Lätta droger?? Snabba svar!!!

blacken
22 september 2009 ·

Det va aftonbladet som skrivit den, tror nog dom är lite mer trovärdigare än dig

lollollol Du är nog den ende som har den uppfattningen att Aftonbladet skulle vara en "trovärdig" källa..

säga att "kemikalier" bryter ner än snabbare än alkohol, vad menar du för kemikalie då? alla generellt eller? Va nog det dummaste jag hört och det du missade va nog att alkohol är faktiskt också en kemikalie

Snälla rara, visa dig vuxen och intelligent nu ..

att du ens försöker, och babbla en massa skit om varför folk super och knaprar det va väl inte det vi diskuterade?

Nehe?? Det är faktiskt exakt vart det leder i "förlängningen" eller hur. Eller säger din provrör något annat?..

Det vi diskuterade va varför du tror att brass skulle vara en av dom farligaste drogerna? Hade du nåt svar på det? Eller satt du bara och hittade på medans du skrev?

Enkelt varför, den är på samma "nivå" som sponken, den går att missbruka dagligen under en väldans lång period. dvs brass han en hög tillvänjningströskel, och när du går över den ( vilket man gör om man håller på för länge) så sitter du stenhårt på den. och så blir mer än lovligt puckad i roten av brass. Väg sedan in aspekten att samma snubbe som dilar brasset även dilar tyngre skit och vill gärna få omsättning på sina varor. Och då så går det faktiskt till på följande sätt. "Ska du inte prova lite tjack,syra, "E"´osv, för du har ju märkt att brasset inte är så farligt som folk tror och storebror propagerar?".

Alkohol dödade 200 000 människor bara i lilla europa förra året, brass har inte direkt dödat någon, någonsin vilket låter farligast

Lite felaktigt, brass HAR dödat människor, men inte på samma sätt som alkohol. Utan mera "indirekt", självmord i bland flummare är inte direkt ovanligt. Och om det flummades lika mycket som det krökades i landet, hur tror då att statistiken hade sett ut?..

Men du tycks ha svårt att se kärnpunken i det jag säger så kort och gott : droger suger dragkula, akohol likadant. Inget av dom kemikalierna;ämnena, produkterna är bra för människor i det långa loppet.
Att "propagera" för en substans oavsett forskning där en massa individer som har personlig och långvarig erfarenhet av nämnda och kända "produkter, och som säger "DET ÄR SKIT" och "DET ÄR FARLIGT FÖR DIG ATT TA SKITEN". ska du då käfta emot bara för att dina provrör säger så?. "In vitro och in Vivo" är inte samma sak eller hur?..

blacken
22 september 2009 ·

LSD är det faktiskt näst intill omöjligt att dö av en överdos på

då så kan jag få rekommendera dig att ta en droppe koncentrerad LSD, så kan vi klocka hur länge du lever, skulle tippa max 5 minuter..
Det är samma med dom flesta andra kemikalierna tjack, horse, morfin,mm,mm lite för mycket om det är för rent, så ajöss. Speciellt "horse" är ruggigt, det går tvärsnabbt om det är för rent, Och det är inga stora doser som krävs, det som ryms i en "vanlig" spruta eller tablett/ pulverform, dvs det som du kan svälja..

Senast redigerat av blacken (22 september 2009)

cheffer
22 september 2009 · 1 422 Inlägg

blacken skrev:
Lite felaktigt, brass HAR dödat människor, men inte på samma sätt som alkohol. Utan mera "indirekt", självmord i bland flummare är inte direkt ovanligt. Och om det flummades lika mycket som det krökades i landet, hur tror då att statistiken hade sett ut?..

Men du tycks ha svårt att se kärnpunken i det jag säger så kort och gott : droger suger dragkula, akohol likadant. Inget av dom kemikalierna;ämnena, produkterna är bra för människor i det långa loppet.
Att "propagera" för en substans oavsett forskning där en massa individer som har personlig och långvarig erfarenhet av nämnda och kända "produkter, och som säger "DET ÄR SKIT" och "DET ÄR FARLIGT FÖR DIG ATT TA SKITEN". ska du då käfta emot bara för att dina provrör säger så?. "In vitro och in Vivo" är inte samma sak eller hur?..

Förmodligen det dummaste du sagt hittills iaf. Det är ju bra många självmord med alkohol inblandat som inte är inräknad i den där siffran och det är fler som tar självmord pga alkohol än brass. Brass gör inte så folk blir aggressiva och går ut och slåss, inget som jag varken sett eller hört talas om. Om det röktes lika mycket som det krökades i detta land  hade det faktiskt nog varit bättre enligt mig, inte lika många dödsfall, färre missahandels fall och mindre kostnader för sjukvård samt polis pga alkoholrelaterade brott och skador. Nog för att flummare kan få för sig dumheter, det säger jag inget emot men de blir inte lika aggressiva som de som brukar alkohol som blir aggressiva på det och de blir betydligt lugnare på brass än vad folk blir på alkohol. Kolla belgien och holland, där röks det ju på ganska friskt trots att nu nu mer är "olagligt" i holland, ingen som bryr sig precis men på papperet står det så. Det röks mycket där men blir inte värre för det? Sedan det blev lagligt i belgien  har det inte blivit någon skillnad i det landet.

Det går ju att röka på som du säger varje dag och bli helt stekt i skallen om man gör det under en lång period, men gör du samma sak med alkohol och dricker mycket varje dag under en lång period är du stekt i skallen och dessutom är din kropp helt förstörd. Säger inte att någon av dem är bra, men den ena är lindrigare än den andra och inte att någon av dem är bra.

Dessutom är anledningen till att man kan bli erbjuden annat av vissa dealers (Finns extremt många som enbart ägnar sig åt gräs och hash också) beror just på att det är olagligt, hade det varit lagligt hade det varit mer kontrollerat och man hade inte behövt gå till någon kriminell langare med kontakter inom allt möjligt i karkväg. Hade det varit lagligt hade det förmodligen sålts under liknande förhållanden som alkohol, dvs på en affär eller som i holland då "Coffee shops". Det är det olagliga med drogen som gör den mest farlig faktiskt, det som gör att den leder till andra droger. Sedan så är det ju faktiskt så att de flesta som testar droger gör det för första gången under påverkan av alkohol.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
blacken
22 september 2009 ·

Det är ju bra många självmord med alkohol inblandat som inte är inräknad i den där siffran och det är fler som tar självmord pga alkohol

Om det skulle rökas lika mycket som det kröks i landet så skulle det inte vara så jämt som du tror i självmordstatistiken, dessutom så bli flummare oavsett grad av missbruk mera "korkade" ju mer dom röker och mer introverta än dom som "sponkar på. Så brass är lika farligt att missbruka för individen som sponken om inte farligare/sämre med tanke på den introverta attityden som flummare lätt får, bara det att det tar olika "vägar" så att säga.

Och jo, flummare kan bli djäkligt aggressiva i bland, tro inget annat. Speciellt när "kranen har sinat" så att säga..

Senast redigerat av blacken (22 september 2009)

cheffer
22 september 2009 · 1 422 Inlägg

blacken skrev:

LSD är det faktiskt näst intill omöjligt att dö av en överdos på

då så kan jag få rekommendera dig att ta en droppe koncentrerad LSD, så kan vi klocka hur länge du lever, skulle tippa max 5 minuter..
Det är samma med dom flesta andra kemikalierna tjack, horse, morfin,mm,mm lite för mycket om det är för rent, så ajöss. Speciellt "horse" är ruggigt, det går tvärsnabbt om det är för rent, Och det är inga stora doser som krävs, det som ryms i en "vanlig" spruta eller tablett/ pulverform, dvs det som du kan svälja..

Krävs för en människa på 60kg minst 2,7g rent lsd intravenöst för att dö, och det är över 20 000 trippar på en och samma gång. Det blir en stor droppe det där du och ingen har dött av lsd hittills. En lapp innehåller ungefär runt 100µg f.ö. Har inte sagt något om tjack och horse (Det är ju ingen kemikalie för den delen heller). Men där ligger de dödliga doserna betydligt närmare de doserna som krävs för ett rus och det är ju livsfarliga droger. Inte sagt något annat heller så varför ens jämföra dem med lsd?

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

Det va aftonbladet som skrivit den, tror nog dom är lite mer trovärdigare än dig

lollollol Du är nog den ende som har den uppfattningen att Aftonbladet skulle vara en "trovärdig" källa..

säga att "kemikalier" bryter ner än snabbare än alkohol, vad menar du för kemikalie då? alla generellt eller? Va nog det dummaste jag hört och det du missade va nog att alkohol är faktiskt också en kemikalie

Snälla rara, visa dig vuxen och intelligent nu ..

att du ens försöker, och babbla en massa skit om varför folk super och knaprar det va väl inte det vi diskuterade?

Nehe?? Det är faktiskt exakt vart det leder i "förlängningen" eller hur. Eller säger din provrör något annat?..

Det vi diskuterade va varför du tror att brass skulle vara en av dom farligaste drogerna? Hade du nåt svar på det? Eller satt du bara och hittade på medans du skrev?

Enkelt varför, den är på samma "nivå" som sponken, den går att missbruka dagligen under en väldans lång period. dvs brass han en hög tillvänjningströskel, och när du går över den ( vilket man gör om man håller på för länge) så sitter du stenhårt på den. och så blir mer än lovligt puckad i roten av brass. Väg sedan in aspekten att samma snubbe som dilar brasset även dilar tyngre skit och vill gärna få omsättning på sina varor. Och då så går det faktiskt till på följande sätt. "Ska du inte prova lite tjack,syra, "E"´osv, för du har ju märkt att brasset inte är så farligt som folk tror och storebror propagerar?".

Alkohol dödade 200 000 människor bara i lilla europa förra året, brass har inte direkt dödat någon, någonsin vilket låter farligast

Lite felaktigt, brass HAR dödat människor, men inte på samma sätt som alkohol. Utan mera "indirekt", självmord i bland flummare är inte direkt ovanligt. Och om det flummades lika mycket som det krökades i landet, hur tror då att statistiken hade sett ut?..

Men du tycks ha svårt att se kärnpunken i det jag säger så kort och gott : droger suger dragkula, akohol likadant. Inget av dom kemikalierna;ämnena, produkterna är bra för människor i det långa loppet.
Att "propagera" för en substans oavsett forskning där en massa individer som har personlig och långvarig erfarenhet av nämnda och kända "produkter, och som säger "DET ÄR SKIT" och "DET ÄR FARLIGT FÖR DIG ATT TA SKITEN". ska du då käfta emot bara för att dina provrör säger så?. "In vitro och in Vivo" är inte samma sak eller hur?..

Mmm men det fanns ju en källa i aftonbladet också, bara för att dom förvränger allt till sin fördel hela tiden betyder inte att dom bara kan hitta på statistik hur som helst det förstår nog du också. eller påstår du att ingen alls direkt dött av alkohol???

Visst att folk dött när dom är påvärkade av brass men det hör ju inte till den fysiska påvärkan av kroppen, ska man gå på det psykiska måste man ju analysera varje individ för sig, jag har då aldrig hört talas om någon mentalt frisk människa som begått självmord för att man rökt lite brass. Och ska vi börja med det indirekta tex bil/drunkningsolyckor generella olyckor regerar alkoholen helt klart även procentuellt.

Varför ska jag visa mig vuxen för att alkohol är en kemikalie? Menar du att den inte är det eller vad?
Du ger väldigt konstiga svar, känns inte som du hänger med för 5 öre...

att du ens försöker, och babbla en massa skit om varför folk super och knaprar det va väl inte det vi diskuterade?

Nehe?? Det är faktiskt exakt vart det leder i "förlängningen" eller hur. Eller säger din provrör något annat?..

Det här bara, jag har ju inte sagt emot dig när det gäller detta? Men det har vi ju inte ens diskuterat!

Hahah och In vivo/in vitro väldigt imopnerad att en sån som du kan iaf 2 ord på latin men att du skulle veta ett skit om biologiska cell processer det kan jag säga här och nu att u inte har en aning om vad det är, själv jobbade jag inom microbiologi när jag va 20 år, vad gör du själv förresten?

Jag har inte alls svårt med kärnpunkten, har skrivit flera gånger att ingen drog är bra, har också skrivit flera gånger att jag inte försöker prata bra om någon drog utan endast försöker få fram att alkohol är så mycket farligare än många ens kan drömma om...

Och att alkohol direkt dödar mycket fler människor än brass...

OCH OM DU SKA SÄGA EMOT DET IGEN MÅSTE DU PÅSTÅ ATT ALKOHOL ALDRIG DIREKT DÖDAT NÅGON ÄR DET DET DU MENAR???

Senast redigerat av la_palma (22 september 2009)

blacken
22 september 2009 ·

cheffer skrev:

blacken skrev:

LSD är det faktiskt näst intill omöjligt att dö av en överdos på

då så kan jag få rekommendera dig att ta en droppe koncentrerad LSD, så kan vi klocka hur länge du lever, skulle tippa max 5 minuter..
Det är samma med dom flesta andra kemikalierna tjack, horse, morfin,mm,mm lite för mycket om det är för rent, så ajöss. Speciellt "horse" är ruggigt, det går tvärsnabbt om det är för rent, Och det är inga stora doser som krävs, det som ryms i en "vanlig" spruta eller tablett/ pulverform, dvs det som du kan svälja..

Krävs för en människa på 60kg minst 2,7g rent lsd intravenöst för att dö, och det är över 20 000 trippar på en och samma gång. Det blir en stor droppe det där du och ingen har dött av lsd hittills. En lapp innehåller ungefär runt 100µg f.ö. Har inte sagt något om tjack och horse (Det är ju ingen kemikalie för den delen heller). Men där ligger de dödliga doserna betydligt närmare de doserna som krävs för ett rus och det är ju livsfarliga droger. Inte sagt något annat heller så varför ens jämföra dem med lsd?

Så du menar på fullaste allvar att ingen någonsin i historien har dött av en överdos LSD?. 2,7 gr. är väl ungefär en normalstor "droppe"?. Måste bara få fråga, har du tagit en "tripp" någon gång?..

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

cheffer skrev:

blacken skrev:

då så kan jag få rekommendera dig att ta en droppe koncentrerad LSD, så kan vi klocka hur länge du lever, skulle tippa max 5 minuter..
Det är samma med dom flesta andra kemikalierna tjack, horse, morfin,mm,mm lite för mycket om det är för rent, så ajöss. Speciellt "horse" är ruggigt, det går tvärsnabbt om det är för rent, Och det är inga stora doser som krävs, det som ryms i en "vanlig" spruta eller tablett/ pulverform, dvs det som du kan svälja..

Krävs för en människa på 60kg minst 2,7g rent lsd intravenöst för att dö, och det är över 20 000 trippar på en och samma gång. Det blir en stor droppe det där du och ingen har dött av lsd hittills. En lapp innehåller ungefär runt 100µg f.ö. Har inte sagt något om tjack och horse (Det är ju ingen kemikalie för den delen heller). Men där ligger de dödliga doserna betydligt närmare de doserna som krävs för ett rus och det är ju livsfarliga droger. Inte sagt något annat heller så varför ens jämföra dem med lsd?

Så du menar på fullaste allvar att ingen någonsin i historien har dött av en överdos LSD?. 2,7 gr. är väl ungefär en normalstor "droppe"?. Måste bara få fråga, har du tagit en "tripp" någon gång?..

Jag kan svara för jag har tagit en tripp och jag dog inte smile Om du räknar lite på fingrarna kan du säkert få fram att 2,7g är ungefär samma sak som 2.7ml alltså 2700µl en droppe kan variera beroende på vätska men börjar runt 50µl...

cheffer
22 september 2009 · 1 422 Inlägg

blacken skrev:

cheffer skrev:

blacken skrev:

då så kan jag få rekommendera dig att ta en droppe koncentrerad LSD, så kan vi klocka hur länge du lever, skulle tippa max 5 minuter..
Det är samma med dom flesta andra kemikalierna tjack, horse, morfin,mm,mm lite för mycket om det är för rent, så ajöss. Speciellt "horse" är ruggigt, det går tvärsnabbt om det är för rent, Och det är inga stora doser som krävs, det som ryms i en "vanlig" spruta eller tablett/ pulverform, dvs det som du kan svälja..

Krävs för en människa på 60kg minst 2,7g rent lsd intravenöst för att dö, och det är över 20 000 trippar på en och samma gång. Det blir en stor droppe det där du och ingen har dött av lsd hittills. En lapp innehåller ungefär runt 100µg f.ö. Har inte sagt något om tjack och horse (Det är ju ingen kemikalie för den delen heller). Men där ligger de dödliga doserna betydligt närmare de doserna som krävs för ett rus och det är ju livsfarliga droger. Inte sagt något annat heller så varför ens jämföra dem med lsd?

Så du menar på fullaste allvar att ingen någonsin i historien har dött av en överdos LSD?. 2,7 gr. är väl ungefär en normalstor "droppe"?. Måste bara få fråga, har du tagit en "tripp" någon gång?..

Inte genom en tripp just har någon dött, ska vara smuggling då men inte genom att trippa. 2,7g är väl en rätt stor droppe det och då är det ungefär 50/50 chans på en person på 60kg (46mg/kg kroppsvikt), dvs inte en stor person. Har aldrig trippat nej, men det låter ganska fascinerande men inget som jag håller på med, läser rätt mycket om det genom studier och folk som gjort samt experiment med det på olika djur (möss mestadels). Så har en hel del kunskap inom ämnet, inte bara en massa hittepå fakta utan riktig fakta med säkra bevis som labbforskning och studier på folk som testat under kontrollerade omständigheter. och även de utan säkra bevis såsom de som testat och berättat om det.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
blacken
22 september 2009 ·

Visst att folk dött när dom är påvärkade av brass men det hör ju inte till den fysiska påvärkan av kroppen, ska man gå på det psykiska måste man ju analysera varje individ för sig, jag har då aldrig hört talas om någon mentalt frisk människa som begått självmord för att man rökt lite brass

Dår går vi isär, för du har inte samma erfarenheter av vad brass ställer till med i knoppen på folk som jag har. Det måste du väl ändå hålla med om, det krökas ju hur mycket mer än det röks eller hur? skulle folk röka på samma nivå och intensitet, volym,mängd som det krökas här i landet så skulle det se helt annorlunda ut i dödstatistiken självmord olyckor mm,mm
Vad som slår en mest är att av dom i bekantskapskretsen och som man har känt till, som har dött under årens lopp så är det mer än en överväldigande majoritet som har "gått till drogerna" (dött av sitt missbruk) så att säga, men den "gruppen" är kanske 5-10 % av dom man känner. Dom övriga har krökat ( och i en del fall fortfarande krökar) mer än friskt men lever fortfarande. Visst en del har mulat av sponken också, men dom är mindre än en bråkdel av dom som dog av droger och under inverkan av droger. Lite lustigt att det är så eller hur?.

Och nej jag vill inte framhålla sponken som ett "undermedel" eller dylikt, är bara trött på dom som vill ha brass och andra "tilltugg" som ofarligare än sponken, när dom INTE är det, utan är ibland mycket mera destruktivt och farligt  för individen och samhället än sponken, bara det att dom "tar andra vägar" för att uppnå sitt "mål"..

blacken
22 september 2009 ·

cheffer skrev:

blacken skrev:

cheffer skrev:
Krävs för en människa på 60kg minst 2,7g rent lsd intravenöst för att dö, och det är över 20 000 trippar på en och samma gång. Det blir en stor droppe det där du och ingen har dött av lsd hittills. En lapp innehåller ungefär runt 100µg f.ö. Har inte sagt något om tjack och horse (Det är ju ingen kemikalie för den delen heller). Men där ligger de dödliga doserna betydligt närmare de doserna som krävs för ett rus och det är ju livsfarliga droger. Inte sagt något annat heller så varför ens jämföra dem med lsd?

Så du menar på fullaste allvar att ingen någonsin i historien har dött av en överdos LSD?. 2,7 gr. är väl ungefär en normalstor "droppe"?. Måste bara få fråga, har du tagit en "tripp" någon gång?..

Inte genom en tripp just har någon dött, ska vara smuggling då men inte genom att trippa. 2,7g är väl en rätt stor droppe det och då är det ungefär 50/50 chans på en person på 60kg (46mg/kg kroppsvikt), dvs inte en stor person. Har aldrig trippat nej, men det låter ganska fascinerande men inget som jag håller på med, läser rätt mycket om det genom studier och folk som gjort samt experiment med det på olika djur (möss mestadels). Så har en hel del kunskap inom ämnet, inte bara en massa hittepå fakta utan riktig fakta med säkra bevis som labbforskning och studier på folk som testat under kontrollerade omständigheter. och även de utan säkra bevis såsom de som testat och berättat om det.

Så du menar att all forskning om/i det, bevisar bortom alla tvivel att det finns ingen någonsin i världshistorien som har dött av en överdos LSD? inte någon, det har aldrig hänt?.

Ps: vad du än gör prova ALDRIG! LSD,  har du lyckats att klara dig så pass länge utan att göra det, så för guds skull fortsätt med det, mitt enkla råd..

Senast redigerat av blacken (22 september 2009)

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

Folk dör indirekt av LSD och barnen man får kan dö, det påverkar arvs generna en del...Men ska man börja räkna på hur saker och ting dödar indirekt det funkar liksom inte, det kan man säga om vad som helst bilar tex, dödar folk indirekt, fallande kokosnötter dödar fler människor än hajar varje år skulle dom vara farliga att äta då?

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

Visst att folk dött när dom är påvärkade av brass men det hör ju inte till den fysiska påvärkan av kroppen, ska man gå på det psykiska måste man ju analysera varje individ för sig, jag har då aldrig hört talas om någon mentalt frisk människa som begått självmord för att man rökt lite brass

Dår går vi isär, för du har inte samma erfarenheter av vad brass ställer till med i knoppen på folk som jag har. Det måste du väl ändå hålla med om, det krökas ju hur mycket mer än det röks eller hur? skulle folk röka på samma nivå och intensitet, volym,mängd som det krökas här i landet så skulle det se helt annorlunda ut i dödstatistiken självmord olyckor mm,mm
Vad som slår en mest är att av dom i bekantskapskretsen och som man har känt till, som har dött under årens lopp så är det mer än en överväldigande majoritet som har "gått till drogerna" (dött av sitt missbruk) så att säga, men den "gruppen" är kanske 5-10 % av dom man känner. Dom övriga har krökat ( och i en del fall fortfarande krökar) mer än friskt men lever fortfarande. Visst en del har mulat av sponken också, men dom är mindre än en bråkdel av dom som dog av droger och under inverkan av droger. Lite lustigt att det är så eller hur?.

Och nej jag vill inte framhålla sponken som ett "undermedel" eller dylikt, är bara trött på dom som vill ha brass och andra "tilltugg" som ofarligare än sponken, när dom INTE är det, utan är ibland mycket mera destruktivt och farligt  för individen och samhället än sponken, bara det att dom "tar andra vägar" för att uppnå sitt "mål"..

Jag har ingen aning om hur mycket erfarenhet du har inom ämnet, men om vi bara jämför den yngre generationen där det garanterat finns mer olagliga droger än alkohol -Fortfarande inte fler dödsfall, jag läser inte så mycket dags tidningar o sån skit så jag jämför bara med mina egna umgåskretsar: Under mina år på jorden har 6 personer dött av droger ALLA va påverkade av alkohol INGEN av någon annan drog. Och va det gäller brass så röker mina kompisar mer än dom dricker och det är ingen skillnad på dom mot vanliga människor...Om ni har så mycket problem kan ni inte ta hand om er och ni borde därför lägga av för det verkar ju inte fungera så bra med tanke på din syn på allt...

Droger i allmänhet är farligare än just alkohol - självklart detta har vi dock inte diskuterat tidigare men det håller jag med om, att brass skulle vara farligare än alkohol - Nej, skulle alkohol vara LIKA farligt som brass skulle det inte finns ett enda dödsfall av alkohol är det det du menar???

Samma sak med LSD som vi diskuterade innan skulle alkohol vara LIKA farligt som LSD skulle inte finns ett enda dödsfall av alkohol...
Sen kan man ju välja själv om man vill leva med en slut lever eller ett slut huvud...
Men alkoholen dödar garanterat fortare!

Senast redigerat av la_palma (22 september 2009)

blacken
22 september 2009 ·

la_palma skrev:

blacken skrev:

cheffer skrev:

Krävs för en människa på 60kg minst 2,7g rent lsd intravenöst för att dö, och det är över 20 000 trippar på en och samma gång. Det blir en stor droppe det där du och ingen har dött av lsd hittills. En lapp innehåller ungefär runt 100µg f.ö. Har inte sagt något om tjack och horse (Det är ju ingen kemikalie för den delen heller). Men där ligger de dödliga doserna betydligt närmare de doserna som krävs för ett rus och det är ju livsfarliga droger. Inte sagt något annat heller så varför ens jämföra dem med lsd?

Så du menar på fullaste allvar att ingen någonsin i historien har dött av en överdos LSD?. 2,7 gr. är väl ungefär en normalstor "droppe"?. Måste bara få fråga, har du tagit en "tripp" någon gång?..

Jag kan svara för jag har tagit en tripp och jag dog inte smile Om du räknar lite på fingrarna kan du säkert få fram att 2,7g är ungefär samma sak som 2.7ml alltså 2700µl en droppe kan variera beroende på vätska men börjar runt 50µl...

Vilken tog du?

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

la_palma skrev:

blacken skrev:

Så du menar på fullaste allvar att ingen någonsin i historien har dött av en överdos LSD?. 2,7 gr. är väl ungefär en normalstor "droppe"?. Måste bara få fråga, har du tagit en "tripp" någon gång?..

Jag kan svara för jag har tagit en tripp och jag dog inte smile Om du räknar lite på fingrarna kan du säkert få fram att 2,7g är ungefär samma sak som 2.7ml alltså 2700µl en droppe kan variera beroende på vätska men börjar runt 50µl...

Vilken tog du?

Hoffman

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

Syra är som sagt inte farligare än alkohol valet man gör är om man vill leva med en slut lever eller ett slut huvud...
Men alkoholen dödar garanterat fortare!

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

Låter som jag är värsta pundaren här nu men det är jag inte, jag tror på erfarenheten inte på text, att tala om någonting man läst är att tala om någon annans erfarenhet...

blacken
22 september 2009 ·

Om ni har så mycket problem kan ni inte ta hand om er och ni borde därför lägga av för det verkar ju inte fungera så bra med tanke på din syn på allt...

Det har liasom inte ännu gått upp för dig att jag har lagt av, för länge sedan. cool







Folk dör indirekt av LSD och barnen man får kan dö, det påverkar arvs generna en del...Men ska man börja räkna på hur saker och ting dödar indirekt det funkar liksom inte, det kan man säga om vad som helst bilar tex, dödar folk indirekt, fallande kokosnötter dödar fler människor än hajar varje år skulle dom vara farliga att äta då?

Under mina år på jorden har 6 personer dött av droger ALLA va påverkade av alkohol INGEN av någon annan drog

Med ovanstående slutplädering av dig så måste jag få be om att ta tillbaka mitt tidigare påstående att du skulle vara hjärndöd, ber så hemskt mycket om ursäkt för det yttrandet. jag krälar i mitt ynkliga stoft framför den store mästaren allvisa och överlägsna intellekt och visdom. Förlåt en ovärdig lågskolad individ  som dristade sig att höja sina blickar till eder boning och intellektuella sfär, och därmed besudlat eder okränkbara person. En oförlåtlig synd och skamfläck..

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

blacken skrev:

Om ni har så mycket problem kan ni inte ta hand om er och ni borde därför lägga av för det verkar ju inte fungera så bra med tanke på din syn på allt...

Det har liasom inte ännu gått upp för dig att jag har lagt av, för länge sedan. cool







Folk dör indirekt av LSD och barnen man får kan dö, det påverkar arvs generna en del...Men ska man börja räkna på hur saker och ting dödar indirekt det funkar liksom inte, det kan man säga om vad som helst bilar tex, dödar folk indirekt, fallande kokosnötter dödar fler människor än hajar varje år skulle dom vara farliga att äta då?

Under mina år på jorden har 6 personer dött av droger ALLA va påverkade av alkohol INGEN av någon annan drog

Med ovanstående slutplädering av dig så måste jag få be om att ta tillbaka mitt tidigare påstående att du skulle vara hjärndöd, ber så hemskt mycket om ursäkt för det yttrandet. jag krälar i mitt ynkliga stoft framför den store mästaren allvisa och överlägsna intellekt och visdom. Förlåt en ovärdig lågskolad individ  som dristade sig att höja sina blickar till eder boning och intellektuella sfär, och därmed besudlat eder okränkbara person. En oförlåtlig synd och skamfläck..

Hmm känner en svag doft av ironi, men vad kan man annars göra än jämför med sina egna erfarenheter? Va det inte det du sa i ett annat inlägg stod högst?

Redan slutat va du inte 20 bast som du tidigare skrev?

expect1991
22 september 2009 · 1 814 Inlägg

Min definition:

-Lätta droger är sånt som förekommer naturligt
-Tunga droger är saker som tillverkas i "labb".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang