går det igenom besiktningen?

OlssoN89
18 oktober 2007 · 40 Inlägg

hej, jag undrar över en liten sak bara:). har ett hål på ovansidan av katalysatorn på min 740. tror ni det går igenom besiktningen om ja svetsar igen hålet bara? lr vad säger bilprovningen om svetsning överhuvudtaget när det gäller såna här grejjer?

Tack på förhand / OlssoN:)

BMW 330ci (2001)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
18 oktober 2007 · 1 660 Inlägg

Själv hade jag "lösa" anslutningsstosar på en kat..  Svetsade med en gammal "pinnsvets", kluddrigt som faan men tätt. Gick igenom besiktningen.

M_Hjertqvist Bilmekaniker
18 oktober 2007 · 25 Inlägg

det ska nog inte vara några problem om du svetsar igen hålet....Lycka till!

bumpe Lastbilsmekaniker
18 oktober 2007 · 3 878 Inlägg

Svetsade främreröret i veckan, var helt av!

twin_cam Smålänning
18 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Bra med en rubriken smile Går tejp på framskärmasrna för att dölja vassa kanter igenom? svart vävtejp.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
18 oktober 2007 · 1 660 Inlägg

twin_cam skrev:
Bra med en rubriken smile Går tejp på framskärmasrna för att dölja vassa kanter igenom? svart vävtejp.

har för mig att dom har skärpt reglerna så den metoden inte godkänns längre.
Men däremot borde de godkänna om du putsar till med en vinkelslip eller så, så att det inte är vasst /spetsigt.

twin_cam Smålänning
18 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

GT90 skrev:

twin_cam skrev:
Bra med en rubriken smile Går tejp på framskärmasrna för att dölja vassa kanter igenom? svart vävtejp.

har för mig att dom har skärpt reglerna så den metoden inte godkänns längre.
Men däremot borde de godkänna om du putsar till med en vinkelslip eller så, så att det inte är vasst /spetsigt.

Typiskt sad Jaja, får bära eller brista smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
18 oktober 2007 · 1 660 Inlägg

Lycka till!

Sir_Ed
18 oktober 2007 · 304 Inlägg

Huvudsaken är att dett är tätt.. tror jag iaf. Hade svetsat avgas (backre) för två år sedan. Det gick genom utan problem.

I have my own race...
loffe007
19 oktober 2007 · 905 Inlägg

så länge det är tätt och den fungerar så kan det gå dock tror jag inte det är nån lösning som håller i längden.

turboforssen Telge Drifting Team
19 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

du ahr en 88 så katen behöver inte funka men måste sitta där så det är bara att svetsa

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang