sponsorer sökes

biltemaanstalld badboy for life
26 oktober 2007 · 356 Inlägg

hej nu söker jag sponsorer så jag kan uppfylla min dröm om att få sveriges finaste audiA6
hoppas nu att det är någon som är intresserad av detta i så fall så hör av dig på min mail som är jimmyekelund7@hotmail.com.
obs:bilen är i dag helt orginal så det är inget man gör över en dag.
Skulle ni även veta var man  kan vända sig så uppskatar jag all hjälp jag kan få tack på förhand
MVH
  JIMMY

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Torlejf Bilvårdstönt.
30 oktober 2007 · 1 109 Inlägg

Hade det varit så här enkelt att få en sponsor hade vartenda bilbygge varit sponsrat i det här landet.

För att få en sponsor krävs en bra planering, en bra beskrivning på hur resultatet ska se ut (nej, det räcker inte att skriva: "Sverige fetaste Audi") och dessutom lite grund att gå på.

Du måste räkna med att i princip betala hela projektet själv, och SEN få tag i en sponsor som kan möjliggöra ytterligare ombyggnationer.

Jag förstår att du gärna vill ha en sponsor, men så här lätt är det inte.

Mvh. David.

Senast redigerat av Torlejf (30 oktober 2007)

Bygger rolig bil. :)
biltemaanstalld badboy for life
30 oktober 2007 · 356 Inlägg

vet inte om du menade det som ett hån eller i all välmening men jag hade en plan för bilen och jag har folk som kan göra allt jobb både vad det gäller insida som utsida så den biten är redan klar men nu är det så att jag sålde audin i dag fick ett bud jag inte kunnde motstå så jag köpte en gti i stället och det finns en plan för bilen men jag känner inte för att diskutera den på en hemmsida känns litte väl osariöst!!!
Så det var inte jobbet jag sökte sponsorer till utan delarna.
MVH
   JIMMY

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
MilleN
30 oktober 2007 · 9 108 Inlägg

Han menade det i välmening, det är helt enkelt sanningen.
Varenda företag som håller på med bilar har nog hört den om att man söker sponsor för att bygga "sveriges fetaste" men tyvärr blir det ofta pannkaka av alltihop och företagen förlorar pengar på en bil som inte ens syns, inget illa menat om dig men så är det.
Sponsorer nappar först när dom får se resultat på att man kan något, då är det oftast för sent wink
10-15% rabatt går alltid att förhandla fram om man lägger fram en fin plan men mer är extremt svårt att få, gäller att ha bra kontakter i så fall.

biltemaanstalld badboy for life
30 oktober 2007 · 356 Inlägg

som sagt det var inte menat som ett påhopp för jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få om hur jag ska gå till väga men en plan finns det men jag tycker det är litte oseriöst att diskutera den över en dator tycker därför att om det finns någon som är intresserad så kan dom höra av sig till mig så kan man diskutera det mer på ett seriöst sätt
MVH
   JIMMY

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
evilaudio
30 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

har du byggt nån bil innan så du har nå å visa upp va du kan??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
sik
30 oktober 2007 · 1 072 Inlägg

Enligt egen erfarenhet så ska du ha spons så är det lättast genom att köpa allt från samma företag som kjolpaket, lsd you name it. Då lär de ge rabbat. Men som föregående talare är inte du första personen som drömmer om sponsrat bygge..

MilleN
30 oktober 2007 · 9 108 Inlägg

jimmyekelund skrev:
som sagt det var inte menat som ett påhopp för jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få om hur jag ska gå till väga men en plan finns det men jag tycker det är litte oseriöst att diskutera den över en dator tycker därför att om det finns någon som är intresserad så kan dom höra av sig till mig så kan man diskutera det mer på ett seriöst sätt
MVH
   JIMMY

mmjo men du kan lita på att företagen inte orkar gå in och läsa om folks visioner på ett forum och skapa kontakt själva, dom har förhoppningsvis bättre saker för sig om dagarna smile

Skriv ihop ett snyggt mail med bilder, planer om bygget och info om folket som ska bygga ihop bilen, vilka målsättningar du har osv osv, som ett CV helt enkelt. Skicka sedan runt det till firmor du är intresserad av att bli sponsrad av.. Sedan är det bara att hoppas att någon nappar.
Ännu hellre ska du såklart åka runt till företagen och visa vad du är för filur så får du hoppas att dom uppfattar dig som seriös och värd att satsa pengar på.

Det var mina tips det så här på kvällskvisten. Personligen gillar jag inte att fjäska runt bland företag så jag lånade pengar smile

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
30 oktober 2007 · 2 933 Inlägg

Sen detta som du skrev: " har folk som kan göra allt jobb både vad det gäller insida som utsida så den biten är redan klar. "
Skulle tro att sponsorer vill att just DU ska göra så mycket som möjligt och inte bara designa, de vill nog att man håller i verktygen själv med.
Sen är det en sak om man lämnar in för lack och sånna grejer.

Men att betala folk för å göra allt åt en ? Då är det inte DU som gjort bilen, då har du ritat den smile


Det är vad jag tror iaf.. Trampar dig inte på tårna nu, så du inte får för dig nåt.
Vill själv ha sponsorer.
Har själv kontaktat ett företag och fått lite rabatt på multimedia iaf smile Ett steg på vägen för mig. smile

Senast redigerat av dj_aggwa (30 oktober 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
biltemaanstalld badboy for life
31 oktober 2007 · 356 Inlägg

jag kommer inte att betala jobbet på bilen käner en hel del olika människor som kan det har en bror som är utbildad mekaniker och har byggt en del själv tongue

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
biltemaanstalld badboy for life
31 oktober 2007 · 356 Inlägg

nej jag har inte byggt något tidigare så jag påstår inte att saker och ting ska vara enkla men man måste få ha en drömm och sedan är det upp till var och en om den ska gå i uppfyllelse den brukar göra det om du bara är beredd att kämpa för den

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Mickius
31 oktober 2007 · 4 670 Inlägg

Har en vän som byggde en riktigt fet callibra som åkte runt och sökte spons. men ingen som nappade förns skälva bilen var klar och dom fick se hur det skulle bli.. han fick 25 % rabbat på ett företag då! som sagt åk till firmorna och prata med dom.. vem vet du kanske har tur o får spons=)

Xtravagant 1337
31 oktober 2007 · 1 343 Inlägg

Vad är meningen med att söka sponsor när bilen är klar?
Hela skämtet bakom spons är bara bajs.

Ska man bygga nått snyggt och fint ska man väl bygga det med spackel svett och tårar.
Förstår inte det roliga med spons? Då kan man lika bra åka till någon och stå och titta när han bygger.. Helt värdelöst enligt min mening.
Göra reklam för ett företag för att dom gav en 20% billigare.

Att en människa kan sjunka så lågt bara.
Nej, bilar med reklam från företag går fett bort.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
biltemaanstalld badboy for life
31 oktober 2007 · 356 Inlägg

visst alla kan vi tycka olika det respekterar jag men sen kanske inte alla har samma instälning som du vad det gäller sin bil var och en har sina egna tankar och funderingar om vad man vill göra med sin bil det måste du ju förstå!!!!!
MVH
     JIMMY EKELUND;)

Nille_del_Mar skrev:
Vad är meningen med att söka sponsor när bilen är klar?
Hela skämtet bakom spons är bara bajs.

Ska man bygga nått snyggt och fint ska man väl bygga det med spackel svett och tårar.
Förstår inte det roliga med spons? Då kan man lika bra åka till någon och stå och titta när han bygger.. Helt värdelöst enligt min mening.
Göra reklam för ett företag för att dom gav en 20% billigare.

Att en människa kan sjunka så lågt bara.
Nej, bilar med reklam från företag går fett bort.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
peegee Forummoderator
31 oktober 2007 · 2 924 Inlägg

jimmyekelund,
Jag förstår du försöker glida fram på ett bananskal men så funkar inte verkligheten...
Du får gå den hårda vägen som alla andra sponsrade bilbyggare får, alltså bygg en bil (själv) osponsrad och visa vad DU kan, som redan sagts!
...kanske inte ens räcker med ett bilbygge... SEN kan du söka sponsorer med detta bilbygge!
(glöm bilbygge med endast polska färdiga spoilerkit)

Spons får de som visat att de är duktiga på att bygga bilar...inte de som köper tjänster av andra...för det kan vem som helst göra med pengar och det är ingen seriös sponsor intresserad av...
Det är som att söka jobb till dig själv med några andras CV, hur bra tror du det funkar?

Åh snälla blanda inte ihop Spons med Rabatt á 10-20% för det kan många få bara man är medlem i någon klubb t.ex...

Ta detta som ett hån eller i all välmening eller vad du vill...men detta är verkligheten!

Wake up!

Senast redigerat av peegee (31 oktober 2007)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
biltemaanstalld badboy for life
31 oktober 2007 · 356 Inlägg

jag bryr mig inte om vad du tycker alla får vi göra som vi själv vill och det tycker jag att du borde vissa litte större respekt för för alla kanske inte kan göra allt själv och måste ta hjälp av av andra tycker att det ärskitsamma hur man går till väga så länge man är nöjd själv sen kan man skita i vad andra TYCKER OCH SEN FINNS DET JU DOM SOM KÖPER SINA BILAR FÄRDIGBYGDA OCH SÄGER ATT DOM SJÄLV BYGGT DOM sad

peegee skrev:
jimmyekelund,
Jag förstår du försöker glida fram på ett bananskal men så funkar inte verkligheten...
Du får gå den hårda vägen som alla andra sponsrade bilbyggare får, alltså bygg en bil (själv) osponsrad och visa vad DU kan, som redan sagts!
...kanske inte ens räcker med ett bilbygge... SEN kan du söka sponsorer med detta bilbygge!
(glöm bilbygge med endast polska färdiga spoilerkit)

Spons får de som visat att de är duktiga på att bygga bilar...inte de som köper tjänster av andra...för det kan vem som helst göra med pengar och det är ingen seriös sponsor intresserad av...
Det är som att söka jobb till dig själv med några andras CV, hur bra tror du det funkar?

Åh snälla blanda inte ihop Spons med Rabatt á 10-20% för det kan många få bara man är medlem i någon klubb t.ex...

Ta detta som ett hån eller i all välmening eller vad du vill...men detta är verkligheten!

Wake up!

Senast redigerat av jimmyekelund (31 oktober 2007)

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
G-Bruno ArtDirector
31 oktober 2007 · 462 Inlägg

Att få spons på sitt första bygge är ett riktigt hästjobb, svårt att övertala ett företag att ge dig grejjer för att de ska få något i utbyte utan att ha något att visa upp som man gjort innan.
Sen skadar det inte att ha en riktigt jävligt snygg presentation om hur bygget kommer att se ut, skadar inte att lägga in det aktuella företagets logga på bilden redan innan man skickar iväg den heller smile
Men så kan man ha tur, la upp precis som jag sa en bild på hur mitt bygge detta året skulle se ut å då kom faktiskt ett antal sponsorer till mig istället smile
Sen är saken denna också, att tecknar man ett skriftligt eller muntligt avtal med en sponsor så kan det bli rejält jobbigt att prata sig ur sittuationen varför ens bygge inte alls blev t.ex. "världens fetaste xxxx"

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Laxsjoe
31 oktober 2007 · 24 Inlägg

jimmyekelund: gl hf

kör man in i nåt för snabbt så dör man..
biltemaanstalld badboy for life
31 oktober 2007 · 356 Inlägg

skriv vad du menar eller ??????

Laxsjoe skrev:
jimmyekelund: gl hf

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
biltemaanstalld badboy for life
31 oktober 2007 · 356 Inlägg

uppskatar verkligen din ärlighet tycker bara att det ät positivt när man får hjälp på vägen

Outlaw skrev:
Jimmy!

Det är tyvärr inte alls enkelt att bygga en bil! jag byggde allt själv o jag kunde inte ett skit när jag började. Är så jävla glad att jag fick ihop bilen men det har tagit tid!

Jag började som du gick ut o sökte spons hos diverse företag! Som det blev skrivet innan så fick jag rabatter det första året! Inte mer än så! Då hade jag skisser specifikationer på vad jag ville etc.
Börja med det! Sätt dig framför Photoshop o ta fram en bild på hur du vill hur slut resultatet ska se ut! Sen skicka in ett brev till alla företag!

Sen börjar det snart bli försent att söka spons nu i år pga de flesta går efter en budget o den tar slut snabbt tro mig!

Mvh Andreas

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang