Äger du din bil, eller gör banken det?

Muttley
6 oktober 2007 ·

de är så här svenskar är smile jag tror att de är så att de som gnäller på oss som har lån, men de inte har som är så duktiga att de jobbat ihop till sin bil.
De har helt enkelt inte så bra jobb att de får godkänt vid kreditkoll;)

nej men svenskar de är världens mest gnälligaste folkslag wink
tröga jävlar de flesta smile

jag kör gärna i min lånade bil och ser ner på andra som tror deras rostiga 740 med 3" raka rör är så mycket bättere smile

jag har råd att leva ju så vad?.


min personliga åsikt är att de3 flesta är gnälliga rövar här smile



ps , har jag sparat pengar nog så kommerj ag iallafall köpa en bra bil så de inte blir en gammal bil mina barn får smile

Senast redigerat av tkd_rille (6 oktober 2007)

NIzmO Ollikkala Racing
6 oktober 2007 · 1 724 Inlägg

Har inget lån på min (inte dyr) men ser ingen anledning till varför det ska vara fel att ha lån!

Ska själv ta lån till bil om några år tänkte jag men först ska jag jobba ihopp en hyffsad buffert ifall man helt plötsligt står utan inkomst och sen låta min lilla lön växa en gnutta till så man har råd att slänga in så mkt pengar som möjligt på lånet och samtidigt kunna leva och köpa godis till bilen.

Sen att jobba ihopp pengarna själv känns säkert skitbra men t.ex jag har inte lön nog att göra det om jag inte vill ha den bilen om 10år då jag kanske helt plötsligt har familj och andra prioriteringar, nää inget för mig utan jag vill lite roliga bilar innan det är försent.

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
940R
6 oktober 2007 · 1 567 Inlägg

Bilenköptes kontant..Men jag har diverse trimgrejer som Banken äger..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
FireTraXX DFFL
6 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

Sir_x skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Håller med dig till fullo.

Alla småglin som kommer i sina tuffa frächa nya snygga bilar. Typ 18 år, hello?! Klart att dem tagit ett lån eller också så är dem bara mammas och pappas små gullegrisar wink

Visst jag är inte så gammal själv men.

sen om dem tycker att min bil är gammal och inte aaaaalls lika fräch som deras ja men visst säg det till mig då, så ska dem får höra ett och annat ;P


Hata "pappas pojkar" wink

Varför är folk så jävla hatiska mot folk som har pengar?
Jag hade gärna tagit emot en bil av mina föräldrar. Ser inget fult i det? Jag ser heller inget fult i att tjäna pengar. Om jag har möjlighet att ge mitt barn en bil den dagen jag får ett.Så skulle jag göra det. Han kan lära dig värdet av pengar på annat håll. Jävla dumma svensson tankar!

He he, gör jag inte heller. Hatar inte folk med pengar.

Men hatar pappas pojkar som skyter om sina bilar som dem i själva verket inte köpt själva.

Jag fick också en bil av mina parents när jag fyllde 18. Inget skryt om den inte wink


Ha ha, ja jag heter Petra SVENSSON wink wink

Finns inget fel med att vara "pappas pojke".
Finns däremot ingen mening med att slösa bort hela livet på att jobba.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
richardoo290 VOLVO for life..
6 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

FireTraXX skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Sir_x skrev:

Varför är folk så jävla hatiska mot folk som har pengar?
Jag hade gärna tagit emot en bil av mina föräldrar. Ser inget fult i det? Jag ser heller inget fult i att tjäna pengar. Om jag har möjlighet att ge mitt barn en bil den dagen jag får ett.Så skulle jag göra det. Han kan lära dig värdet av pengar på annat håll. Jävla dumma svensson tankar!

He he, gör jag inte heller. Hatar inte folk med pengar.

Men hatar pappas pojkar som skyter om sina bilar som dem i själva verket inte köpt själva.

Jag fick också en bil av mina parents när jag fyllde 18. Inget skryt om den inte wink


Ha ha, ja jag heter Petra SVENSSON wink wink

Finns inget fel med att vara "pappas pojke".
Finns däremot ingen mening med att slösa bort hela livet på att jobba.

man är dum i huvudet om man får en fin bil och sedan skryter om den!
att få en bil i sig är de ju inge fel på, heller inge fel att vara "pappas pojke"
men om man får en bil/dyr klocka eller va fan som helst ska man inte skryta me den!

FireTraXX DFFL
6 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Ja, skryta behöver man ju inte göra.
Men man visar ju gärna upp en Koeniggsegg om man har en tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
richardoo290 VOLVO for life..
6 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

FireTraXX skrev:
Ja, skryta behöver man ju inte göra.
Men man visar ju gärna upp en Koeniggsegg om man har en tongue

får man en skall man inte visa upp den,, "kolla va ja har"
usch!

men köper man en kan man skryta hur mkt som helst! big_smile

btw: du fick slut på argument sist eftersom du bara upprepa dig hela tiden, till sist tröttna ja påre, hmm

FireTraXX DFFL
6 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Jag hade visat upp den oavsett vem som betalat.
Jag hade kanske inte sagt: "Fick den av pappa"
Men det hade nog de flesta ändå förstått.

Fick slut på argument?
Fanns ingen mening att tjata mer ju.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
6 oktober 2007 · 2 258 Inlägg

Äger min pärla till hundra procent big_smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Tega Yrkesförare
6 oktober 2007 · 1 073 Inlägg

Min nuvarande lilla räka har jag inget lån på.
Min förra S60 hade jag hälften lån på och ser inget fel med det.

JAG ansökte om billån!
JAG har fast jobb och blev godkänd utan borgensman!
JAG betalade räkningarna varje månad för mina intjänade pengar!
JAG skötte allt helt själv och betraktade bilen som min!
JAG löste lånet själv när bilen såldes!

Alla som har gnällt på mitt billån har varit "arbetssökande" yngre förmågor med rosthögar till bilar som aldrig skulle bli beviljade lån eller kunna betala av det själv utan föräldrars inblandning.

"Livet är för kort för att inte njuta av det nu"

Snuffis
6 oktober 2007 · 1 Inlägg

Lite halvrolig tråd att skumma igenom wink

Jag äger min nya till 100%. Är av någon anledning lite nojig för att låna pengar, så jag sparar och köper sen. Dock ser jag inget fel med billån, så länge man klarar av att betala av det så...

TRYIT Teddan
6 oktober 2007 · 2 495 Inlägg

richardoo290 skrev:

FireTraXX skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

He he, gör jag inte heller. Hatar inte folk med pengar.

Men hatar pappas pojkar som skyter om sina bilar som dem i själva verket inte köpt själva.

Jag fick också en bil av mina parents när jag fyllde 18. Inget skryt om den inte wink


Ha ha, ja jag heter Petra SVENSSON wink wink

Finns inget fel med att vara "pappas pojke".
Finns däremot ingen mening med att slösa bort hela livet på att jobba.

man är dum i huvudet om man får en fin bil och sedan skryter om den!
att få en bil i sig är de ju inge fel på, heller inge fel att vara "pappas pojke"
men om man får en bil/dyr klocka eller va fan som helst ska man inte skryta me den!

jag fan jag har en klocka en breitling, den är köpt kontant:Dbig_smile


go kväll å skit på er alla avundsjuka jävlar .

jag erkänner har ganska schysst med cash och bara älskar att reta alla andra.

och nu är jag lagom full och skall på klassfest , 10 år sedean jag sluta 9an .

jag är pappas pojke får allt jag pekar på behöver aldrig lyfta mit feta arsle, han betalar allt.

så nu skall jag i väg å köpa några helrör så jag visar vem som äger:D

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Calle bromsskiva
6 oktober 2007 · 47 Inlägg

kalle_fiat skrev:
klart man har lån! pengarna ska rulla och man ska köpa något man vill ha inte gå och spara tills den är möglig!

klock ren komentar fan vill ju inte ha bilen sen utan nu. är defenetivt inge fel att låna pengar. då är det frågan om det är mer oaxeptabelt att mamma å pappa betalar bilen.

jag har lån på bilarna å på jobbet efter som jag har studielån

hanning81 Greve
6 oktober 2007 · 135 Inlägg

Jag förstår inte tjafset?! Varför denna tråd?? Denna sidan e väl till för bilälskare från Sverige och angränsande länder?? Spelar det någon roll om man lagt undan pengar varje månad i ett par år för att köpa sin pärla eller om man betalar sin pärla ett par år efter man köpt den?? Tycker alla ska lägga ner och bara gilla bilar, inte sitta o skryta om hur mycket pengar man kan strö om sig...

Thomas_945LTT
6 oktober 2007 ·

kalle_fiat skrev:
klart man har lån! pengarna ska rulla och man ska köpa något man vill ha inte gå och spara tills den är möglig!

Helt rätt!! Dessutom e ju räntan man betalar in avdragsgill så har man tur så kanske man får tbx en krona på skatten året efter smile

Bjork OEM <3
6 oktober 2007 · 6 957 Inlägg

Izual skrev:

MilleN skrev:
Vill man ha något vill man ju ha det direkt, inte efter att man sparat i 5 år. Jag ser inga problem med att låna så länge man kan betala tillbaka.

Precis.

Om jag skulle få för mig att köpa en bil för 200K, (det har jag knappast liggande hemma under kudden)

Antingen spara i 2-3 år och sedan köpa den i cash eller låna pengarna och köra bilen i 2-3 år och sedan ha den betald? För mig är det inget svart val.

Förstår inte resonemanget att det är så fult att låna pengar, så länge man har ett fast jobb och kan betala tillbaka pengarna ser jag inget fel alls med det.

Exakt! Varför vänta?!?

BadGirl_854T5 skrev:

Alla småglin som kommer i sina tuffa frächa nya snygga bilar. Typ 18 år, hello?! Klart att dem tagit ett lån eller också så är dem bara mammas och pappas små gullegrisar

Snabb fråga? Ditt resonemang?
Ja liksom mina polare har jobbat sen 14 års ålder, ja har haft 4 bilar, varav Golfen
blev lite väl dyr...
En av mina vänner har jobbat sen han var 14, hela somamrloven plus vinter/höst lov
Sparat alla pengar, har ca 90k...nu e han 18 å ska äntligen få sin bil tongue

Lån, jovisst ja har ett litet, men de e inte alltidn alla har ett lån...

Peace Girl smile

Senast redigerat av Bjork (6 oktober 2007)

OEM <3
Hakan_J
6 oktober 2007 · 380 Inlägg

Haha rolig tråd,aldrig har väll svenska avundsjukan vart så tydlig som här smile För att återgå till ämnet jo jag äger mina bilar till 100% tycker inte om att låna pengar,men det är väll upp till var å en,hadä gött allesammans.

Mange_C5
6 oktober 2007 · 220 Inlägg

Det spelar väl ingen större roll om man har sparat eller lånat ihop till sin bil eller för den delen bostad? Nånstans måste man ju börja! 

Upp till var och en att prioritera hur mycket lån man anser sig ha råd med. Visst tar en del personer vatten över huvudet när de bedömer hur mycket de kan betala av men det händer också i huslån mm.

Jag kommer ihåg mitt första billån, hade fått fast jobb och behövde ta mig till jobbet. Skulle jag väntat med jobbet tills jag hade sparat ihop till en bil eller låna och börja jobba (moment 22)? Den gången lånade jag och köpte mej en gammal Volvo.  smile

Numera försöker jag leva efter filosofin att nöje och leksaker köper jag när jag har råd, annars får det vänta. Billigare i längden, helt enkelt..  cool

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
_Wallis_
6 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

jag gillar inte lån av någon sort. Så jag äger min bil helt sj. Väntar hellre med att köpa något tills jag har råd, än att ta lån.

Kan du andas kan du dö.
Datsuntok Datsunfrälst
6 oktober 2007 · 65 Inlägg

Tycker inte heller om att låna pengar.. åker hellre en skruttbil för 5000 spänn i såna fall... enda gången jag lånat pengar var när ja köpte kåken..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang