Sjukt jävla less!

CivicHatchback
24 oktober 2007 · 182 Inlägg

jag hatar lapplisor, fan bland det värsta som finns! skulle vilja skriva exakt vad jag tycker om dom jävlarna men då blir jag väll anmäld

Gujen
24 oktober 2007 · 406 Inlägg

lägga i en 5:a och slippa böter?!..... eller stog du 10cm för nära ett hörn eller skit?! =/

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
CivicHatchback
24 oktober 2007 · 182 Inlägg

jag fick en igår när jag skulle springa in till en polare o hämta en nyckel, så fick jag en idag utanför skolan där jag verkligen trott man får parkera, sen såg jag att skylten var felvänd så man såg inte nått av det, så jävla dåligt!

John87 Stolt Volvoägare
24 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

CivicHatchback skrev:
jag fick en igår när jag skulle springa in till en polare o hämta en nyckel, så fick jag en idag utanför skolan där jag verkligen trott man får parkera, sen såg jag att skylten var felvänd så man såg inte nått av det, så jävla dåligt!

Den igår får du skylla dig själv om.

Med den felvända skylten är det inte så mycket man kan göra. Tråkigt bara sad

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
neckwomen_88
24 oktober 2007 ·

Det här är precis som hata-alla-poliserna-skiten...

dom gör bara sitt jobb!!   sen är vissa lite trevligare än andra, men så är det överallt.

överklaga den senaste boten om skylten var felvänd, skrik inte på lisorna.


bah.

Ashra
24 oktober 2007 · 346 Inlägg

visa lapplisor går ju på provosion.  Hmm här står en kille fel. behöver jag mat denna månad  ja ok jag märker bilen.

De är människor dem också.  Baa bita i den sura karamellen.

Gone-in-60-sec
24 oktober 2007 · 83 Inlägg

CivicHatchback skrev:
jag hatar lapplisor, fan bland det värsta som finns! skulle vilja skriva exakt vad jag tycker om dom jävlarna men då blir jag väll anmäld

Hehe dom tycker säkert jätte bra om dig iafl... såna som du är ju andledningen till att dom har sitt jobb ;P hahaha... ne men d e klart som fan d e irriterande (fick böter utanför mitt jobb igår) Men man får skylla sig själv.. men jag e inte såå lessen för mina böter igår... Står alltid utanför mitt jobb (mitt i skövde) utan o betala... första boten.. så jag har redan tjänat in min bot.. kostar 10 kr i timmen.. men nu kanske turen vänder så jag får nog börja parkera en bit därifrån där d inte kostar o stå.. hehe

har kontroll
Volvo 945 (1992)
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Onödiga bötrar tycker jag är förbannat löjligt/jobbigt.

Exempel:
Du har betalt månadskostnad för parkering i ett allmänt p-hus.
Lappen du ska ha i rutan har ramlat ned på golvmattan i bilen.
Lapp-lisa/gubbe (tongue) ser bilen och inte lappen.
Ger böter på 600 spänn. Dvs mer än vad månadskostnaden är.
Som jag REDAN BETALT OMFG FFS! Har ju rätten att stå där.

Ingen förståelse från Carpark, må dom gå i konkurs.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Muttley
24 oktober 2007 ·

lapplisor är perfekt =9 bra att de finns så att alla som inte kan parkera vettigt eller smiter får sina böter helt okej tycker jag.!
aldrig fått böter och lär aldrig få heller för jag är nog med de,. onödiga pengar ju.

GrebyAxel
24 oktober 2007 · 524 Inlägg

Kan dra åt helvete,,, Jag fick böter när ja parkerade utanför en kompis, skulle bara springa in och hämta en sak så ja tänkte -ähh, skit i å betala. Man får ju stå i 10 min utan att betala.
När ja kommer ut har ja böter, har varit inne hos han i max 5 minuter. När jag då vet att den jäveln inte väntade sina 10 min utan utgick ifrån att jag hade stått där längre än så...

MrTurbo Better than God \o/
24 oktober 2007 · 1 882 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
Det här är precis som hata-alla-poliserna-skiten...

dom gör bara sitt jobb!!   sen är vissa lite trevligare än andra, men så är det överallt.

överklaga den senaste boten om skylten var felvänd, skrik inte på lisorna.


bah.

http://forum.saabturboclub.com/images/smiles/yel_iamwithstupid.gif

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Anna_ GirlsGoFast
24 oktober 2007 · 172 Inlägg

Var glada så länge det bara är böter! Här i Norge bogserar de iväg bilar på löpande band. Höll på att få min bil "snodd" förra hösten. Stod på en parkering utanför nya jobbet som jag sett bilar stå på i flera veckor utan bekymmer. Parkerade där på morgonen och gick nöjd in med att ha lyckats kapa en av de närmaste parkeringsplatserna. På eftermiddagen så frågar en av kollegorna mig om det är min bil som de håller på att bogsera iväg. Självklart inte, svarar jag, men tittar ändå ut. Wooops, visst var det så! Då hade de bestämt sig för att det skulle bli vägarbete där och tyckte tydligen det var onödigt att skylta om detta i förväg. Han med 5 sekunders marginal rädda undan min bil! Åkte dessutom på att betala 500 kr i avgift till bogseringsbilen som hade fått rycka ut i "onödan" för min bil. Gaah! Men skall väl inte klaga, för jag hade ju turen att ha observanta kollegor. De drog iväg med 5 andra bilar som stått parkerade på samma ställe.

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
Ashra
24 oktober 2007 · 346 Inlägg

hehe folk parkerar ju dock lite lustigt i Norge. Inte ovanligt att mans er en bil stå PRECIS utanför ingången till mat affären etc smile

caromania Forummoderator
25 oktober 2007 · 9 296 Inlägg

Äh, är ni inte som Guilliou när han parkerade utanför nåt nånstans, det var en dokumentär om honom och kameran var med. En Lisa kommer fram:
-Där kan du inte parkera!
-Lappa ni flickor, svarade J.G lugnt...

Eller som när jag jobbade på Birger Jarlsgatan en gång. Varje dag stod en Porsche 911 rakt över trottoaren. Varje dag satt det en 7-hundring under torkarn...

Om man ändå hade pengar...smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
henkebenke
25 oktober 2007 · 1 703 Inlägg

Parkerar man fel får man böter, enkelt va wink
Kör man för fort får man böter, rätt simpelt det också wink
Köper man ut brännvin till småungar får man böter wink

Det är ungefär så det funkar.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Ashra
25 oktober 2007 · 346 Inlägg

henkebenke skrev:
Parkerar man fel får man böter, enkelt va wink
Kör man för fort får man böter, rätt simpelt det också wink
Köper man ut brännvin till småungar får man böter wink

Det är ungefär så det funkar.

dagens sanning !

CivicHatchback
25 oktober 2007 · 182 Inlägg

DET HÄR ÄR HELT JÄVLA SANSLÖST! fick en till böter idag! haha nu är det bara sjuukt! 3 böter på två dagar fyfaan! Polaren svor på min mors grav att man fick parkera där men nope lika fan satt det en lapp på bilen imårrse.

Muttley
25 oktober 2007 ·

CivicHatchback skrev:
DET HÄR ÄR HELT JÄVLA SANSLÖST! fick en till böter idag! haha nu är det bara sjuukt! 3 böter på två dagar fyfaan! Polaren svor på min mors grav att man fick parkera där men nope lika fan satt det en lapp på bilen imårrse.

du ska väl ändå ta reda på de själv. var glad och betala!. snart har du ju en hel månadslön i böter om du är så usel på parkeringar.

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
25 oktober 2007 · 1 852 Inlägg

CivicHatchback skrev:
DET HÄR ÄR HELT JÄVLA SANSLÖST! fick en till böter idag! haha nu är det bara sjuukt! 3 böter på två dagar fyfaan! Polaren svor på min mors grav att man fick parkera där men nope lika fan satt det en lapp på bilen imårrse.

har du tagit körkort? stressplugga i sista minut straffar sig, bara att läsa på.
dom utför ett jobb som i mångas ögon är viktigt. utan dom skulle nog alla ställa sig på alla möjliga och omöjliga ställen, men det klart - det är surt när man själv åker på det..

man lever bara en gång så lev väl!
CivicHatchback
25 oktober 2007 · 182 Inlägg

jo har haft körkort i 1 år snart så har jag mckort också. Men jag har haft en aning otur också, hur som helst fick polaren pröjsa han som halft tvinga mej att stå där, jag kände fan på mej att det skulle bli en bot igen tongue menmen, blir nog o vara lite ordentligare i framtiden.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang