Lätta droger?? Snabba svar!!!

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:

MeloveGolf skrev:

dummaste jag hört i hela mitt liv..Gräs/Hash ger allvarliga hjärn skador och psykoser är absolut inget ovanligt när man röker på....

Hmm....Händer inte mycket mer av en överdos av tjack som av gräs, amfettamin är ett triggerämne, det triggar kroppens egna ämnen och är inte speciellt farligt vilket många tror, i klass med alkohol ungefär. Det är dock väldigt beroende framkallande vilket kan i värsta fall leda till sprutor då man konstant tar mer än man klarar av, och att överdosera regelbundet är väldigt farligt.

Den drog man ska passa sig för att ta för mycket av är alkohol, bara för att alkohol är lagligt tror folk den är bättre än andra droger, detta stämmer inte, alkohol är minst lika farligt som tex Marijuana, man kan tex jämföra användningsområden, Marijuana används som medicin mot ett 10 tal sjukdomar tex: Anorexi, cancer, illamånde av AIDS, smärtstillande, stress, hyperaktivitet/ADHD, MS m.m

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marijuana

Medans Alkohol används som drivmedel till bilar (e85 ja det är samma etanol som i en flaska absolut) bakteriedödande medel, lösningsmedel, allmänt dödande medel, jag jobbar på ett Laboratorie och alkohol är vår främsta kemikalie för att ta dö på saker. För att vara en laglig "vanlig" drog ger den fler och värre bi effekter än många inte ens kan drömma om just för att den är laglig tex, död och/eller kräkningar vid för höga doser och leverskador (skrumplever) och hjärnskador vid regelbundet nyttjande. Några andra vanliga skador av alkoholmissbruk är depression, dystymi, impotens, cancer i oesophagus (matstrupen) och malnutrition. Ett kraftigt alkoholrus kan ge upphov till minnesförlust, "black out" med huvudvärk efter tillnyktringen. Alkoholkonsumtion ökar risken för cancer i munnen, esofagus, pharynx, larynx och levern hos män och kvinnor, och för bröstcancer hos kvinnor. I allmänhet så ökar dessa risker efter ungefär ett glas om dagen för kvinnor och två glas om dagen för män. Risken för levercancer ökar markant om man dricker fem eller fler glas om dagen. Ett stort intag av alkohol ökar också risken för tarmcancer, samt till högre risk för de flesta alkohol-relaterade cancerformerna.

Alltså mycket fler och speciellt mycket farligare bi effekter än marijuana.

Menar inte att prata bra om marijuana även om det inte ens är beroendeframkallade:
"Traditionellt har cannabis inte klassats som en beroendeframkallande drog eftersom kraftiga fysiska abstinenssymtom normalt inte uppstår om användaren slutar" -Wikipedia

Men menar att staten valt att legalisera fel drog, folk tror inte alkohol är en speciellt farlig drog för att den är laglig och förtär alldeles för mycket av den, i själva verket förstör den organen mer än Heroin som alla tror är en fruktansvärt farlig drog: "Heroin har liten påverkan på de kroppsliga organen. Det är livet som många heroinister lever som är skadligt" -Wikipedia
Människor har inte koll på droger och kemikalier, man tror att alla olagliga droger är farliga och alla lagliga mindre farliga, man säger att "knarkaren" är ett dumhuvud som snart kommer dö, sen går man till bolaget och handlar en av de farligaste drogerna och dricker den med ett leende på läpparna.

Man undrar kanske vad det är som bestämmer vilka droger som ska vara lagliga och vilka som inte ska vara det, bi effekterna och farligheten borde vara högsta prioritet men det är det inte, beteendet av drogen borde vara en prioritet, då hade aldrig alkohol blivit laglig, många blir väldigt aggressiva av alkohol, alla får sämre omdöme.

Pengar är det som bestämmer, eftersom alla droger är relativt billiga att tillverkar för staten använder man den som är svårast att smuggla, man kan stoppa de flesta droger för 10 000:- i innerfickan, alkohol för 10 000:- kräver en mindre lastbil.

Så är Etanolen så oskyldig som den ser ut att vara på bolaget?
-Nej enda anledningen att vi får dricka den är att det blir mest lönsamt för staten, tänk på det nästa gång du handlar alkohol, eller tankar bilen.

Ta det lugnt med spriten...

Det var nog den hjärndödaste "försvarstalet" för droger jag någonsin har hört. Bara för att den ena är farligare än den andra så ska den "ofarligare" legaliseras?. och du påstår att både tjack och brass är ofarliga med tanke på att samma kran som dilar tjacket/brasset också dilar LSD och andra enligt dig jämfört med alkohol "ofarliga" substanser. Tänk för fasen lite innan du yttrar dig.

PS:

Hmm....Händer inte mycket mer av en överdos av tjack som av gräs

har du någon gång haft en riktig snedojja på tjack?

Det va verkligen inget försvarstal för droger, då har du missuppfattat allt, vet att det alltid är någon på detta forum som inte fattar så jag skrev faktiskt "Menar inte att prata bra om marijuana" läs allt nästa gång. Det va mer som ett skitprat om alkohol om du förstår. Det jag försökte få fram om du inte hängde med är att vanligt folk inte vet hur pass farligt alkohol är, pratar verkligen inte väl om droger, alla vet att droger är farligt inget man behöver berätta för någon! Det man inte vet dock är hur farlig all alkohol är som man stoppar i sig på tok för mycket av det är värt att berätta! Skulle du inte hålla med om det? Alla påstår att alla droger är så himla farliga (självklart är dom det) men alkohol skulle inte vara det? Självklart är det farligt säger folk men vet dom egentligen hur farligt det är?

Jämför molekylerna på tex amfetamin och alkohol, gör dom spegelvända amfetaminet innehåller bara ämnen som triggar dopaminceller (hjärnceller) så den får bara annorlunda effekt, gör alkoholmolekylen spegelvänd och du dör garanterat, det finns så mycket farliga ämnen i alkohol att det skulle va farliga att få på huden om man gör den spegelvänd, självklart gör man inte detta vill bara få fram vilken potential det finns i ämnena i alkohol.

Amfetamin, effedrin, psudoeffedrin, dexamfetamin m.m används fortfarande inom kemedicin, folk äter det dagligen, under kontrollerade doser triggar man bara dopaminceller vilket inte är speciellt farligt, dessa människor lever som helt vanliga människor, jag känner flera stycken som gjort det i flera  flera år dom är inga nergångna pundare, det tar stryk på kroppen när man börjar överdosera, sluta sova börja äta dåligt m.m

Menar inte på att det inte är farligt, verkligen inte, det jag vill få fram är att alkohol mycket farligare än många tror...Andra droger räknar man med att dom är farliga, samtidigt som man tror att alkohol ligger längst ner på listan bara för att det är lagligt...


För att göra det lätt Droger ÄR FARLIGT vilken som helst, men att sitta och drika alkohol och säga att Marijuana är farligt är hyckleri på hög nivå!

Någon LSD har jag inte tagit upp alls vad jag vet, har inte ens läst hela tråden, bara nåt inlägg och började skriva lite...




En riktig snetändning av tjack är samma symptom som okontrollerat blodtryck, man har för hög puls för högt tryck, man kan få stroke, blodpropp, rytmproblem m.m Detta är ytterst ovanligt dock, då får man nog slänga i sig en hel tia eller nåt har aldrig läst eller hört talas om det men det finns garanterat folk som gjort. Har ändå växt upp i sådana kretsar med gamla som yngre som hållt på ganska mycket, känner ett tiotal som injecerar dagligen tyvärr, eller ganska bra faktiskt, det hjälper en att hålla sig ifrån det. För när man tar det dagligen och på tok för mycket är det väldigt farligt. Resten som folk kallar snetändningar är väl individuellt från person till person, har sett folk som spytt och så när dom dratt för mycket, sett folk som somnat efter en näve, då har det gått långt. Själv har jag aldrig fått någon snetändning, men har inte fått det på alkohol eller nåt annat heller, jag vet mina gränser och går sällan över dom.

Eller hur menar du? Vad har hänt dig? Hehe eller "en kompis" till dig?

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

Phaetoon skrev:
Är inte den nya generationen Crystal Meth den tyngsta drogen just nu?
Har för mig att det räckte med i storleksordningen ett saltkorn av det för att det skulle bli en överdos...

Crystal meth är tjack kort och gott. Men du har nog rätt i en del. För med de nya metoderna att framställa syntetiskt tjack kan man nog uppnå grymma effekter av drogens verkan.

HAHAHAHA OMG Att jämföra metamfetamin (crystal-meth) med tjack (amfetamin) är som att jämföra en lättöl med kokain. Metamfetamin är livsfarligt starkt och även hallucinerande som syra, man ska aldrig röra nåt sånt man kan lika gärna dö första gången!!! Många dör första gången, finns många dokumentärer om just metamfetamin.

METAMFETAMIN ÄR KLASSAT TILL VÄRLDENS FARLIGASTE DROG!!! Och är inte någonting alls i närheten av tjack herregud...

Svara inte om du inte vet, tänk om någon suttit hemma med en kristal nu och fick höra att det är som tjack kort och gott, han hade fan kunnat va dö nu...

TITTA HÄR SÅ FÅR DU LITE SKINN PÅ BENEN: http://adhd-npf.com/metamfetamin-adhd-hel-dokumentar/

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

http://www.dailymotion.com/video/x26lh0 … rug_street

Lyssna på det, låter det som vanligt tjack?

Ungarna ser mexicanare i en öde skog, båda dog den kvällen, -Metamfetamin jämför man ALDRIG med vanligt tjack bara för att det råkar heta amfetamin....

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
21 september 2009 · 1 874 Inlägg

Det enda jag skulle klassa som "lätt" är väl hasch/marijuana och tobak. Detta trots det att det är skit och jag skulle aldrig använda det själv. Har dock en del vänner som pysslar med både det ena och det andra. Och ja, jag är glad att jag inte gör det själv. Enkel sammanfattning.

Alkohol är väl absolut inte en "lätt" drog, om man ser på konsekvenser, beroendeframkallandet o.s.v.

Patarei
21 september 2009 · 129 Inlägg

Tobak och alkohol kan väl knappast klassas som "lätta" droger. Cannabis, E och likn är väl till och med ofarligare.
Kaffe kan nog dock klassas som en lätt drog. Själv nyttjar jag cigarrer och kaffe samt någon gång per år Belgisk öl.

blacken
21 september 2009 ·

la_palma skrev:
http://www.dailymotion.com/video/x26lh0_meth-the-worlds-most-dangerous-drug_street

Lyssna på det, låter det som vanligt tjack?

Ungarna ser mexicanare i en öde skog, båda dog den kvällen, -Metamfetamin jämför man ALDRIG med vanligt tjack bara för att det råkar heta amfetamin....

okej får välan lov att vara pedagogisk. från början så var det i missbrukarkretsar väldans petigt med vad man kallade det som man petade i sig,typ Fenemtralin, Preludin,osv,osv Men med tiden så "suddades" begreppen ut så ALLT som var centralstimulerande kallades kort och gott för "tjack".  Begreppet "tjack" är ganska så vidsträckt i pundarkretsar, Huvudinriktningen var "uppåt" respektive "neråt", "skithäftigt" eller "inte bra" och "häftig vardag",(som även ibland hänsyftade till LSD)..


Man kan få en skaplig snedojja av vanligt brass och tjack även vid ganska små doser (har personligen upplevt det, många gånger). Det är helt beroende av vad din kran eller tidigare distrubutörer har blandat i skiten under vägen fram till dig, (har personligen upplevt det många gånger) Har även bevittnat dylika "episoder", som kunde slutat hur illa som helst. Du ska även sitta och "snacka ner" en som inte "mår så bra" på "vanligt" tjack, det kan ta en två tre dagar om det vill sig illa (har även gjort det, många gånger). Om man inte gör det då så kan det sluta väldigt illa för den personen och även dig. (har upplevt även det många gånger)

och inse en sak grabbhalva, trots att jag inte har en massa fina och vetenskapliga "grunder" att falla tillbaka på, så har jag långvarig erfarenhet på "först parkett" så att säga. Det är väsenskillnad på att sitta på en skolbänk någonstans och läsa om en sak. Att leva det är helt annorlunda..

Och epitetet "Världens farligaste drog" är nog utan konkurrans "STP" dvs "Ängladamm" alias "PCP"  och brass..

Senast redigerat av blacken (21 september 2009)

Germax
21 september 2009 · 12 086 Inlägg

Vart tog ljudklippet vägen när du vart ägd av snuten? smile

blacken
21 september 2009 ·

JapMax skrev:
Vart tog ljudklippet vägen när du vart ägd av snuten? smile

?? "you talking too me?"..tongue

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:
http://www.dailymotion.com/video/x26lh0_meth-the-worlds-most-dangerous-drug_street

Lyssna på det, låter det som vanligt tjack?

Ungarna ser mexicanare i en öde skog, båda dog den kvällen, -Metamfetamin jämför man ALDRIG med vanligt tjack bara för att det råkar heta amfetamin....

okej får välan lov att vara pedagogisk. från början så var det i missbrukarkretsar väldans petigt med vad man kallade det som man petade i sig,typ Fenemtralin, Preludin,osv,osv Men med tiden så "suddades" begreppen ut så ALLT som var centralstimulerande kallades kort och gott för "tjack".  Begreppet "tjack" är ganska så vidsträckt i pundarkretsar, Huvudinriktningen var "uppåt" respektive "neråt", "skithäftigt" eller "inte bra" och "häftig vardag",(som även ibland hänsyftade till LSD)..


Man kan få en skaplig snedojja av vanligt brass och tjack även vid ganska små doser (har personligen upplevt det, många gånger). Det är helt beroende av vad din kran eller tidigare distrubutörer har blandat i skiten under vägen fram till dig, (har personligen upplevt det många gånger) Har även bevittnat dylika "episoder", som kunde slutat hur illa som helst. Du ska även sitta och "snacka ner" en som inte "mår så bra" på "vanligt" tjack, det kan ta en två tre dagar om det vill sig illa (har även gjort det, många gånger). Om man inte gör det då så kan det sluta väldigt illa för den personen och även dig. (har upplevt även det många gånger)

och inse en sak grabbhalva, trots att jag inte har en massa fina och vetenskapliga "grunder" att falla tillbaka på, så har jag långvarig erfarenhet på "först parkett" så att säga. Det är väsenskillnad på att sitta på en skolbänk någonstans och läsa om en sak. Att leva det är helt annorlunda..

Och epitetet "Världens farligaste drog" är nog utan konkurrans "STP" dvs "Ängladamm" alias "PCP"  och brass..

Fenemtralin Preludin -bantingnsmedlet åt man mestdels på 60-talet och är en form av amfetamin med liknande effekter, detta finns knappt kvar alls, så använda likelser från 50 år gamla uttryck, och jämföra metamfetamin med det generella uttrycket "tjack" är helf fel "grabbhalva" Metamfetamin borde ha ett eget namn så inte vanliga människor blandar ihop det med amfetamin eller någon annan drog, DET FINNS INGENTING I DROGVÄRLDEN SOM ÄR SOM METAMFETAMIN, inte ens Fencyklidin eller angeldust om man föredrar.

Precis som jag sa innan kan man få snenojja på brass som kan vara riktigt illa, själva har jag både svimmat och spytt, många kompisar har svimmat, ibland kan man får lägga sig på golvet för att hämta andan, riktigt obehagligt. Det va detta du tyckte va konstigt innan och skrattade åt, och nu håller du med?

Tjack däremot har jag aldrig kännt nåt obehagligt av vet ingen direkt som gjort det heller, har du sådana snenojjor, borde du npg fundera på att lägga av eller skaffa dig en riktigt distributör som inte spär med massa skit, orent = farligt.

Hur fan kan du säga att brass skulle vara en av världens farligaste droger? HAHAHA nu får du ge dig, alla droger har dödsfall utom just cannabis alkohol är garanterat farligare än cannabis det finns folk som supit ihjäl sig, de gör någon varje dag, det finns folk som är fullt friska och dricker för mycket en kväll och dör.

För att mäta en överdos av THC använder man sig av en gift-mät metod som kallas LD50, för att komma upp i en dödlig gift halt i kroppen krävs 42mg/kg kroppsvikt. Detta är omöjligt att uppnå, en dödlig överdos av cannabis är omöjlig att uppnå, för en normalbyggd människa betyder 42mg/kg kroppsvikt ca ett halvt kilo cannabis som ska rökas på en och samma gång. -OMÖJLIGT

-Så varför skulle cannabis vara en av världens farligaste droger? För att det är en inkörningsport till andra?

Skoja inte med mig i en allvarlig diskussion, och va det inte ett skämt avslutar jag diskussionen här...

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

Va inne och läste på wikipedia nu och för att citera dom om din så kallad "en av dom farligaste drogerna"

"Därför är det i princip omöjligt att dö av, eller ens få i sig en överdos av THC. Vad man vet har ingen människa dött efter bruk av endast cannabis."




Detta är från en artikel:

Alkohol dödsfall har ökat 25 %

"2002 dog 5 svenskar per 100 000 invånare i skrumplever."

"I dag dör fem män och två kvinnor per 100 000 invånare varje år i skrumplever. Det är en ökning med 25 procent för kvinnorna och med 10 procent för männen."


Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,10576 09,00.html


Om 7 Svenskar per 100,000 invånare dör varje år, dör i hela Sverige (som har 9.000.000 invånare) varje år 630 människor utav alkohol. Skulle man nu i stället för att förbjuda cannabis, förbjuda alkohol, skulle man rädda 630 människoliv om året och 6.300 liv dom nästa 10 åren.

Konstigt att det tycks vara helt OK att folk får ta dödsdroger men om någon säger "jag vill fan inte ta så hårda droger. Jag tar hellre en drog som inte dödar" blir han förföljd. Jäkla mordpolitik!





Så bothemline: Skulle vi göra alkohol olagligt och MARIJUANA LAGLIGT skulle vi SPARA 630 MÄNNISKOLIV PER ÅR BARA I SVERIGE!!!

Ni skrattar åt mig när jag säger att alkohol är farligare än Marijuana HAHAHA jag skrattar åt er...

blacken
21 september 2009 ·

la_palma skrev:

blacken skrev:

la_palma skrev:
http://www.dailymotion.com/video/x26lh0_meth-the-worlds-most-dangerous-drug_street

Lyssna på det, låter det som vanligt tjack?

Ungarna ser mexicanare i en öde skog, båda dog den kvällen, -Metamfetamin jämför man ALDRIG med vanligt tjack bara för att det råkar heta amfetamin....

okej får välan lov att vara pedagogisk. från början så var det i missbrukarkretsar väldans petigt med vad man kallade det som man petade i sig,typ Fenemtralin, Preludin,osv,osv Men med tiden så "suddades" begreppen ut så ALLT som var centralstimulerande kallades kort och gott för "tjack".  Begreppet "tjack" är ganska så vidsträckt i pundarkretsar, Huvudinriktningen var "uppåt" respektive "neråt", "skithäftigt" eller "inte bra" och "häftig vardag",(som även ibland hänsyftade till LSD)..


Man kan få en skaplig snedojja av vanligt brass och tjack även vid ganska små doser (har personligen upplevt det, många gånger). Det är helt beroende av vad din kran eller tidigare distrubutörer har blandat i skiten under vägen fram till dig, (har personligen upplevt det många gånger) Har även bevittnat dylika "episoder", som kunde slutat hur illa som helst. Du ska även sitta och "snacka ner" en som inte "mår så bra" på "vanligt" tjack, det kan ta en två tre dagar om det vill sig illa (har även gjort det, många gånger). Om man inte gör det då så kan det sluta väldigt illa för den personen och även dig. (har upplevt även det många gånger)

och inse en sak grabbhalva, trots att jag inte har en massa fina och vetenskapliga "grunder" att falla tillbaka på, så har jag långvarig erfarenhet på "först parkett" så att säga. Det är väsenskillnad på att sitta på en skolbänk någonstans och läsa om en sak. Att leva det är helt annorlunda..

Och epitetet "Världens farligaste drog" är nog utan konkurrans "STP" dvs "Ängladamm" alias "PCP"  och brass..

Fenemtralin Preludin -bantingnsmedlet åt man mestdels på 60-talet och är en form av amfetamin med liknande effekter, detta finns knappt kvar alls, så använda likelser från 50 år gamla uttryck, och jämföra metamfetamin med det generella uttrycket "tjack" är helf fel "grabbhalva" Metamfetamin borde ha ett eget namn så inte vanliga människor blandar ihop det med amfetamin eller någon annan drog, DET FINNS INGENTING I DROGVÄRLDEN SOM ÄR SOM METAMFETAMIN, inte ens Fencyklidin eller angeldust om man föredrar.

Precis som jag sa innan kan man få snenojja på brass som kan vara riktigt illa, själva har jag både svimmat och spytt, många kompisar har svimmat, ibland kan man får lägga sig på golvet för att hämta andan, riktigt obehagligt. Det va detta du tyckte va konstigt innan och skrattade åt, och nu håller du med?

Tjack däremot har jag aldrig kännt nåt obehagligt av vet ingen direkt som gjort det heller, har du sådana snenojjor, borde du npg fundera på att lägga av eller skaffa dig en riktigt distributör som inte spär med massa skit, orent = farligt.

Hur fan kan du säga att brass skulle vara en av världens farligaste droger? HAHAHA nu får du ge dig, alla droger har dödsfall utom just cannabis alkohol är garanterat farligare än cannabis det finns folk som supit ihjäl sig, de gör någon varje dag, det finns folk som är fullt friska och dricker för mycket en kväll och dör.

För att mäta en överdos av THC använder man sig av en gift-mät metod som kallas LD50, för att komma upp i en dödlig gift halt i kroppen krävs 42mg/kg kroppsvikt. Detta är omöjligt att uppnå, en dödlig överdos av cannabis är omöjlig att uppnå, för en normalbyggd människa betyder 42mg/kg kroppsvikt ca ett halvt kilo cannabis som ska rökas på en och samma gång. -OMÖJLIGT

-Så varför skulle cannabis vara en av världens farligaste droger? För att det är en inkörningsport till andra?

Skoja inte med mig i en allvarlig diskussion, och va det inte ett skämt avslutar jag diskussionen här...

Grabbhalva, ge dig..

cheffer
21 september 2009 · 1 422 Inlägg

Kul att se hur många som inte vet ett skit som försöker yttra sig om vad som är rätt och fel. Kolla lite statistik och ta reda på lite fakta, det gäller framförallt den  lite äldre generationen som håller på att alkohol är så harmlöst och hash är livsfarligt, ni har ju blivit hjärntvättade av all propaganda.

Kolla bara på hur många som dör av överdoser av alkohol, det är ju hur många som helst! Har ingen siffra på det men många är det. Cannabis är det väl ungefär 3-5st personer som dött av en överdos över huvud taget, genom alla tider och då är det smugglare som ätit extremt stora mängder för att komma igenom tullen. Nu när det är sagt går det ju vidare på "Men hur många cannabis relaterade olyckor dödar inte varje år då?" Det är väl några st, men absolut inte många. Det är inga som hoppar ut ur fönster och tror att de kan flyga på gräs, det är inte hallucinogent men kommet från en planta som har genetiska förbindelser med andra plator som ger hallucinogena effekter, alltså släkt. Hur man än vrider och vänder på det så dödar alkohol långt fler än cannabis, även om man ska räkna i procent av användarna så ligger alkohol lååångt före och är mycket farligare. Inte för att prata väl om cannabis men den är inte lika farlig som folk verkar tro och alkohol är mycket farligare än vad folk tror.

Ecstasy till exempel, den klassas faktiskt som en lindrigare drog än alkohol då den inte är lika farlig och dödlig. Inte många som vet då staten inte vill att de ska komma fram att de har en farlig drog legaliserad.

Säger inte det för att jag är någon pundare på något sätt, missbrukar ingen substans öht och dricker mycket sällan alkohol, mest för att jag tycker inte det är så roligt och dessutom blir jag mest bara bakis tongue

En mycket bra dokumentär som alla bör se är Britain's Most Dangerous Drugs, opartisk dokumentär som hat med det mesta inom droger och hur farliga de egentligen är. Lägger upp dokumentären här:

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=bR3gIuWYnQo

Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=hIO4V6Ms … re=related

Del 3:
http://www.youtube.com/watch?v=jZ0C4Vx4 … re=related

Del 4:
http://www.youtube.com/watch?v=p7BllEEU … re=related

Del 5:
http://www.youtube.com/watch?v=lHL85LiH … re=related

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:

blacken skrev:

okej får välan lov att vara pedagogisk. från början så var det i missbrukarkretsar väldans petigt med vad man kallade det som man petade i sig,typ Fenemtralin, Preludin,osv,osv Men med tiden så "suddades" begreppen ut så ALLT som var centralstimulerande kallades kort och gott för "tjack".  Begreppet "tjack" är ganska så vidsträckt i pundarkretsar, Huvudinriktningen var "uppåt" respektive "neråt", "skithäftigt" eller "inte bra" och "häftig vardag",(som även ibland hänsyftade till LSD)..


Man kan få en skaplig snedojja av vanligt brass och tjack även vid ganska små doser (har personligen upplevt det, många gånger). Det är helt beroende av vad din kran eller tidigare distrubutörer har blandat i skiten under vägen fram till dig, (har personligen upplevt det många gånger) Har även bevittnat dylika "episoder", som kunde slutat hur illa som helst. Du ska även sitta och "snacka ner" en som inte "mår så bra" på "vanligt" tjack, det kan ta en två tre dagar om det vill sig illa (har även gjort det, många gånger). Om man inte gör det då så kan det sluta väldigt illa för den personen och även dig. (har upplevt även det många gånger)

och inse en sak grabbhalva, trots att jag inte har en massa fina och vetenskapliga "grunder" att falla tillbaka på, så har jag långvarig erfarenhet på "först parkett" så att säga. Det är väsenskillnad på att sitta på en skolbänk någonstans och läsa om en sak. Att leva det är helt annorlunda..

Och epitetet "Världens farligaste drog" är nog utan konkurrans "STP" dvs "Ängladamm" alias "PCP"  och brass..

Fenemtralin Preludin -bantingnsmedlet åt man mestdels på 60-talet och är en form av amfetamin med liknande effekter, detta finns knappt kvar alls, så använda likelser från 50 år gamla uttryck, och jämföra metamfetamin med det generella uttrycket "tjack" är helf fel "grabbhalva" Metamfetamin borde ha ett eget namn så inte vanliga människor blandar ihop det med amfetamin eller någon annan drog, DET FINNS INGENTING I DROGVÄRLDEN SOM ÄR SOM METAMFETAMIN, inte ens Fencyklidin eller angeldust om man föredrar.

Precis som jag sa innan kan man få snenojja på brass som kan vara riktigt illa, själva har jag både svimmat och spytt, många kompisar har svimmat, ibland kan man får lägga sig på golvet för att hämta andan, riktigt obehagligt. Det va detta du tyckte va konstigt innan och skrattade åt, och nu håller du med?

Tjack däremot har jag aldrig kännt nåt obehagligt av vet ingen direkt som gjort det heller, har du sådana snenojjor, borde du npg fundera på att lägga av eller skaffa dig en riktigt distributör som inte spär med massa skit, orent = farligt.

Hur fan kan du säga att brass skulle vara en av världens farligaste droger? HAHAHA nu får du ge dig, alla droger har dödsfall utom just cannabis alkohol är garanterat farligare än cannabis det finns folk som supit ihjäl sig, de gör någon varje dag, det finns folk som är fullt friska och dricker för mycket en kväll och dör.

För att mäta en överdos av THC använder man sig av en gift-mät metod som kallas LD50, för att komma upp i en dödlig gift halt i kroppen krävs 42mg/kg kroppsvikt. Detta är omöjligt att uppnå, en dödlig överdos av cannabis är omöjlig att uppnå, för en normalbyggd människa betyder 42mg/kg kroppsvikt ca ett halvt kilo cannabis som ska rökas på en och samma gång. -OMÖJLIGT

-Så varför skulle cannabis vara en av världens farligaste droger? För att det är en inkörningsport till andra?

Skoja inte med mig i en allvarlig diskussion, och va det inte ett skämt avslutar jag diskussionen här...

Grabbhalva, ge dig..

Du gav dig precis...

blacken
21 september 2009 ·

Hur man än vrider och vänder på det så dödar alkohol långt fler än cannabis,

Mjaa kan nog inte hålle med dig fullt ut där, för visst alkohol dödar många men den är en MYCKET mera spridd och vanliga "drog" än typ brass. DVS avsevärt många fler använder spånken än dom som flummar. "Hur många det är som har dött av en överdos brass", själva drogen som sådan kan tyckas vara ofarlig. Men hur många har inte tagit livet av sig på grund av brasset och andra enligt vissa "experter" fullständigt ofarliga droger?.
Liasom av brass och andra kemikalier naturliga som syntetiska så bli man skruvad i pannbenet i det långa loppet det är ett faktum.
Och som tidigare nämnts så bara för att en sk:"drog"som är mera spridd i sitt bruk och dödar samt förstör för många, så ska man inte tillåta andra minst om inte farligare droger tillåtas, det bara dumt och korkat att ens framhäva en sådan synpunkt. Kan man inte klara av sitt liv eller ens vardag utan att behöva linda in vardagen i ett kemikalieberoende så bör man söka proffessionell hjälp. För då är man väldans illa ute. För det verkliga livet i ett naket, nyktert, vaket tillstånd är miljoners miljarders bättre än vad någon drog kan ge en individ..

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

Och till er andra som super varje helg och se ner på brass rökare m.m, det är ni som ligger risigt till, inte han.

Jag gillar det inte heller, men har man inte arbetat eller vart i kontakt med alkohol på annat sett än festande har man ingen aning om vad man har att göra med, vad den egentligen är kapabel till.

Den används inte till någon form av medicin som jättemånga andra droger gör som amfetamin cannabis heroin m.m. I kontrollerade former är det ingenting som mamma pappa och skolfröken säger, självklart är alla droger farliga. Men det man borde koncentrera sig på är garanterat alkoholen den är MYCKET farligare än många andra olagliga droger men ingen förstår det för att alla dricker den och man kan köpa den på bolaget.

Ta en funderare på varför man gjort en sådan farlig drog laglig, när det finns så många bättre alternativ, särskilt när beteendet blir så mycket sämre än på så många andra droger. Vad tänkte egentligen staten?

blacken
21 september 2009 ·

la_palma skrev:

blacken skrev:

la_palma skrev:
Fenemtralin Preludin -bantingnsmedlet åt man mestdels på 60-talet och är en form av amfetamin med liknande effekter, detta finns knappt kvar alls, så använda likelser från 50 år gamla uttryck, och jämföra metamfetamin med det generella uttrycket "tjack" är helf fel "grabbhalva" Metamfetamin borde ha ett eget namn så inte vanliga människor blandar ihop det med amfetamin eller någon annan drog, DET FINNS INGENTING I DROGVÄRLDEN SOM ÄR SOM METAMFETAMIN, inte ens Fencyklidin eller angeldust om man föredrar.

Precis som jag sa innan kan man få snenojja på brass som kan vara riktigt illa, själva har jag både svimmat och spytt, många kompisar har svimmat, ibland kan man får lägga sig på golvet för att hämta andan, riktigt obehagligt. Det va detta du tyckte va konstigt innan och skrattade åt, och nu håller du med?

Tjack däremot har jag aldrig kännt nåt obehagligt av vet ingen direkt som gjort det heller, har du sådana snenojjor, borde du npg fundera på att lägga av eller skaffa dig en riktigt distributör som inte spär med massa skit, orent = farligt.

Hur fan kan du säga att brass skulle vara en av världens farligaste droger? HAHAHA nu får du ge dig, alla droger har dödsfall utom just cannabis alkohol är garanterat farligare än cannabis det finns folk som supit ihjäl sig, de gör någon varje dag, det finns folk som är fullt friska och dricker för mycket en kväll och dör.

För att mäta en överdos av THC använder man sig av en gift-mät metod som kallas LD50, för att komma upp i en dödlig gift halt i kroppen krävs 42mg/kg kroppsvikt. Detta är omöjligt att uppnå, en dödlig överdos av cannabis är omöjlig att uppnå, för en normalbyggd människa betyder 42mg/kg kroppsvikt ca ett halvt kilo cannabis som ska rökas på en och samma gång. -OMÖJLIGT

-Så varför skulle cannabis vara en av världens farligaste droger? För att det är en inkörningsport till andra?

Skoja inte med mig i en allvarlig diskussion, och va det inte ett skämt avslutar jag diskussionen här...

Grabbhalva, ge dig..

Du gav dig precis...

lollollollol Fasen vad rolig du är grabben...

Senast redigerat av blacken (21 september 2009)

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

cheffer skrev:
Kul att se hur många som inte vet ett skit som försöker yttra sig om vad som är rätt och fel. Kolla lite statistik och ta reda på lite fakta, det gäller framförallt den  lite äldre generationen som håller på att alkohol är så harmlöst och hash är livsfarligt, ni har ju blivit hjärntvättade av all propaganda.

Kolla bara på hur många som dör av överdoser av alkohol, det är ju hur många som helst! Har ingen siffra på det men många är det. Cannabis är det väl ungefär 3-5st personer som dött av en överdos över huvud taget, genom alla tider och då är det smugglare som ätit extremt stora mängder för att komma igenom tullen. Nu när det är sagt går det ju vidare på "Men hur många cannabis relaterade olyckor dödar inte varje år då?" Det är väl några st, men absolut inte många. Det är inga som hoppar ut ur fönster och tror att de kan flyga på gräs, det är inte hallucinogent men kommet från en planta som har genetiska förbindelser med andra plator som ger hallucinogena effekter, alltså släkt. Hur man än vrider och vänder på det så dödar alkohol långt fler än cannabis, även om man ska räkna i procent av användarna så ligger alkohol lååångt före och är mycket farligare. Inte för att prata väl om cannabis men den är inte lika farlig som folk verkar tro och alkohol är mycket farligare än vad folk tror.

Ecstasy till exempel, den klassas faktiskt som en lindrigare drog än alkohol då den inte är lika farlig och dödlig. Inte många som vet då staten inte vill att de ska komma fram att de har en farlig drog legaliserad.

Säger inte det för att jag är någon pundare på något sätt, missbrukar ingen substans öht och dricker mycket sällan alkohol, mest för att jag tycker inte det är så roligt och dessutom blir jag mest bara bakis tongue

En mycket bra dokumentär som alla bör se är Britain's Most Dangerous Drugs, opartisk dokumentär som hat med det mesta inom droger och hur farliga de egentligen är. Lägger upp dokumentären här:

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=bR3gIuWYnQo

Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=hIO4V6Ms … re=related

Del 3:
http://www.youtube.com/watch?v=jZ0C4Vx4 … re=related

Del 4:
http://www.youtube.com/watch?v=p7BllEEU … re=related

Del 5:
http://www.youtube.com/watch?v=lHL85LiH … re=related

Fan va det va ju värre än jag försökte få det att låta, alkohol på 5:e plats av 20, och Extacy på 18? trodde de va farligare, Och LSD på olats 14? Lite svårt att tänka mig att LSD skulle vara nyttigare än alkohol, men men, en sak har man lärt sig iallafall, det är att det vi hör om droger i vår uppväxt är inte i närheten av sant, vill man veta sanningen får man ta reda på det själv.
Jag ska garanterat sluta dricka alkohol, garanterat nyttigare och roligare med någon olaglig partydrog smile

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:

blacken skrev:

Grabbhalva, ge dig..

Du gav dig precis...

lollollollol Fasen vad rolig du är grabben...

Haha tycker du är rätt rolig också, här står det svart på vitt med källa och allt, och du påstår dig nu INTE har gett upp vad jag förstår, ändå får jag ingen comeback, varför?

la_palma Labborant
21 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:

blacken skrev:

Grabbhalva, ge dig..

Du gav dig precis...

lollollollol Fasen vad rolig du är grabben...

Berätta istället varför du tror att Cannabis skulle vara en av dom farligaste drogerna, du svarade ju aldrig...Och säg inte: För att det är en inkörningport till andra droger haha

blacken
21 september 2009 ·

la_palma skrev:

blacken skrev:

la_palma skrev:

Du gav dig precis...

lollollollol Fasen vad rolig du är grabben...

Haha tycker du är rätt rolig också, här står det svart på vitt med källa och allt, och du påstår dig nu INTE har gett upp vad jag förstår, ändå får jag ingen comeback, varför?

Därför att du uppvisar tecken på att vara smått hjärndöd..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang