nissan 200sx s13 med ca 350-400 hk. hur kan man besiktiga en sån?

nijo
15 oktober 2007 · 58 Inlägg

sån tråden lyder. hur kan man få igenom en bil som från början har 170 hk och som sen har ca 350?

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!
darkwizard Fordonstekniker
15 oktober 2007 · 1 740 Inlägg

Ombyggt fordon eller så har du extra motor som du byter, vid besiktning.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Streckkoden
15 oktober 2007 · 2 655 Inlägg

Hänger på hur man har byggt motorn, ett toppmonterat grenrör brukar de inte tycka om..
Besiktigade min S13 med "bara" 270hk utan problem, de kollade bara lite nyfiket under huven.. Hänger lite på vilket humör bes. gubben är på.. smile

Thorssa
15 oktober 2007 ·

Man har en jävla massa flyt hehe! Min kompis fick igenom sin S13 med 440 hk trots toppmonterad turbo! Hur det gick till fattar jag inte! Men försök göra alla modifieringar så diskret som möjligt så ökar du chansen att det ska gå igenom.

nijo
16 oktober 2007 · 58 Inlägg

men hur kul är de då:S jag vill ju bygga nåt snyggt som man kan ställa ut med. man borde la kunna hävda att den bara är för utställning och är därför lite extra pimpad?

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!
CC72
16 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Spelar ingen roll om du bygger för utställning eller inte, bilen ska ändå kunna besiktas utan problem. Men som sagt, toppmonterad turbo gillas ej, sen beror allt på hur det ser ut, blanka rör å slangar gör väl inget.

Släng in en bild så man kan se, lättare att få sig en uppfattning smile

Turbovin Turbo lover
16 oktober 2007 · 555 Inlägg

Så fort utseendet börjar avvika alltför mycket från original kan man räkna med att man kommer sitta i skiten hos SBP förr eller senare. Antingen bygger man tillbaks till original inför besiktning eller så skiter man i blingbling och trimmar så att det ändå ser skapligt original ut.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang