Hur många medlemar kan ställa upp i detta fall?

alain www.bimmerpower.org
15 oktober 2007 · 3 995 Inlägg

önskar en klistra tråd till detta.
en lista över medlemar och alfabetisk stad sök områd.
Många medlemar finns över hella Sverige och många bilar säjls. avstånd mellan eventuel köpare och säljare kan vara mycket stort.
jag, som medlem skulle jag kunna ställa upp och titta på en bil som är till salu i min områd åt en eventuel köpare. köpare skulle kunna spara pengar till onödiga resor. man blir föbanad att resa lång för titta på en fin bil enligt annons och kommenter och ser inte alls samma när man ser på den.
MVH:

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
FireTraXX DFFL
15 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Jag kan nog tänka mig att ta en tur i malmö med omnejd med kameran ifall nån funderar på att åka långt och titta på nån särskild bil.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kohler
15 oktober 2007 · 671 Inlägg

Skulle vara roligt men kan bli problem om t.ex. jag tycker att en bil verkar OK å sen tycker du att den e skit då blir du aslack på mej... eller om motorn rasar efter 50mil...

men det går väl att lösa med "regler" å man skulle ju undvika dom värsta skrotbilarna i alla fall där det står 99% rostfri i annonsen men egentligen är 99% rost smile

Second is the first loser
Germax
15 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Skeptisk

Samuelf
15 oktober 2007 · 85 Inlägg

Sen har vi ju situationen: Intresserad ber mig åka och titta på en bil. Jag blir också intresserad när jag ser hur fin den är och hör hur billig den är. Jag köper den åt mig själv istället och säger åt den intresserade att bilen redan var såld/inte var fin/annan godtycklig lögn. smile

Jag säger inte att det skulle hända så i alla fall men det finns säkert en och annan som skulle agera så.

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
Samuelf
15 oktober 2007 · 85 Inlägg

JapMax skrev:
Skeptisk

Du sammanfattade andemeningen i mitt inlägg i ett enda ord. Bra gjort. wink

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
zortep
15 oktober 2007 · 911 Inlägg

Det verkade vara en bra ide smile dock finns ju brister i det !  jag håller iaf runt omkring tyresö !

pic up the phone, wazzzaaa
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
15 oktober 2007 · 2 258 Inlägg

låter som en fett okej idde... Jag är på big_smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
TyraX
15 oktober 2007 · 526 Inlägg

jag skulle kunna kolla på en bil i mitt område åt en annan kille/tjej här på garaget.. de e bara å ta fram kameran å knäppa kort åt perssonen i fråga big_smile Bor i sandviken ja smile

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
15 oktober 2007 · 2 258 Inlägg

bor i borås... så är de nån sok vikk veta nått om nån bil här är det bara att säga till smile Martin Fixar wink

Sump Runk Rätt O Slätt!
blacken
15 oktober 2007 ·

En bra idè, behövs väl kanske lite gemensamma överenskomna detaljer bara.  En sådan grej skulle vara mycket bra att ha tillgång till..

Dizzle
15 oktober 2007 · 8 Inlägg

Det är väl inte meningen att den som åker och tittar på bilen ska ta beslutet om att det blir affär eller inte utan han bara kollar på bilen,kanske tar lite bilder osv och sedan meddelar den som vill köpa den om den är värd att åka o titta på.eller?

Crille666
15 oktober 2007 · 166 Inlägg

Jag skulle kunna åka och kolla på en bil i mitt område om det behövs. Bor i Vetlanda.

Mack Forum- och sitemoderator
15 oktober 2007 · 26 174 Inlägg

Idéen är bra tycker jag. Ekonomiskt man det görs på rätt sätt, då jag antar
"grundidéen" är att man ska spara soppa och diverse kostnader på resor som
kanske är onödiga då bilen inte fyller ens krav?

Jag håller till i och kring Östersund big_smile

Ett tips kanske vore att göra en lista i början av denna tråd där man kan
lista upp alla som kan och var dom håller till?
Nummer och grejer?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
mellowd Drop Shop
15 oktober 2007 · 926 Inlägg

iden byger ävl inte direkt på att personen som tittar åt än ska bestämma om det blir köp elller inte. Bara samla lite ytterligare information/bilder.
Man själv måste ju ändå åka och hämta bilen, eller hur? Och då ser man väl om den är vad man vill att den ska vara osv. Är ingen annans fel än ens eget om det går åt helvete.

Idén är god dock. smile

alain www.bimmerpower.org
15 oktober 2007 · 3 995 Inlägg

Den ideen som jag har skrivit om är helt gratis och jag tänker inte känna pengar på det. det är mest för ge en uppfatning på samma sett och vis som jag skulle köpa själv bilen, om hur objekt ser ut och om det är värt för en potentiel köpare att åka lång för mer upplysning och eventuel köpa objekten.
naturlitvis, man ska kunna bilar och svaga punkter. det kan försterkar förtroende mellam medlemar och även träffas.
Om man vill går framåt, man måste börja någonstans eller hur?
Chrizz, vad skulle du säja om det? några förslag?
MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
JohnnyN Rutinerad medlem
15 oktober 2007 · 1 938 Inlägg

Hmm, det här skulle jag iaf välkomna big_smile Jag funderar starkt på att importera en bil från Sverige, när det så är tid för ny bil, och att åka över pölen och kolla på en bil, och konstatera att den är en skrothög, är nåt jag vill slippa tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang