ska det vara så svårt att lära sig regler!?

richardoo290 VOLVO for life..
15 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

jag är så jävla arg just nu så jag måste skriva av mig lite.

igår-kväll när man kör i en rondell dyker helt det helt plötsligt upp en bmw som blåser på i 200km/h ifrån höger...  jävlar!, han tänker nog fan inte stanna tänker jag och bromsar för kung och fosterland!  idioten skiter i väjningsplikten och blåser förbi mig med bara ett par centimerer ifrån fronten på min bil som fortfarande bromsar.

jäklar asså, vissa har ingen respekt för andra! hur fan kan han ha körkort??


idag när jag var ute och gick ser jag en bil som står fint parkerad längst gatan, men den har varningsbinkers på!  när jag kommer närmare ser jag att det sitter en 25-30 åring däri..
när jag har gått förbi bilen kommer det nån snubbe gåendes och hoppar in i bilen. de stänger av sina varningsblinkers.. och kör sedan därifrån.

hur klarade han teorin???


och idag när ja skulle ut o handla lite hittar jag EN ledig plats men där har en jäkla idiot parkerat så dumt att han står med två hjul över på den lediga parkeringsrutan så där kom man ju inte in....   jäkla idiot!!!

blir så jävla arg bara!!! råkar ni också ut för sånt här då och då?  berätta gärna vad som hänt er och vad som får er att smälla av!

Senast redigerat av richardoo290 (15 oktober 2007)

Amazon_123GT Driifter;)
15 oktober 2007 · 1 630 Inlägg

de där va väl inget nytt.. folk kan inte parkera o varningblinkers används till det mesta.. gärna om man stannat på huvudled då hjälper det me varningsblinkers:P

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Q_Master87
15 oktober 2007 · 15 Inlägg

Det finns gott om folk som inte kan köra bil i göteborg kan jag låva jag kör bud så jag råkar ut för minst 1000 puckon om dan :@ man blir så jävla förbannad ibland

Volvo s40 "Brukaren" (1998)
Volvo 240 GL "Projektet" (1988)
Horizon
15 oktober 2007 · 296 Inlägg

killen med varningsblinkers kan jag förstå. vet ju dock inte vad det var för gata men sånt stör mig oftast inte

richardoo290 VOLVO for life..
15 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Horizon skrev:
killen med varningsblinkers kan jag förstå. vet ju dock inte vad det var för gata men sånt stör mig oftast inte

det var en 30km/h gata ...  lugn o fin..  står flera andra bilar parkerade vid han... fattar inte varför han hade på de....hmm

RS_Power
15 oktober 2007 · 95 Inlägg

Stör mig på andra trafikanter dagligen!!!Fattar inte hur vissa har fått körkort.
Fast man har lärt sig att släppa det direkt, annars går man runt och är irriterad hela tiden...

richardoo290 VOLVO for life..
15 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

ingen som har nått att komma med? yikes

Mack Forum- och sitemoderator
15 oktober 2007 · 26 174 Inlägg

Du anar inte vad man ser som brevbärare då man verkligen Måste fram.
I vintras så var det en - bland annat - som hade parkerat framför brevlådan.
Skulle jag ha klivit ur så skulle jag ha fått rundat bilen, klivit igenom en stor
snöhög och sen sträckt sönder ryggen för att ha nått till lådan.
Men eftersom det var finfint väder och inte en vindpust och de verkade vara
hemma så la posten under vindrutetorkaren och åkte.

Senare samma dag står en människa vid en låda - nästan i slutet av linjen -
och då jag kommer fram för att lägga i posten så står han för det första i vägen
med sin kroppshydda och sen började han skälla ut mig.
Det var det värsta jag hade hört. Det var snudd på dödshot, jag lovar.
Han följde dessutom med mig då jag rullade till dom fyra efterföljande lådorna
bara för att han skulle kunna skälla mer.
Ja jisses.
Han var bara en av alla idioter som man har stött på. Han och den som parkerade
utanför lådan hans.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
twin_cam Smålänning
15 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Körde bud till verkstäder i somras s¨å man har sett mååååånga skräckexempel... Fy fan...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
richardoo290 VOLVO for life..
15 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

twin_cam skrev:
Körde bud till verkstäder i somras s¨å man har sett mååååånga skräckexempel... Fy fan...

berätta om nått då?

Holiace
15 oktober 2007 · 1 754 Inlägg

Det sjukaste jag vet är att jag inte kan förstå hur alla dessa människor kan klara teoriprovet..

Det är ju sjukt!

Jag kan inget om allt.
richardoo290 VOLVO for life..
15 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

Holiace skrev:
Det sjukaste jag vet är att jag inte kan förstå hur alla dessa människor kan klara teoriprovet..

Det är ju sjukt!

de pluggar dagen innan vettu, sen klarar de provet och glömmer av 90%
eller så mutar de nån på vägverket? lol

Holiace
15 oktober 2007 · 1 754 Inlägg

richardoo290 skrev:

Holiace skrev:
Det sjukaste jag vet är att jag inte kan förstå hur alla dessa människor kan klara teoriprovet..

Det är ju sjukt!

de pluggar dagen innan vettu, sen klarar de provet och glömmer av 90%
eller så mutar de nån på vägverket? lol

Känns så, hoppas jag klarar det på första försöket ^^

Jag kan inget om allt.
richardoo290 VOLVO for life..
15 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

asså ingen som vill berätta nått???  200 som har skummat igenom treåden och runt 10 svar...  ojojoj va dåligt...   kom igen nu folk!

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
15 oktober 2007 · 548 Inlägg

richardoo290 skrev:
asså ingen som vill berätta nått???  200 som har skummat igenom treåden och runt 10 svar...  ojojoj va dåligt...   kom igen nu folk!

Tror de flesta skrev av sig i denna tråden för ett par dagar sedan!smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=60128

-Mike-
BMW 320i (2003)
Digital_Kicker
15 oktober 2007 · 3 721 Inlägg

värsta är när man parkerat sin bil, blir borta en stund och självklart så parkerar någon så nära att jag ej kan öppna min dörr. Detta har hänt mig ett x antal gånger. Samma när man vet hur folk öppnar sina dörrar, slår upp dem!. Så varje gång man ska iväg och handla så ställer man bilen där det inte finns någon bil parkerad på en hel del rutor. jo men sen när man har handlat klart så har folk fan ändå ställt sig runt bilen. Så jävla störigt.

nicke_b2
15 oktober 2007 · 266 Inlägg

Det är ju bara att plugga in allt innan och sen inte bry sig om vad som stog i boken! Svårare än så e det inte! Men håller med, det där med varningsblinkersen är det värsta jag vet! Ser sånt dagligen! varför? det är ju inte så att man inte ser en 4 meter lång bil direkt!

kohler
15 oktober 2007 · 671 Inlägg

nicke_b2 skrev:
Det är ju bara att plugga in allt innan och sen inte bry sig om vad som stog i boken! Svårare än så e det inte! Men håller med, det där med varningsblinkersen är det värsta jag vet! Ser sånt dagligen! varför? det är ju inte så att man inte ser en 4 meter lång bil direkt!

det där med varningsblinkers är ett beteende importerat från sydligare breddgrader... ganska vanligt ute i europa mm. Kan tyckas onödigt men men kanske varnar nån så att en olycka undviks...

Second is the first loser
nicke_b2
15 oktober 2007 · 266 Inlägg

richardoo290 skrev:
igår-kväll när man kör i en rondell dyker helt det helt plötsligt upp en bmw som blåser på i 200km/h ifrån höger...  jävlar!, han tänker nog fan inte stanna tänker jag och bromsar för kung och fosterland!  idioten skiter i väjningsplikten och blåser förbi mig med bara ett par centimerer ifrån fronten på min bil som fortfarande bromsar.

jäklar asså, vissa har ingen respekt för andra! hur fan kan han ha körkort??

Ju fortare man kör desto fortare kommer man fram!!tonguelol

richardoo290 VOLVO for life..
15 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

nicke_b2 skrev:

richardoo290 skrev:
igår-kväll när man kör i en rondell dyker helt det helt plötsligt upp en bmw som blåser på i 200km/h ifrån höger...  jävlar!, han tänker nog fan inte stanna tänker jag och bromsar för kung och fosterland!  idioten skiter i väjningsplikten och blåser förbi mig med bara ett par centimerer ifrån fronten på min bil som fortfarande bromsar.

jäklar asså, vissa har ingen respekt för andra! hur fan kan han ha körkort??

Ju fortare man kör desto fortare kommer man fram!!tonguelol

men seriöst?


och ja vet att folk redan skrivit vad dom stör sig på i en annan tråd.
i denna skall folk berätta om någott som hänt dem i trafiken, och dom ska även berätta hur sura de blev! tongue   kom med skräck-historier nu folk!

Senast redigerat av richardoo290 (15 oktober 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang