Trimkam till bmw 320-85?

Blida
1 november 2007 · 654 Inlägg

dom båda motorerna ser väl näst in till identiska ut på utsidan.
Så risken att bes skulle börja ana att den är bytt är väl inte så stor?!
har för mig motornummret sitter under insuget också..Så svår avläst.

beemern .......
1 november 2007 · 2 655 Inlägg

Blida skrev:
dom båda motorerna ser väl näst in till identiska ut på utsidan.
Så risken att bes skulle börja ana att den är bytt är väl inte så stor?!
har för mig motornummret sitter under insuget också..Så svår avläst.

nej för 316 har en 4:a och 320 och uppåt har  en 6:a så  de går inte bara att byta, men allt mellan 320-325 går att byta utan att de syns...

Blida
1 november 2007 · 654 Inlägg

Jo det vet ja också att det sitter i 316,men själva trådens grund fråga va ju en 320..Och i den sitter det väl en 6a?!
Där av mitt inlägg av den karaktären.

beemern .......
1 november 2007 · 2 655 Inlägg

Blida skrev:
Jo det vet ja också att det sitter i 316,men själva trådens grund fråga va ju en 320..Och i den sitter det väl en 6a?!
Där av mitt inlägg av den karaktären.

ja men de va *bmwm20* som började snacka om 316 me 325 motor bara men de e inte så lätt här i sverige...

FugitivE BMW Power
1 november 2007 · 2 362 Inlägg

Besiktningen ser ingen skillnad på M20B25 och M20B20..  frågar dom så ja, säg att bilen kanske är chippad då du själv har märkt att den är pigg wink hehe

Du behöver liksom inte säga att du har bytt motor..

Min t.ex. under året -86 så gjordes inga 325or.. utan 323or istället..

Men har bytt till en 325 snurra i min.. har besiktas ett par gånger med den snurran utan problem.

BMW, bogsering med wire :/
bmwm20
3 november 2007 · 12 Inlägg

nä de går int i sverige men här på "åland" så går de bra... ni verkar int ha så värst smarta besiktnings gubbar i sverige för de står ju 2,5 på 325 toppen och 2,0 på 320...smile

L.k
Nissan kingcab 4x4 "pickup" (1987)
Argen
4 november 2007 · 91 Inlägg

bmwm20 skrev:
nä de går int i sverige men här på "åland" så går de bra... ni verkar int ha så värst smarta besiktnings gubbar i sverige för de står ju 2,5 på 325 toppen och 2,0 på 320...smile

Ja vet då aldrig nånsin på en besiktning nån varit under huven å snokat å kolla va de sitter för motor i min bil så.. Och inte har ja då sett att de står 2,0 på min topp...

Senast redigerat av Argen (4 november 2007)

- No shame
BMW 328i (1996)
beemern .......
4 november 2007 · 2 655 Inlägg

värsta smart? du, märkningen står väl på baksidan toppen mot torpedväggen till och dom e ju inte direkt dit å kollar då de inte äns syns då motorn sitter i bilen för att de e så jävla tajt. sen bryr dom sej inte om de är en 325 motor i en 320 heller. snackade me en besiktningsgubbe och han sa att dom bryr sej inte om sånt, att man tillome skulle kunna stå där och visa att de är en 325 motor utan att dom gör nånting. men däremot att byta från en 4cyl till en 6cyl e lite värre...


men nu tillbaka till de tråden handlade om...

Blida
4 november 2007 · 654 Inlägg

Kan nog garantera dig att den bes tekniker/ingengör du pratade med talar ur egen synpunkt.
Iom att det är ett officiellt regel brott som skall ge en anmärkning eller regbes så kan ja garantera dig att inte alla skiter i din bytta motor bara för att han yttrade sig på det sättet.

beemern .......
5 november 2007 · 2 655 Inlägg

Blida skrev:
Kan nog garantera dig att den bes tekniker/ingengör du pratade med talar ur egen synpunkt.
Iom att det är ett officiellt regel brott som skall ge en anmärkning eller regbes så kan ja garantera dig att inte alla skiter i din bytta motor bara för att han yttrade sig på det sättet.

konstigt då han och kolegor hade besiktat 320:s som va bytt till 325 motor i utan nån ändring, dom skiter väl i de så länge bilfaan e säker å allt funkar som de ska...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang