Nizzan (200sx S13) - Bänkad och klar

Kalle_Ponken
3 december 2007 · 1 752 Inlägg

Oboy6 skrev:

Kalle_Ponken skrev:

Oboy6 skrev:
Kul att så många uppmuntrar byggandet smile Kommer bli en extremt rolig sommar. Gatebil och Japmeet i Mantorp e ju ett måste! Hoppas ni kommer till Japmeet Kalle och Kim!

Hehe får man ju inte missa för allt i världen!wink big_smile när ska du besiktiga pärlan sen förresten?tongue

Hmm, skulle tippa på att det blir i mars. Ska bli kul att se hur det går smile Elmia e ju 24 Mars eller nåt!

Hehe ja jag kan ju tänka mej att dom kommer ha lite o säga till om;) Men grym kommer den o bli hur som helst!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Japs-Jens
5 december 2007 · 1 503 Inlägg

Va precis ute och provstartade pärlan efter alla mods. Startade direkt och gick perfekt! Lägger upp en bild på hur resultat utav motorn blev utseendemässigt. Kommer säkert hända något mer innan våren eller sommaren. En kylare skulle sitta fint smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/16271/224997_l9r5ba.jpg

Senast redigerat av Oboy6 (11 juni 2008)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Mickius
5 december 2007 · 4 670 Inlägg

ser bra ut.. har du bestämt vilken lack det ska bli på den?

Japs-Jens
5 december 2007 · 1 503 Inlägg

mickius skrev:
ser bra ut.. har du bestämt vilken lack det ska bli på den?

Blir nog svart..har inte bestämt mig ännu. Hinner säkert ångra mig 500 ggr till!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Mickius
5 december 2007 · 4 670 Inlägg

haha de låter de... har kollat på massa olika lacker på jobbet finns många snygga man skulle kunna tänka sig:)

Japs-Jens
9 december 2007 · 1 503 Inlägg

Idag tog man sig lite tid till att slänga dit den moddade orginal btr:en. Den är moddad så att den fungerar som ett vanligt rör, fråga mig inte hur då det gjordes utav farsans jobbarkompis. Orginal btr:en gjorde ju så att grundtrycket alltid var 2,5 bar, nu däremot så styr enbart Malpassin bränsletrycket. Så nu kan jag ställa trycket precis hur jag vill!

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/205476_244nj7.jpg


Efter provkörningen så har jag märkt att bilen typ hackar när laddet ska komma. På de lägre varven så går han bra när man kör. På tomgång däremot kan han variera efter lite körande. Idag så rengjorde jag lmm men utan resultat. Tändningen ställde vi innan modsen och då funkade allt. Verkar som att den går bättre ju mer man höjer soppatrycket. Vid 3,5 bars soppatryck om man kollar på bränsketrycksmätaren så kan man se att den beter sig annorlunda. Den typ stannar där och skakar som fan, är det normalt? Kan det vara chipet? Någon som har en aning om vad felet kan vara?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
kevlar_soul
10 december 2007 ·

Första gången man äger en riktig Japan nu, så klart man dyker in på Jap-meet!=9

Japs-Jens
16 december 2007 · 1 503 Inlägg

Nu funkar bilen perfekt igen smile Det va chippet som va helt åt helvete. Fattar in hur man kan säga att det är anpassat och sen visar det sig att det inte är det..Men men, nu verkar allt vara som vanligt igen, lite mer effekt bara. Ska väl ändå försöka att få någon verkstad att mäta bränsleblandningen med en bredbandslambda så man ser att allt står rätt till. Ställde soppatrycket lite över normalt nu, hellre att den går lite fett. Tack alla som hjälpt till i alla fall!

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/209681_no1dyh.jpg

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
328cabbish
16 december 2007 · 827 Inlägg

gillar såna byggen bit för bit!!!! tror att du kommer få en brutalt snygg 200 till slut

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Mickius
16 december 2007 · 4 670 Inlägg

härligt att dy fick iordning på problemet så slipper du tänka mer på de=) hur går det med utsidan då? kommit nån vart?

Japs-Jens
16 december 2007 · 1 503 Inlägg

Joo, de känns kanon smile Nepp, nu blir det utsidan.

Satt och kikade igenom gamla bilder och hittade en bild på oss Micke. Tänkte dra våran lilla historia lite snabbt big_smile

Stämde träff med förra ägaren på morgonen den 25/6 detta år ang. bytet utav min calibra mot hans 200sx:ar. Bytet ägde rum och vi körde hem min bil medans Niinas fick åka på släp hem. Hela den resan på 8 mil gick bra, oljan kanske va något varm bara. Vi kom hem och åt lite. Sedan begav vi oss till Linköping där en hyffsat stor bilträff skulle vara. Kommer in på parkeringen och där står Micke, hans dåvarande flickvän och Max. Micke tycker det ryker lite från min motorhuv och ber mig öppna. Då slår lågorna ut! Alla blir chockade! Micke greppar tag om tanken till vevhusventilationen som har fattat eld och svingar ut den. Sen börjar vi båda att slå som dårar med våra kepsar på slangarna i motorn och motorhuvsskyddet som fattat eld. Till slut så är elden släckt och vi pustar ut.

Bilen rullas till närmaste mack där skadorna lokaliseras. Tur att Micke va me då eftersom jag aldrig i princip kikat i ett motorrum förut. Det visar sig att vevhusventilationsslangen ramlat ner på grenröret och fattat eld som spridit sig till icrörsböjen samt motorhuvsskyddet. Vi fixar allt med silvertejp och bilen går bra igen. Vi bestämmer oss för att bege oss hemmåt igen.

När vi kommit till Mantorp så tycker vi det känns vettigt att kika över allt så det ser bra ut. Vi stannar bilen och det börjar ryka igen! Motorhuven öppnas och lågorna slår ut! Vi flaxar med kepsarna, Niina tar kort lol och dom andra glor på.

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/16271-103196.jpg

Till slut så slockande även denna eld.

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/209731_rne0p4.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/16271/209738_up47x6.jpg

Nu valde vi att bogsera bilen åtstående bit. Anledningen till att det fattat eld igen måste vara att det låg för nära något varmt..
Men sen dess har den gått bra och inte brunnit mer. VILKEN DAG!

Senast redigerat av Oboy6 (16 december 2007)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
shogun
16 december 2007 · 2 117 Inlägg

Oboy6 skrev:
Nu funkar bilen perfekt igen smile Det va chippet som va helt åt helvete. Fattar in hur man kan säga att det är anpassat och sen visar det sig att det inte är det..Men men, nu verkar allt vara som vanligt igen, lite mer effekt bara. Ska väl ändå försöka att få någon verkstad att mäta bränsleblandningen med en bredbandslambda så man ser att allt står rätt till. Ställde soppatrycket lite över normalt nu, hellre att den går lite fett. Tack alla som hjälpt till i alla fall!

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … no1dyh.jpg

Gott! Glädjer mig att den går som den ska igen big_smile

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Japs-Jens
16 december 2007 · 1 503 Inlägg

shogun skrev:

Oboy6 skrev:
Nu funkar bilen perfekt igen smile Det va chippet som va helt åt helvete. Fattar in hur man kan säga att det är anpassat och sen visar det sig att det inte är det..Men men, nu verkar allt vara som vanligt igen, lite mer effekt bara. Ska väl ändå försöka att få någon verkstad att mäta bränsleblandningen med en bredbandslambda så man ser att allt står rätt till. Ställde soppatrycket lite över normalt nu, hellre att den går lite fett. Tack alla som hjälpt till i alla fall!

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … no1dyh.jpg

Gott! Glädjer mig att den går som den ska igen big_smile

Ett stort tack till dig Shogun! Vet inte någon annan som engagerar sig så mkt i andras problem som dig smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Mickius
16 december 2007 · 4 670 Inlägg

den dagen glömmer man inte i fösta taget!!!

Mickius
17 december 2007 · 4 670 Inlägg

hur går det för dig med fronten o allt sådant? dåligt me bilder på de tongue haha

terazzi
17 december 2007 ·

Gött den e perfa nu wink får man se din bil till elmia som förra året? såg ju faktiskt dig o nina då i din gamla calibra ^^ haha big_smile kände igen den härifrån ju big_smile

Japs-Jens
18 december 2007 · 1 503 Inlägg

Mickius: Ja, nu e de på fronten igen som gäller. Usch för slipa och spackla..Har inte sett så jätte mkt från ditt paket heller big_smile

Terazzi: Haha, å fan. Jo, calibran kunde man ju inte missa smile Det blir en vända till elmia me Nizzan me om allt går som beräknat. Du ser oss förmodligen då igen tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
kevlar_soul
19 december 2007 ·

Oh jag längtar till Elmia! smile Blir roligt som fan!

Japs-Jens
19 december 2007 · 1 503 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Oh jag längtar till Elmia! smile Blir roligt som fan!

Aa, de kommer bli bästa träffen i historian..hehe. Den här gången måste man ju stanna till kvällen och se vad de hittar på för aktiviteter. Har inte någon vinge den här gången heller som snuten kan stanna och klaga på! Han ryckte nästan sönder vingen och sa att vi skulle ta det nästa gång smile Kul kille..

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Mickius
23 december 2007 · 4 670 Inlägg

God Jul Jens hoppas det går bra me bilen!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang