Lumpen historier...

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
18 oktober 2007 · 938 Inlägg

danhild skrev:
Hehe, låg som Stridsfordonsbefäl hos Ingenjörstrupperna i Eksjö (Ing2).

Under stridsövning, dock stridspaus;

Lt L - vagnchef
Karlsson - Förare
Gustavsson - Skytt

Lt L: Karlsson, är det du som har SKITIT ner dig?
Karlsson: Ja, det är mycket möjligt.

--En stunds tystnad följer--

"Schuduongg.." - Förarens tacklucka slås upp.

Gustavsson: Karlsson, vädrar du?
Karlsson: Ja, med tanke på löjtnats skull...
Lt L: Tack Karlsson, det var ju Jäävligt omtänksamt...

Haha, klockrent ju big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
anvandare_12345
18 oktober 2007 · 654 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

danhild skrev:
Hehe, låg som Stridsfordonsbefäl hos Ingenjörstrupperna i Eksjö (Ing2).

...

Lt L: Tack Karlsson, det var ju Jäävligt omtänksamt...

Haha, klockrent ju big_smile

Visstfan, en till med Karlsson:

Första veckan, uppställda på öppen fyrkant i Skillingaryd.
GSU.

Lt L: Är det någon här som har MC-kort?
Karlsson: JA! Jag har, jag har!!!
LT L: Bra, då springer du och hämtar min pärm som jag glömde i lektionssalen!

wink

good_year
18 oktober 2007 · 755 Inlägg

danhild skrev:

TobbeE_87 skrev:

danhild skrev:
Hehe, låg som Stridsfordonsbefäl hos Ingenjörstrupperna i Eksjö (Ing2).

...

Lt L: Tack Karlsson, det var ju Jäävligt omtänksamt...

Haha, klockrent ju big_smile

Visstfan, en till med Karlsson:

Första veckan, uppställda på öppen fyrkant i Skillingaryd.
GSU.

Lt L: Är det någon här som har MC-kort?
Karlsson: JA! Jag har, jag har!!!
LT L: Bra, då springer du och hämtar min pärm som jag glömde i lektionssalen!

wink

hahahaha

FL3JM Inga konstigheter
18 oktober 2007 · 2 064 Inlägg

Gjorde min värnplikt som Stadsskyttesoldat i Livgardet (Kungsängen), var skytt/förare i en PBV302A.


Vi hade lite pangpang-övning i skogen i närheten med övernattning, iom att det var ett välanvänt övningsställe så hade man byggt ett dass där (annars har man bara en svart tunna som placeras lite längre bort bakom ett par buskar typ). Dock använde man fortfarande dom svarta tunnorna, bara att dom fick man sätta in genom en lucka där bak på dasset.
Hur som helst, vi gick och la oss och en värnpliktig blev skitnödig mitt i natten. Han knatade iväg till dasset och satte sig och sket. Problemet var att på nätterna lägger man för locket på den svarta tunnan där under, vilket inte han såg i mörkret. smile
På morgonen hör man hur ett befäl skriker "VEM I HELVETE HAR BAJSAT NER HELA JÄVLA LOCKET?!?!?!", varpå alla dör av skratt. big_smile
Han fick rensa upp skiten och sedan tåla många bajsskämt i flera veckor, tillochmed från befälen. big_smile

NiMroD
18 oktober 2007 · 264 Inlägg

FL3JM skrev:
Gjorde min värnplikt som Stadsskyttesoldat i Livgardet (Kungsängen), var skytt/förare i en PBV302A.


Vi hade lite pangpang-övning i skogen i närheten med övernattning, iom att det var ett välanvänt övningsställe så hade man byggt ett dass där (annars har man bara en svart tunna som placeras lite längre bort bakom ett par buskar typ). Dock använde man fortfarande dom svarta tunnorna, bara att dom fick man sätta in genom en lucka där bak på dasset.
Hur som helst, vi gick och la oss och en värnpliktig blev skitnödig mitt i natten. Han knatade iväg till dasset och satte sig och sket. Problemet var att på nätterna lägger man för locket på den svarta tunnan där under, vilket inte han såg i mörkret. smile
På morgonen hör man hur ett befäl skriker "VEM I HELVETE HAR BAJSAT NER HELA JÄVLA LOCKET?!?!?!", varpå alla dör av skratt. big_smile
Han fick rensa upp skiten och sedan tåla många bajsskämt i flera veckor, tillochmed från befälen. big_smile

HAHAHAHHAH stackars sate lol

Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
19 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

NiMroD skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
För dåliga betyg för att göra lumpen så startade eget företag smile

för dåliga betyg?? jag hoppade av gymnasiet och gjorde inte ens konditionstestet.
rycker in 28 januari

Jag har inga betyg från 8an & 9an heller.

C H E V R O L E T <3
JPalm
19 oktober 2007 · 338 Inlägg

merl skrev:

JPalm skrev:
Rycker inte 28:de Januari i skövde ! SKa harva runt med pansarvagn på släp tongue Nån fler på samma ställe kanske ?

Jag var på P4 i skövde som stridsvagnstransport soldat.
Körde runt med Leopardstridsvagnen på en stor trailer... mäktigt värre kan jag säga.

Kan jag tänka mig big_smile har inte långt kvar nu e. Hade du skoj då ?

Nissan 200sx S13
_Spawned_ Maskinförare
19 oktober 2007 · 1 163 Inlägg

Jag var och mönstra i måndags. Klarade alla prov fint. Blir F21 Luleå. antingen som Motorredskaps förare, eller skyddvaktförare. Är då nöjd iaf. Blir Jan 2009.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
940R
19 oktober 2007 · 1 567 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Jag var och mönstra i måndags. Klarade alla prov fint. Blir F21 Luleå. antingen som Motorredskaps förare, eller skyddvaktförare. Är då nöjd iaf. Blir Jan 2009.

Malaj med andra ord smile

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
stoffe_V70 Inte som alla andra.
19 oktober 2007 · 46 Inlägg

Låg inne på F17 som hundförare.

När vi hade våran hundförar utb så åkte vi in till Ronneby för att ta en promenad.
När vi gick på  trottoaren i centrala Ronneby med full uniform och hunden bredvid oss så var det inte många som vågade gå förbi oss utan dom stannade upp och nästan sprang över till andra sidan gatan. Men annars gick det lugnt till gällde att ha kontroll på hunden det var i en annan grupp hunden fick för mycket koppel och nafsade till en GB 3 gånger varav en gång mellan benen precis.... Befältet sjukmönstrade honom på plats så han fick gå till doktorn direkt men det var ingen fara med honom...

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"
Phaetoon
19 oktober 2007 · 8 156 Inlägg

Gah. Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på alla er som gjort lumpen. Jag fick ändrat inskrivningsbeslut två gånger. Skulle göra en 18 månaders befälsutbildning på Fårösund, men dom la ner Fårösund och skickade mig till reserven sad
Skulle inte suttit helt fel med titeln kustjägarplutonsbefäl...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
JPalm
20 oktober 2007 · 338 Inlägg

Phaetoon skrev:
Gah. Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på alla er som gjort lumpen. Jag fick ändrat inskrivningsbeslut två gånger. Skulle göra en 18 månaders befälsutbildning på Fårösund, men dom la ner Fårösund och skickade mig till reserven sad
Skulle inte suttit helt fel med titeln kustjägarplutonsbefäl...

Tjatigt sånt där. Fick också en fråga om hur jag ville göra. Jag skulle vart i boden först men sen drog dom ner på personal där eller nått så jag inte fick plats. Så ringde vi pliktväerket och fråga vart det fanns lediga platser så löste det sig tillslut endå tongue Större ekipage i större stad så gjorde inte så mkt endå tongue

Nissan 200sx S13
Lardi SQ
20 oktober 2007 · 1 343 Inlägg

danhild skrev:
Hehe, låg som Stridsfordonsbefäl hos Ingenjörstrupperna i Eksjö (Ing2).
PATGB203A.

Under stridsövning, dock stridspaus;

Lt L - vagnchef
Karlsson - Förare
Gustavsson - Skytt

Lt L: Karlsson, är det du som har SKITIT ner dig?
Karlsson: Ja, det är mycket möjligt.

--En stunds tystnad följer--

"Schuduongg.." - Förarens tacklucka slås upp.

Gustavsson: Karlsson, vädrar du?
Karlsson: Ja, med tanke på löjtnats skull...
Lt L: Tack Karlsson, det var ju Jäävligt omtänksamt...

när låg du där, å vilket komp? låg på ing2  smile

Ljudnörd!
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
20 oktober 2007 · 174 Inlägg

Låg på Ingenjörkompaniet i boden 05/06. Körde lastbil + släp i en brobyggarpluton. 10 mån.

Lumpen är så jävla kung. Något som rekomenderas starkt. Riktigt skoj hade man. Ibland ville man bara stoppa pipan i käften och trycka av, men då och då var det sjukt kul. Nu i efterhand minns man ju bara dom roliga stunderna. Skulle kunna skriva en hel bok om roliga händelser från värnplikten men jag nöjer mig med ett par som jag minns just nu:

En solig dag under gsu'n i juni -06 fick vi hvo vid 16.30. Eftersom det var så varmt ute ville några bada. (vi bodde på en ö för stunden). Folk tar på sig det som ligger framme och bryr sig inte särskilt mycket om sin klädsel eftersom vi inte är i tjänst. Soldater i bar överkropp, shorts och gummistövlar var inte så uppskattat från befälens sida. Dagen efter får vi en lektion av Lt Sandström, som för övrigt var det roligaste befälet vi hade.

"Ser jag nån jävel gå i sådan utstyrsel en gång till, ska jag vrida nacken av honom och slänga huvet i en myrstack!" Även om hela plutonen förstår allvaret och hans budskap börjar alla gapskratta.

När vi besökte bodens fästning undrade någon hur många som bodde i boden när fästningen byggdes. Löjtnant sandström igen: "Ja, ungefär lika många som du får i en björnröv!"

Finns nog massor av originella citat på lager men jag kommer inte på fler just nu.

Värnplikten inkluderade även:

Köra på bredställ med diffad lastbil. Mycket skoj.
Spela biljard på markan när övriga plutonen körde "staket runt" (5 km löpning eller skidåkning)
Dricka bira på logementet.
Köra sönder lastbilar, grinden in till kasernområdet, en garageport för 150 000kr (min förtjänst) med mera.
Sitta och fika i verkstan med mek gruppen när övriga plutonen vårdade plutons materiel tongue

För att inte tala om vilka gris fester varje gång man åkte hem med tåg. När det tar 14 timmar att komma fram hinner man bli ganska full tongue

Marinen verkar iofs ännu roligare. En polare hade grillfest på båten där alla står i civila kläder, dom drack bira i bastun (på båten alltså) och hade tre rätters middag två gånger i veckan.

Lite skillnad mot armèn där man i fält fick äta guldburk. En tio år gammal konserv med den äckligaste maten i världshistorien.

Frågor beviljas tongue

Senast redigerat av Nasty (21 oktober 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...
Brink88 President över Brinkland
20 oktober 2007 · 465 Inlägg

NiMroD skrev:

Brink88 skrev:
A9 i boden 28 jan, för mig iaf,

samma här smile

å fan:) som vad?

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
NiMroD
10 januari 2008 · 264 Inlägg

Brink88 skrev:

NiMroD skrev:

Brink88 skrev:
A9 i boden 28 jan, för mig iaf,

samma här smile

å fan:) som vad?

fordonsmekaniker du då??

Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Volvo V60 "D4 awd" (2013)
Pulver
10 januari 2008 · 46 Inlägg

Rycker in i boden den 28 jag med. på I19. Blev inskriven som Stridsfordonsplutonbefäl men har hört att den utbildningen inte finns längre så får väll se vad som händer tongue

Allt går, bara man vill!
Volvo 245 "Televerket" (1988)
Fredrik89 Bilmekaniker
10 januari 2008 · 274 Inlägg

mönstrade i våras men får tyvärr inte göra lumpen tack vare den där j*vla psykologen.. hon tyckte att jag var aggresiv sad

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Limey
11 januari 2008 · 52 Inlägg

Fredrik89 skrev:
mönstrade i våras men får tyvärr inte göra lumpen tack vare den där j*vla psykologen.. hon tyckte att jag var aggresiv sad

Verkligen? Dem psykologerna gillar nog att plocka ut folk. Var en helt normal kille som blev tillsagd att han var skitzofren (kan vara stavfel, don't blame me), manodepressiv och hyperagressiv. Killen var helt normal, satt och snackade med honom både innan och efter. Rätt roligt faktiskt tongue Han var ju inte särskilt nöjd med vad hon hade sagt.

Edit: Rättare sagt, några av dem psykologerna. Jag fick en jättetrevlig gammal gubbe som pratade med mig i typ 5 minuter sen gav han mig två 8or som resultat ;P

Senast redigerat av Limey (11 januari 2008)

It's nice to be important but it's more important to be nice.
Alecci
11 januari 2008 · 2 014 Inlägg

Psykologen talade om för mig när jag mönstrade att jag var djävulsdyrkare... Tack, det var något som jag inte visste... Så gick det med den planerade karriären som yrkesofficer.

Satkärringen hängde upp sig på en ring föreställande en kobra jag hade fått av min dåvarande flickvän. Grr... Alla andra som var där fick träffa EN psykolog i fem minuter, jag fick fan träffa TVÅ olika i totalt en timme och 45 minuter.

Folk i väntrummet trodde väl jag var yxmördare eller något...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang