Störningar I basarna!!!

p@trioten Vårdare!
1 november 2005 · 60 Inlägg

hej! har kopplat in basar och slutsteg!!!
Men de som är så JÄV*A störande är att när jag gasar så kommer varvet in till basarna så att de låter som en jevla rally bil ligger i bagagen.......
Och när de e sä så får ja ju inte ut bra ljud när de e så !!
HJälp!
Har sätt att de finns några Ljud stärnor här på garaget !!!! Hjälp mej !

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
JohnnyN Rutinerad medlem
1 november 2005 · 1 938 Inlägg

Har samma problem med min nya förstärkare sad
men i ditt fall kan det nog vara enklare än i mitt tongue
börja med att kolla så att du inte har signalkablar och strömkablar på samma sidan av bilen!
har du inte det, ska du kolla så att du har jordat ordentligt!
har du gjort det, får du kolla så att inte signaljorden är bränd hmm
(vilket har hänt i mitt fall)

loudness
1 november 2005 · 4 554 Inlägg

kan vara precis samma fel som för calibra nox kolla så allt är ordentligt jordat.. kolla lågnivån sen är de nog signaljorden som e brunnen

p@trioten Vårdare!
1 november 2005 · 60 Inlägg

nä signal o ström har ja på varsin sida. eh.... signal jorden hur kollar jag det ?

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
jika
1 november 2005 · 55 Inlägg

Mitt första råd är att kolla jordningen! Ett visslade (nästan turboliknande) ljud uppstår oftast av dålig jord. Även om man har hittat en klockren plats att jorda kan ljudet uppstå då det är olika "potentialer" i kaross och -pol. Säkrast är dock att dra både plus- och minuskabel till batteriet. Även stereon ska sitta likadant för det kan vara så att ljudet fanns där innan men inte hörts. Det förstärks iom att man kopplar in ett steg och lite mer effekt. Men precis som calibra_nox säger kan det bero på att kablarna ligger på samma sida (vilket man oftast inte lägger ändå). Löser inte detta problemet går det att köpa ett filter. Lösningen är inte optimal men man slipper ljudet iaf...

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)
JohnnyN Rutinerad medlem
1 november 2005 · 1 938 Inlägg

p@trioten skrev:
nä signal o ström har ja på varsin sida. eh.... signal jorden hur kollar jag det ?

Sök upp en tidigare tråd som jag startade tongue "Hög baspik när jag slår av stereon" eller nåt liknande wink där, på 4e sidan, hade någon skrivit om att kolla signaljorden smile

Black Widow Honda Civic Hatchback -95
8 november 2005 · 6 Inlägg

Har du gamla kablar så kan det vara värt attt byta ut dem och se över övrig kabeldragning. Men som dom andra säger så dra pluskabeln på ena sidan bilen, remoten i mitten och lågnivån på motsatta sida från  pluskabeln. Använd rejäl jordning. Brukar funka bra att sätta i fästena till säkerhetsbältena i bak under sätet. Då bör du bli av med ditt generatorvin.

// Linus

SOT Car Club Sweden
www.sot.ccs.8m.com
freddan70 Team Tondöv
8 november 2005 · 649 Inlägg

jika skrev:
Säkrast är dock att dra både plus- och minuskabel till batteriet.

Inte nåt man ska göra!
Du ska alltid eftersträva att jorda slutsteget så nära som möjligt, och även använda lika grov kabel som till strömmatningen.
Nåt du däremot kan testa är att dra bak jorden från stereon och använda samma jordpunkt som till slutsteget.
Testa också att flytta på lågnivåkablarna, dom kan ligga i närheten av nån störningskälla. Pröva att dra ett par tillfälliga lågnivåkablar utanför bilen, försvinner störningarna då när du startar är det ju definitivt dom som är problemet!

Stefan1973
8 november 2005 · 305 Inlägg

Jag hade samma ljudfenomen  (vinande ljud + smäller när man stänger av och på ) fixades genom byta lågnivåkabel till dubbelskärmad eller trippelskärmad . Kör med beggedera nuförtiden och har inga problem .

p@trioten Vårdare!
8 november 2005 · 60 Inlägg

ok..... men felet verkar vara i stereon för när ja testade en annan stereo var de inga vinande ljud o sånt.... så de blir väll en annan stereo sad

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''
loudness
8 november 2005 · 4 554 Inlägg

brunnen signaljord i spelaren.. bara å plocka fram lödkolven,tennsuge å tennet..

sledhedz
8 november 2005 · 12 Inlägg

köp ett störningfilter å sätt på lågnivån sen in i steget så blir det säker tyst.. mvh//pihl



livet börjar vid 200kmh

rotel
8 november 2005 · 136 Inlägg

Köp inte ett störningsfilter... Dom kan man vara utan!
Bättre att hitta felet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang