Tips på roliga partylekar behövs!

TessGTI Mest i vägen.
17 oktober 2007 · 205 Inlägg

Hej!

På fredag så ska vi ha lagfest med innebandyn och jag har fått i uppdrag att komma på någon/några roliga partylekar man kan köra, jag vet att det finns många med kortlek och sprit men kommer inte på dom nu. big_smile
Så kom igen nu Garaget, vad brukar ni köra för lekar!?? Jag behöver er hjälp så ju fler tips destå bättre roll


/Therese

eriksson87
17 oktober 2007 · 590 Inlägg

Vi brukar köra på ölspelet vi=) funkar alltid..!

RichardC Fartdåre
17 oktober 2007 · 378 Inlägg

eriksson87 skrev:
Vi brukar köra på ölspelet vi=) funkar alltid..!

Den finns det många roliga versioner på tongue

Annars har du ju den jag har aldrig som dom kör på Fråga Olle. Men istället för att ta ett bröst som där så ska du självklart ta en klunk wink

TICen är till salu säljs billigt.
Akka
17 oktober 2007 · 1 174 Inlägg

ölspelet funkar alltid tongue fast kör med något 80% stark sprit istället big_smile

eller kanske köra fylle fotboll? alltid roligt de med big_smile

Senast redigerat av Akka (17 oktober 2007)

Ashra
17 oktober 2007 · 346 Inlägg

Köp sån där reaktions spel på teknikmagsinet som ger stötar den slår aldrig fel smile

s40kungen
17 oktober 2007 · 180 Inlägg

Irlänsk julafton e ju alltid roligt, om man har tillräckligt med plats.

2 lag eller fler.
typ som stafett, man springer en sträcka, sen ska man snurra 10 varv runt en bandyklubba som man sätter mot pannan typ, sen tillbaka till resten av laget, lite bira på det så blir det ganska roligt.

Norde fotointresserad
17 oktober 2007 · 2 307 Inlägg

miniballe skrev:
Irlänsk julafton e ju alltid roligt, om man har tillräckligt med plats.

2 lag eller fler.
typ som stafett, man springer en sträcka, sen ska man snurra 10 varv runt en bandyklubba som man sätter mot pannan typ, sen tillbaka till resten av laget, lite bira på det så blir det ganska roligt.

Skulle precis skriva samma sak.. ha gärna lite saker ivägen i form av träd eller nåt och ta med en filmkamera så blir det riktigt skoj ;P

mr_ericsson
17 oktober 2007 · 1 Inlägg

Kika här vetja:

http://www.studentwiki.se/wiki/Dryckesspel

Själv tycker ja Burr/Räkneleken är skoj smile

Calibra-förare
Ashra
17 oktober 2007 · 346 Inlägg

miniballe skrev:
Irlänsk julafton e ju alltid roligt, om man har tillräckligt med plats.

2 lag eller fler.
typ som stafett, man springer en sträcka, sen ska man snurra 10 varv runt en bandyklubba som man sätter mot pannan typ, sen tillbaka till resten av laget, lite bira på det så blir det ganska roligt.

vi har spelet det en gång. Slutade med att en av våra spelande fick besöka akuten då han slet loss sitt ögonbryn. var inte den mest lyckade festen lol

Anna_ GirlsGoFast
18 oktober 2007 · 172 Inlägg

Är inte mycket för lekar, men kommer ihåg en som vi lekte en midsommar för några år sedan. Den var verkligen kul!

Införskaffa följande:
2 stk 1,5 l petflaskor, fyllda med 1/3 vatten
2 stk strumpbyxor
2 stk apelsiner

Leken är en stafett går till på följande sätt:
Dela upp er i 2 lag
Förste man i varje lag stoppar apelsinen i ena benet på strumpbyxan och knyter strumpbyxan runt midjan. Apelsinen skall hänga en liten bit över backen.
Petflaskan skall nu slås framåt med hjälp av den pendlande apelsinen, dvs inga händer får användas! Man får helt enkelt "jucka" fram och tillbaka för att få sving på apelsinen och på så sätt slå petflaskan framåt. Lovar dig att inte ens mormor kan hålla på smilbanden vid denna synen! wink
Banan kan byggas hur som helst, men lämpligt är nog bara att sätta en pinne som skall rundas. Svårt nog ändå utan att man skall behöva köra slalom. =P
Banorna skall vara parallela med varandra och då första man är klar med banan, tar nästa i laget vid. Laget vars alla deltagare klarat banan först är självklart vinnarlaget!

Have fun!!! :-)

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
BMWKimmo Mekaniker
18 oktober 2007 · 472 Inlägg

När man är småfull funkar det mesta Vi brukar köra "på bokstaven" Börjar jag på Ödla så ska nästa fortsätta på A eftersom det är slutet på ödlA. Säger nästa Apa så ska nästa börja på A igen osv.. Ingen sjukt drag men är man många så blir det kul!

Senast redigerat av BMWKimmo (18 oktober 2007)

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
TheBabe
18 oktober 2007 ·

När jag blev full första gången körde vi Sten, sax påse och den som förlorade fick dricka ett shottglas med ren Vodka ^^ Riktigt äckligt var det, men kul som fan tongue

Bubbaman Byfåne
18 oktober 2007 · 368 Inlägg

Vi kör ofta tärning. Passar bäst om man börjar när man är relativt nykter. Detta spel tar ett tag men det tanken.
2 st 6 sidiga tärningar.

Alla ska ha lika stora glas. Sen kommer man överens om hur många klunkar ett glas är. typ 40cl öl glass brukar passa med 24.

När man börjar så börjar den som är yngst med Tinget(bara någon sorts symbol, ex tv-dosa, snusdosa eller en flaska.) Äldst börjar slå.

Slår man totalt 3 dricker personen till vänster 1 klunk. Slår man 11 dricker personen till höger en klunk. Slår man 7 dricker personen med Tinget en klunk. Tinget blir man av genom att personen med Tinget slår 7 själv. Slår man två lika får man ge bort så många klunkar(ex slår man 4or får man ge bort 8 klunkar, 1or = 2 klunkar osv.). Klunkarna behöver man inte ge alla till en utan man får ge bort dom hur man vill.

Får någon dricka när man slår, får man slå igen. Händer inget skickar man vidare tärningarna till vänster.

Slår man 4 ggr(3 ggr första regeln) i rad får man hitta på en ny regel. Får vara vad som hälst men den nya regeln får inte bryta mot grundreglerna och det får inte vara personangrep(Får inte hitta på regeln att Göran ska dricka 100 klunkar varje gång någon slår).

Ha kul smile

koff
2 mars 2009 · 3 Inlägg

Kul att ni uppmärksammat min wiki här – och det droppar in en del besökare härifrån till min sida. Som ni kanske märker slussar adressen ovan över till en ny adress. Sidan har tidigare varit studentorienterad, men på grund av att jag inte är student längre och vuxit ifrån den kulturen (samt att sidan aldrig riktigt tagit sig på egen hand) har jag ändrat inriktningen på sidan. Sidan handlar nu uteslutande om dryckesspel och drinkar och finns som sagt på en ny domän.

Anledningen till att jag lämnar en kommentar här är för att domänen ovan kommer att upphöra inom kort – och eftersom så många faktiskt besöker den härifrån vore det tråkigt om ni inte längre hittade till sidan.

Den nya adressen är www.dryckesspel.se och spelen finns bland annat på www.dryckesspel.se/wiki/Dryckesspel  (en forummoderator får gärna ändra adressen i inlägget ovan där den gamla domänen (studentwiki) nämns).

bjornt herr
2 mars 2009 · 321 Inlägg

Beer Pong måste ju vara en självklar lek!

Man ställer upp 20 st plastmuggar som på bilden i länken

http://www.united-nations-of-beer.com/i … erpong.jpg

Sedan fyller man muggarna 1/3 med öl, det går sen ut på att man turas om att pricka den andres muggar med en pingisboll, får man en boll i sin mugg så måste man dricka den, den som först får slut på muggar på sin sida får som straff dricka upp den andres muggar också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Beer_pong

skitkul, och man får faktiskt lättare och lättare att pricka desto fullare man blir av nån anledning.. hehe

Senast redigerat av bjornt (2 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang