nja nyköping gick vettigt för youask även om han inte gick hela vägen. de ända jag gjorde var att bevisa min okunighet när de gäller lampstart så jag kom inte långt men bilen höll så jag är nöjd
uppdatering igen då!
tilton
två sånna borde ju funka bra
lite trångt men de går att få plats
så vackert såg de ut när jag lämnade bilen för dagen
Härligt projekt, som jag sagt tidigare Jag förundras alltid över hur små sakerna är till evo bla. sväng hjulet och kopplingen ser ut att höra hema på en kross haha! Lycka till!
jo två lameler kändes ju helt klart bättre! skulle köpt de från början men sen ångrade jag mig.. nu sitter jag med dubbla ialla fall!
kanske små grejer men stor effekt
igårkväll klart för testrunda!
youask passade på att göra om gasvajern när vi ändå höll på! nu vart de bättre känsla på pedalen för att utväxlingen vid spjället är ändrad!
så provturen då! varmkörd jag prövade fullgaväxla till trean och fyran vilket funkade bra! dock vid låga varv som jag är van vid! sen testade jag en start.. kom iväg lite dåligt.. ovan ju. i med tvåan vid lite lågt varv kanske och likadant fullgasväxla i trean vid lite lågt varv.. effekten vart att de rasslade till! vi hämtade bärgaren jag körde ner bilen till garget och började riva lådan för femte gången denna sesongen! när jag rivit den så var jag ju tvungen att öppna.. inte för att jag har så stor koll men jag fick isär lite ialla fall!
treans drev.. stocken paj med..
rätt trött på bilen just nu! men den ska fan ihop snart igen! tackar till alla polare som alltid ställer upp!
Så har du fått din skönhets sömn nu Kan verkligen förstå att du är less på skiten när det är mest skruva med bilen, men det är väl så när man inte har mycket orginal längre å kör som en buse
Annars så skruva ihop skiten å tänk på hur roligt det är att köra den sedan!
liten uppdatering igen då! tack till alla som läser/skriver i tråden. lite bra med någe som driver mig framåt ibland
för snart två veckor sen stod jag vid startplattan på kjula. lite stressad i vanlig ordning men de försvann fort. första värminingen rasade kopplingen. vi trodde de var ingående axeln i lådan på plats men så var de ju uppenbarligen inte när lådan revs ner.
inga splines på insidan av lammelerna kvar.
samma vecka på fredagen kom dom nya lamelerna hem! sen höll bilen i 2-3mil därefter så lossnade sekundära fuelrailen och etanolen sprutade ut. nu står bilen och ser ledsen ut. nu står bilen i väntan på att jag ska orka ta tag i den igen