpt på däckonline....när jag kollade på däcken så stod det på dom att de var tillverkade i Kina!

han hade blivit lurad och köpt Goodyear-kopior!

Men då kanske han bara hade otur?? Tror knappast dom skulle sälja kopior!!!

Eftersomm det skilljer så mycket i pris så måste det ju skillja på något??
Och detta förekommer ofta i min bransh!...

Vallås Locos
20 oktober 2007 · 407 Inlägg

Noilresto skrev:
Man kanske kan skjuta in med en avstickare här? Har tittat lite hos dem, men de verkar inte ha fälgar...
Sedan hittade jag en annan sida som min lokala däckhandlare ansåg bra eftersom han inte visste varifrån han skulle få tag på det däckmärke jag efterfrågade... Dessutom påpekade han att fälgarna hos dem var billigare där än det pris han kunde ordna (visserligen bara knappa 100kr/fälg...), men det var, i princip, enda märket han låg över dem i pris på... hade inte haft några bekymmer med att betala honom extra med tanke på den rabatt jag har normalt sätt (ex. montering + balansering + hjulinställning = 350~400kr tongue), men bättre ta allt från samma ställe enligt honom. Sa åt honom att han gått kunde få de extra hundringarna, men då ville han inte ta hem dem åt mig pga att han var dyrare...lol

Men frågan är, hur "bra" är de; rekommenderar ni dem eller ej? Någon som har erfarenhet från Norden Däck, Svenska Däckgrossisten? De verkar väldigt seriösa må jag säga; men jag vet att skenet kan bedra... Frakten ligger i alla fall på 0kr oavsett vad man beställer roll

Själv har jag beställt från Svenska Däckgrossisten och därifrån har jag bara bra erfarenheter. När jag jämförde priser sist så var Däckgrossisten mycket billigare än "dackonline"...

Vågar nog påstå att de är billigare också efter jag jämfört priser lite snabbt emellan dem nu. Köper du ett komplett sett också så får du montering och balansering gratis också vilket är värt en hel del. Många brukar glömma det annars och tänka "shit, vilka billiga däck" och sedan kommer de på att monteringen och balanseringskostnaderna skulle gjort den lokale bilhandlaren lite billigare...

Senast redigerat av Vallås Locos (20 oktober 2007)

Mangeman Mr.RoadRage
20 oktober 2007 · 428 Inlägg

onej84 skrev:
Köpråd va stängt så jag skriver här.

Måste ha snabb info tänkte beställa imorrn.

Vågar man beställa däck hos däck online?

Hörde idag att dom blåst flera eller så har folk fått vänta flera månader.

Jag måste ha däck fort och tänker inte betala 2000 st för 205/55/16

Tacksam för svar.

//Jocke

Jag har handlat däck igenom dom ett par gånger nu, tror det handlar om 4 olika uppsättningar vid 4 olika tillfällen, och har inte haft några bekymmer överhuvudtaget faktiskt!

Så jag har inget ont att säga om det företaget faktiskt! smile

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
onej84
22 oktober 2007 · 1 854 Inlägg

Mangeman skrev:

onej84 skrev:
Köpråd va stängt så jag skriver här.

Måste ha snabb info tänkte beställa imorrn.

Vågar man beställa däck hos däck online?

Hörde idag att dom blåst flera eller så har folk fått vänta flera månader.

Jag måste ha däck fort och tänker inte betala 2000 st för 205/55/16

Tacksam för svar.

//Jocke

Jag har handlat däck igenom dom ett par gånger nu, tror det handlar om 4 olika uppsättningar vid 4 olika tillfällen, och har inte haft några bekymmer överhuvudtaget faktiskt!

Så jag har inget ont att säga om det företaget faktiskt! smile

Kändes lite osäkert och betala först men som alla har skrivit så funka det riktigt bra, det låg 2st nya däck hemma när jag kom hem en dag smile

Frosted
22 oktober 2007 · 1 878 Inlägg

dackonline är hur bra som helst. alltid funkat klockrent för mig smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Ludds
22 oktober 2007 · 329 Inlägg

Absolut INGET att klaga på avd gäller dem, tvärt om.  Toppen!
vh

Lars-P
22 oktober 2007 · 427 Inlägg

Kanon sida smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang