Börjar komma rost

zurre
8 oktober 2007 · 105 Inlägg

Hejsan.

Har som sagt en bil som har ett par år på nacken.  Börjar få lite problem i skicket på min lilla fina bil. Just denna period så börjar det komma små rost fläckar och lite half skabb rostprickar på lacken och runt hjulhuset.  Nån som kan berätta lite hur man kan lösa det?

Kan man spruta på nått medel eller nått? Att sitta med liten vit pensel och måla över blir så himla fult .

Sen en annan grej jag tänkte. Om man köper skyddsplast har runt bilen när den står ute hindrar det rosten att komma när det tex regnar? Eller uppstår det endå iomed det kan bli kondens?

Så hur skyddar man bilen bäst ?smile

Nån som kan bidra med lite.

Andreas wink

Owzer Rallykalle och kabeltattare
8 oktober 2007 · 422 Inlägg

Hade samma problem med min BMW, var helt blästrad i fram. Bara och ta fram slipen och slipa ner och lägga på ny lack. Att fylla i blir bara plottrigt som du säger.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Hodin
8 oktober 2007 · 140 Inlägg

Håll bilen ren så slipper du rost.. Det är skiten som gör så att det rostar till största delen... Ett överdrag skyddar ju klart en del om du köper ett som släpper ut fukt.. Annars så blir det ju kondens.. Men jag tror det bästa är att lacka om helt där det rostat och sedan hålla bilen ren hela tiden som sagt... Det funkar för mej iaf smile

Liy
8 oktober 2007 · 120 Inlägg

som sagt.. håll bilen ren.. och massa lager klarlack ^^ big_smile funkar fin fint ^^ big_smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang