Så jävla förbannad - idioter på motorhuven

Kanelbullen
7 november 2007 · 1 722 Inlägg

Jadu Repor tongue ??? vad gör det xD

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
laika
7 november 2007 · 410 Inlägg

mina polare skulle slåss vid min bil typ så hade en polaren på sig bälten med nitar på som lämnade lite märken men konstigt nog gick det att polera bort skiten. I varje fall inte värt att bråka och slåss o hålla på som vissa säger här på forumet. Dessutom tycker jag att det är mycket snack men i verkligeheten är det nog inte många som hade nitat någon för att dom har repat deras bil. Kan ju gå så illa att du misshandlar dom som repa bilar och dom polisanmäler dig. Dom betalar din bil du betalar skadestånd som kostar dig mer pengar.

Skoda Fabia (2000)
Sir_x
7 november 2007 · 945 Inlägg

HardCore skrev:

Sir_x skrev:

axelj skrev:
Måste fan skriva av mig lite - är så jävla förbannad..

Var och hälsade på lite på en fest igårkväll, tänkte att jag kunde köra lite om några polare vill ha skjuts.. Går in och umgås lite med folket, och när jag sedan ska hem vid 23-tiden - tro fan det ligger två idioter på min motorhuv, varav en såndär svartklädd människa iklädd NITAR.. VEM I HELVETE ÄR SÅ DUM???

Springer fram och gormar åt dom som någon annan jävla idiot, sliter av dom från huven och hittar en jävla repa genom lacken, typ 30 cm lång mitt på huven.. dessutom en massa jävla smårepor överallt.. Så jävla förbannad blir jag, står och skällar ut dom efter noter, är nära på att klippa till dom båda två men sansar mig - tur var väll det smile (inte så bra vid ev. polisanmälan)

Dessutom går båda två i parallellklasser till mig, så jag vet precis vilka de är och vad de heter.. Har ringt dom nu på morgonen och krävt en omlackering av hela bilen, eftersom det kommer bli nyansskillnad om man bara lackar huven, vilket jag inte tänker gå med på..
Annars blir det polisanmälan..

Var bara tvungen att skriva av mig lite...

Troligt att dom kommer betala en hellack för att du hotar med polisanmälan. Folk gör misstag. Dessutom så luktar det ju nästan lite utpressning, olaga hot och så.
DET ÄR EN BIL! Orka skada någon för att någon råkat repa en gammal Volvo.

Råkat repa?! Av din argumentation att dömma försvarar du deras handling!?
Måste säga att jag anser att sånna ska ha smisk. Folk ska lära sig respektera att andra värdesätter sina saker.

Du kör ju en s40 från 99, hur mycket värdeskilnad är det på din och hans? Kan inte vara mycket (OBS! ren spekulation). Och du skulle inte börja veva om du såg någon göra så på din bil?

Jag är minsann fult medveten om att min bil inte står så jävla mycket högre i värde än hans 850. Och hade någon repat min bil och det scenariot hade varit detsamma så hade dom givetvis fått ersätta skadorna. Men vi vet ju inte om dom gjorde det avsiktligt eller om dom av någon outgrundlig anledning bestämde sig för att lägga sig och kolla på stjärnorna. Klart det är onödigt det dom gjorde men alla här har väl gjort konstiga saker på fyllan? Nä just det, jag glömde att ni är så jävla duktiga och aldrig gör nåt fel... No offense till den jag quotar nu för det var inte tanken.
Men att ringa och kräva en hellackering är väl till att ta i kanske,men kör på grabben. Det blir väl ska du se...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
HardCore
7 november 2007 · 321 Inlägg

Sir_x skrev:

HardCore skrev:

Sir_x skrev:
Troligt att dom kommer betala en hellack för att du hotar med polisanmälan. Folk gör misstag. Dessutom så luktar det ju nästan lite utpressning, olaga hot och så.
DET ÄR EN BIL! Orka skada någon för att någon råkat repa en gammal Volvo.

Råkat repa?! Av din argumentation att dömma försvarar du deras handling!?
Måste säga att jag anser att sånna ska ha smisk. Folk ska lära sig respektera att andra värdesätter sina saker.

Du kör ju en s40 från 99, hur mycket värdeskilnad är det på din och hans? Kan inte vara mycket (OBS! ren spekulation). Och du skulle inte börja veva om du såg någon göra så på din bil?

Jag är minsann fult medveten om att min bil inte står så jävla mycket högre i värde än hans 850. Och hade någon repat min bil och det scenariot hade varit detsamma så hade dom givetvis fått ersätta skadorna. Men vi vet ju inte om dom gjorde det avsiktligt eller om dom av någon outgrundlig anledning bestämde sig för att lägga sig och kolla på stjärnorna. Klart det är onödigt det dom gjorde men alla här har väl gjort konstiga saker på fyllan? Nä just det, jag glömde att ni är så jävla duktiga och aldrig gör nåt fel... No offense till den jag quotar nu för det var inte tanken.
Men att ringa och kräva en hellackering är väl till att ta i kanske,men kör på grabben. Det blir väl ska du se...

Håller också med om att det kanske inte är riktigt realistiskt att kräva hellack. Men att de ska få smaka på jyrgen står jag fast vid. Sen att de är onyktra är för min del inte en förmildrande omständighet. Och om man själv gjort saker på fyllan hör inte hit.
Om de nu var EMO´s borde de nästan få en smäll för de roll wink

Senast redigerat av HardCore (7 november 2007)

Holiace
7 november 2007 · 1 754 Inlägg

HardCore skrev:

Sir_x skrev:

HardCore skrev:

Råkat repa?! Av din argumentation att dömma försvarar du deras handling!?
Måste säga att jag anser att sånna ska ha smisk. Folk ska lära sig respektera att andra värdesätter sina saker.

Du kör ju en s40 från 99, hur mycket värdeskilnad är det på din och hans? Kan inte vara mycket (OBS! ren spekulation). Och du skulle inte börja veva om du såg någon göra så på din bil?

Jag är minsann fult medveten om att min bil inte står så jävla mycket högre i värde än hans 850. Och hade någon repat min bil och det scenariot hade varit detsamma så hade dom givetvis fått ersätta skadorna. Men vi vet ju inte om dom gjorde det avsiktligt eller om dom av någon outgrundlig anledning bestämde sig för att lägga sig och kolla på stjärnorna. Klart det är onödigt det dom gjorde men alla här har väl gjort konstiga saker på fyllan? Nä just det, jag glömde att ni är så jävla duktiga och aldrig gör nåt fel... No offense till den jag quotar nu för det var inte tanken.
Men att ringa och kräva en hellackering är väl till att ta i kanske,men kör på grabben. Det blir väl ska du se...

Håller också med om att det kanske inte är riktigt realistiskt att kräva hellack. Men att de ska få smaka på jyrgen står jag fast vid. Sen att de är onyktra är för min del inte en förmildrande omständighet. Och om man själv gjort saker på fyllan hör inte hit.
Om de nu var EMO´s borde de nästan få en smäll för de roll wink

Min åsikt är att Man inte ska ligga på någons bil... Repor, bucklor osv är inte så kul att ha på sin bil...

Jag kan inget om allt.
__JoCCe__
11 november 2007 · 357 Inlägg

Beeveel skrev:

__JoCCe__ skrev:
vilka idioter!!
Hände en liknande grej för mig fast ja satt i bilen o en kille hoppa upp på bakluckan. Ja röt åt honom att hoppa av men icke..Så ja tryckte plattan i mattan så han föll pladask i asfalten..Jävlar va alla skratta åt honom hoppas han lärde sig nåt den jäveln mad

HAHAHAHA det måste ju sett nå förjäävla klockrent ut.. lol reste han sig upp sen lr ?

jo de såg lite lustigt ut faktiskt lol jo de gjorde han ju han såg ganska arg ut men han gick bara därifrån.. han skämdes nog liite när alla runtomkring hörde att ja skrek som fan pån tongue

Heter de Lövena eller Löven??
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
11 november 2007 · 1 852 Inlägg

Sir_x skrev:

HardCore skrev:

Sir_x skrev:

Troligt att dom kommer betala en hellack för att du hotar med polisanmälan. Folk gör misstag. Dessutom så luktar det ju nästan lite utpressning, olaga hot och så.
DET ÄR EN BIL! Orka skada någon för att någon råkat repa en gammal Volvo.

Råkat repa?! Av din argumentation att dömma försvarar du deras handling!?
Måste säga att jag anser att sånna ska ha smisk. Folk ska lära sig respektera att andra värdesätter sina saker.

Du kör ju en s40 från 99, hur mycket värdeskilnad är det på din och hans? Kan inte vara mycket (OBS! ren spekulation). Och du skulle inte börja veva om du såg någon göra så på din bil?

Jag är minsann fult medveten om att min bil inte står så jävla mycket högre i värde än hans 850. Och hade någon repat min bil och det scenariot hade varit detsamma så hade dom givetvis fått ersätta skadorna. Men vi vet ju inte om dom gjorde det avsiktligt eller om dom av någon outgrundlig anledning bestämde sig för att lägga sig och kolla på stjärnorna. Klart det är onödigt det dom gjorde men alla här har väl gjort konstiga saker på fyllan? Nä just det, jag glömde att ni är så jävla duktiga och aldrig gör nåt fel... No offense till den jag quotar nu för det var inte tanken.
Men att ringa och kräva en hellackering är väl till att ta i kanske,men kör på grabben. Det blir väl ska du se...

är du dum eller? spelar ingen roll om det var avsiktligt eller inte. man får ju fan tänka sig för... inte fan lägger jag mig på någon annans bil, pga jag vet att den kan bli repig. klart att alla felar ibland, men då får man stå för det man gör.

man lever bara en gång så lev väl!
Mäki Långsam Perfektionist
11 november 2007 · 4 800 Inlägg

Ett par saker här i tråden jag inte förstår.

1) Våld löser ju inget, skapar bara mer problem, så varför alla dessa "skulle ha nitat dom" "Spö ska dom ha dom jävlarna" osv, vad hjälper det? Ni blir anmälda för misshandel och får dras med era repor ändå.

2) Varför tycker vissa att det är okej att repa andras bilar och sen skylla på en Norrlands 3,5? I allmänt folkvett ingår att inte förstöra annans egendom, så är det bara. Jag det spelar väl ingen roll om det är en volvo 245 eller en koenigsegg, det som spelar roll är vad ägaren tycker. Om han skiter i bilen och själv har fylleparty på taket får dom väl ligga bäst dom vill på huven men när ägaren är rädd om bilen och lägger ner energi på att hålla den fin så syns det och då får man då ta och ge fan i den bilen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Miklen
11 november 2007 ·

..folk är antingen väldigt tuffa vid tangentbordet eller jävligt dumma i huvet.. så enkelt är det nog.. Sen skadegörelse är skadegörelse oavsett vilket skick ens kropp är i..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang