745a som vägrar starta B230F -87a

nagel
4 november 2007 · 105 Inlägg

turboforssen skrev:
hur kom felet till då har du kört bilen förut eller har den stått länge?

Jag körde den senast i sommras 

Hade  direktström till sterion o den kabeln bran o så ville den inte starta mer men det ska inte påvärka men men så är det i alla fall

den har inte stått länge iallafall typ ett par månader

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO
turboforssen Telge Drifting Team
4 november 2007 · 5 398 Inlägg

kollat alla säkringar å att det inte va nå annan kabel som brann då åsså?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
nagel
4 november 2007 · 105 Inlägg

turboforssen skrev:
kollat alla säkringar å att det inte va nå annan kabel som brann då åsså?

har kollat allt o fixat det men det gav inget han varken tänder eller får fram soppa

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO
turboforssen Telge Drifting Team
4 november 2007 · 5 398 Inlägg

sista utvägen är väl styrboxen då sad det är så jävla svårt å felsöka via mail

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Phaetoon
4 november 2007 · 8 156 Inlägg

Farsan hade ett liknande problem och det slutade med ett bytt slutsteg.
Han förklarade inte närmare vad han menade med slutsteg, men hans Volvo saknar ju ljudsystem så det har väl med tändningen att göra... wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
nagel
5 november 2007 · 105 Inlägg

turboforssen skrev:
sista utvägen är väl styrboxen då sad det är så jävla svårt å felsöka via mail

ska prova o byta boxen måste bara få tag i en ..........

tänker inte åka fwd i vinter fan vad tråkigt....

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO
lindbergern xPuffra
5 november 2007 · 196 Inlägg

Robban 245 skrev:

850_bruden skrev:

Robban 245 skrev:

Står ju att han bytt den :)Hallgivare å svänghjyksgivare är samma.

Hallgivarn sitter i fördelarn.. och det som ni kallar svänghjulsgivare heter egentligen tändlägesgivare, och den sitter nere vid blocket bakom toppen och mäter svänghjulet.. eller har jag helt fel.. de kan väl inte vara samma sak då???? två olika grejer... hmmm..


lycka till iaf wink

Den kallas även hallgivare..Den mäter de lika i fördelaren som på svänghjulet*inpulser* wink

Båda givarna är varvtals&positionsgivare. Den på svänghjulet är en induktiv givare och den i fördelaren är en hallgivare. Helt olika givare som används till i stort sett samma sak.

BMW M635 (1984)
BMW M3 E30 (1987)
ekmarcus Egenföretagare
12 november 2007 · 40 Inlägg

lindbergern skrev:

Robban 245 skrev:

850_bruden skrev:

Hallgivarn sitter i fördelarn.. och det som ni kallar svänghjulsgivare heter egentligen tändlägesgivare, och den sitter nere vid blocket bakom toppen och mäter svänghjulet.. eller har jag helt fel.. de kan väl inte vara samma sak då???? två olika grejer... hmmm..


lycka till iaf wink

Den kallas även hallgivare..Den mäter de lika i fördelaren som på svänghjulet*inpulser* wink

Båda givarna är varvtals&positionsgivare. Den på svänghjulet är en induktiv givare och den i fördelaren är en hallgivare. Helt olika givare som används till i stort sett samma sak.

som någon tidigare skrivit, kolla tändslutsteget / tändmodulen, sakka sak olika namn. såtter på insidan av skärmen vänster fram, sitter i 2 st stjärnskruvar, och en kontakt. kostar ca 200 kr ny.

MVH//Marcus

Volvo V70 II D5 "POLESTAR" (2008)
bergvall850
12 november 2007 · 7 Inlägg

min gamle 740 vägrade starta..men uppfattade inte om den ände överhuvudtaget...kommer det sröm till spridarna? injektor relä kan du kolla annars isf...var felet på min  mvh bergvall

Life without Turbo is no life
Amazontipset
14 november 2007 · 2 Inlägg

Jag blir lite bekymrad när jag ser alla tips. Våran 240 var död efter att jag pillat med elen och haft plusspolen på batteriet bortkopplad . Efter att  jag skruvat dit den igen funkade bara bilen ibland och en morgon var den heldöd. Efter avanserad felsökning typ tipsen här hittade jag felet närmare än jag trodde VID PLUSSPOLEN extrasladden där gick ju till hela motorns elsystem och den satt nästan lös.
Om du nu hade problem med en direktkopplad radio borde du noga kolla att du inte har lite glapp i sladden till plusspolen om du har kollat noga detta så hoppas jag att du hittar rätt med hjälp att något annat tips

Senast redigerat av Amazontipset (14 november 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang