Uppdatering!Jo, då vare dags igen!
Så småningom så blev det
Juni!
Nu handlar det om pedaler, ögonlock och spackling. Låter de instressant? De får du väl se. haha. Nog pratat bilder kommer nu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Som jag sa tidigare så fick jag pedaler av min bror, när han kom hem från Thailand. Nu var det dags att montera dem Orginalpedalerna, inte så roliga. Plockade bort plasten, nu ser de inte kul ut. haha. Var förresten tvungen att bocka om gaspedalen lite, för den tog i mattan till höger om man säger så. så de gick inte å trycka fullt. Men nu går det! Blev tvungen att borra dit dem, göra egna fästen. För orginal fästena passade inte Men bra blev de tycker ja iallafall! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nya skyltar... Beställde nya för ja tyckte dom gamla såg så tråkiga å slitna ut...
Tänk va smågrejjer kan göra skillnad!
Gammal VS Ny Ny VS Gammal. Rätt stor skillnad Är ett lite annat typsnitt också.----------------------------------------------------------------------------------------------------------
BONUS BILDER!!Haha Japp så sant som de är sagt! Sånt händer bara i min tråd!
Ser fattigt ut där bak, utan regskylt, bakkjol och baklysen. Lägg även märke till att jag plockat bort Fordemblemet. Tycker de blev bättre så. Ganska ordentlig närbild. Lite svårtaget. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Och så blev det
JuliDags för modifiering av grillen!
Tog bort spolarmunstyckena till Lyktspolningen, såg ändå fult ut. Sen så äre ju extravikt också Spacklade igen hålen, blev kanon. Kanske ska tillägga att de här var första gången jag gjorde nåt me spackel? Tyckte De där emblemet skulle bort, Rött mitt i allt, nää. Bort bort me de, å spackla igen hålet sen! Vanliga fordar har blå emblem. Fränare fordar, typ Xr4i har röda. Bortaa.. Tog bort fästgummit eller va man ska kalla det, och ruggade upp ytan lite för att få spacklet att fästa lättare.Smetade på lite, väntade sen på att de skulle torka.Så såg de ut efter ett tag, Bättre eller sämre om man jämför mot från början?Tataah! Sådärja. Rätt nöjd ändå, me tanke på att de var första gången. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hade kollat runt en massa på internet. Hittat lite bilder på Xr4i som haft ögonlock och blivit så sugen så ja tänkte att de måste ja bara ha! Va kan hända liksom? Förutom att allt går åt skogen, och de går int å få tag på nån ny grill. Bara å chansa ju. Tänkte bara lägga upp nån bild på Xr4or som har ögonlock så ni får se vad jag menar.
Så kan de se ut Eller så! Photoshopade även en bild på min egen bil. Ögonlocken alltså. Tycker de där skulle bli rätt snyggt, eller äre bara jag som är konstig? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag bestämde mig, köpte hem de grejer som jag trodde behövdes för att göra ögonlock, eftersom jag aldrig hållt på med byggskum eller glasfiber/polyester förr så skulle de bli kul.
Började med Byggskummet, för att sedan skära ner det till En snygg form enligt mitt tycke. Sen på me glasfibern.
Här har jag då lagt på fogskum, och börjat forma det lite...Mycke jobb. Skar i byggskummet me en vanlig rakbladskniv, eller vad det nu heter. NU började man ana lite former. Gjorde på ena sidan först för att de inte skulle bli så svårt att ta bort sen om de gick åt skogen. hehe. Liknar mer och mer ett ögonlock. Då stack det inte ut nånting utåt iaf, men kanten var rätt vågig. haha. Försökte rita ett så rakt Streck som möjligt, för att ha nåt att gå efter. Blev lite bättre iallafall, men var inte nöjd än.Så, då var det en rak linje. Lade de där med ögonlocken på sidan ett tag för de var rätt segt att pilla me, var sugen på andra grejer. Kommer mer om ögonlocken sen!
Det var nog allt för den här gången. Kommer mer imorron om jag hinner!