Skrotbil - vart göra av?

KoBo_83
9 oktober 2007 · 32 Inlägg

Som rubriken lyder..
Nån ide att köra bilen till skroten längre?
har en gammal 340 som bara står sad

pz_racing VAG entusiast
9 oktober 2007 · 277 Inlägg

gå in på www.skrotabilen.nu så kommer dom hem till dig och hämtar den gratis

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
ironhead volvoraggare
9 oktober 2007 · 4 776 Inlägg

har för mig att det kostar 500 om bilen inte är komplett och gratis om den är komplett

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Caffe
9 oktober 2007 · 1 436 Inlägg

Det är väl bra att köra den till skroten? Så får du plats med en till vettig bil när den är borta. big_smile

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
t0mz
9 oktober 2007 · 66 Inlägg

http://www.skrotabilen.nu/Skrota_bilen.php där kan du läsa om skrotning cool

Fordofilen
9 oktober 2007 · 519 Inlägg

Jag vet inte hur det är där du bor, men här i stan får man en femhundring på skroten.

Senast redigerat av Fordofilen (9 oktober 2007)

RIGO-ROD
9 oktober 2007 · 684 Inlägg

aa fan själv har man 2st 200sx s13 jag skulle vilja skrota,, men finns ingen inredning i dom,  en står utan däck o grejer,,

Cheva_power The Gunner
9 oktober 2007 · 182 Inlägg

ja där jag bor får vi med 500 kr och 800 kr om det e "kat" på bilen!!!!!!

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.
TRoos
9 oktober 2007 · 9 Inlägg

KoBo_83 skrev:
Som rubriken lyder..
Nån ide att köra bilen till skroten längre?
har en gammal 340 som bara står sad

Vart bor du ? Jag letar efter en 340 tongue

______________________
It´s too late to apologize...
KoBo_83
10 oktober 2007 · 32 Inlägg

jaha? Men www.skrotabilen.se funka ju inte för mig bor ju i örebro? kommer ju kosta hur mycke som helst att hämta den? men ingen av er som får "betalt" för bilen så råkar ha tillgång till bilsläp och vill tjäna en slant tongue Visst fan borde det väl vara kat på den big_smile

Caffe
10 oktober 2007 · 1 436 Inlägg

RIGO-ROD skrev:
aa fan själv har man 2st 200sx s13 jag skulle vilja skrota,, men finns ingen inredning i dom,  en står utan däck o grejer,,

200sx borde ju gå tt få en tusing på blocket på bara karossen...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Garic
10 oktober 2007 · 539 Inlägg

gör som jag... plocka ner allt som går att sälja och lägg det på annons... och för en 100:- kan en bonde med grävare gräva ner karossen smile

Ravestream
10 oktober 2007 · 285 Inlägg

Garic skrev:
gör som jag... plocka ner allt som går att sälja och lägg det på annons... och för en 100:- kan en bonde med grävare gräva ner karossen smile

Jaa va snart.. nyttigt för naturen ..

en satans jävla Volvo.
camaro67 Meister
10 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Ravestream skrev:

Garic skrev:
gör som jag... plocka ner allt som går att sälja och lägg det på annons... och för en 100:- kan en bonde med grävare gräva ner karossen smile

Jaa va snart.. nyttigt för naturen ..

Om man tömmer den på olja, soppa och batteri så kan de inte vara så farligt? Jag vet ett ställe där det finns en bil nergrävd och där växer det iaf, så de kan ju inte vara så fruktansvärt. För det som händer kommer ju att ske hur som helst om bilen står kvar

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rojpen
10 oktober 2007 · 2 230 Inlägg

sj så skulle man ha behållt den över vitnern å lekt med den på isen eller liknande.. å sen elda upp den helt å sen gräva ner den eller så.. för vem vill betala för att lämna in den på skroten, är så hära uppe iaf eller var det nu vet jag inte..

så kan det vara då det inte blev som det skulle
twin_cam Smålänning
10 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Äsch, gör som folk gjorde innan dom införde skrotningspremien. Slit ur motorn om du vill ha den, annars så är det bara att slipa bort motornummer, chassinummer, växellådsnummer och köra in den i ett träd eller i ett dike.

Dom införde ju skrotningspremien för att värna om miljön, och då måste ju tagit bort den av någon anledning också ju...

Eller så säljer du den som ren. objekt ellr som reservdelsbil.

Har f.ö hört att det räcker med att det sitter ett avgassystem från biltema på den så klassas den inte som original längre, och då får man betala.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
iceman_21
10 oktober 2007 ·

camaro67 skrev:

Ravestream skrev:

Garic skrev:
gör som jag... plocka ner allt som går att sälja och lägg det på annons... och för en 100:- kan en bonde med grävare gräva ner karossen smile

Jaa va snart.. nyttigt för naturen ..

Om man tömmer den på olja, soppa och batteri så kan de inte vara så farligt? Jag vet ett ställe där det finns en bil nergrävd och där växer det iaf, så de kan ju inte vara så fruktansvärt. För det som händer kommer ju att ske hur som helst om bilen står kvar

bilen finns juh fortfarande kvar i registret?...
åsså kommer man få betala 35kr/år i registerhållningsavgift tills man dör   
hehe..

regeringen har även haft på förslag att man inte ska få ha en bil avställd längre än ett år...

twin_cam Smålänning
10 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

iceman_21 skrev:

camaro67 skrev:

Ravestream skrev:

Jaa va snart.. nyttigt för naturen ..

Om man tömmer den på olja, soppa och batteri så kan de inte vara så farligt? Jag vet ett ställe där det finns en bil nergrävd och där växer det iaf, så de kan ju inte vara så fruktansvärt. För det som händer kommer ju att ske hur som helst om bilen står kvar

bilen finns juh fortfarande kvar i registret?...
åsså kommer man få betala 35kr/år i registerhållningsavgift tills man dör   
hehe..

regeringen har även haft på förslag att man inte ska få ha en bil avställd längre än ett år...

Man får ju avregistrera bilen. Går ju att göra via regbeviset.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
KoBo_83
10 oktober 2007 · 32 Inlägg

aja ingen som behöver en reservdelsbil? motor och låda funkar ju..  big_smile karossen kommer med priset 50 :- tongue

Lindberg88
10 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

kapa sönder med en tigersåg å lämna in den på återvinningscentralen där du bor tongue du kanske får åka många vänder och sprida ut det på några dagar men de funkar. tongue

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang