Olzzon´s Mitsubishi Eclipse -93

Olzzon Pirat
25 februari 2008 · 426 Inlägg

dj_aggwa skrev:
Lägg inte ner dig å beställ bafflar från brl.. har försökt  men de är helt slut hmm  skulle haft 2 st 5.25 å en 6.5 jag men icke sad

Mvh Magnus

Fan då, får väl göra ett försök på hemmagjorda då ^^

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
25 februari 2008 · 2 933 Inlägg

Olzzon skrev:

dj_aggwa skrev:
Lägg inte ner dig å beställ bafflar från brl.. har försökt  men de är helt slut hmm  skulle haft 2 st 5.25 å en 6.5 jag men icke sad

Mvh Magnus

Fan då, får väl göra ett försök på hemmagjorda då ^^

Inte mycke annat å göra de.. värsta är att jag har två 5.25 å en 6.5.. alltså så måste jag göra en uppsättning precis likadant.. hmm  Tur de finns välutrustad snickarverkstad på jobbet.. ska se om snickaren har just å snickra ihop åt mig tongue

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Olzzon Pirat
25 februari 2008 · 426 Inlägg

dj_aggwa skrev:

Olzzon skrev:

dj_aggwa skrev:
Lägg inte ner dig å beställ bafflar från brl.. har försökt  men de är helt slut hmm  skulle haft 2 st 5.25 å en 6.5 jag men icke sad

Mvh Magnus

Fan då, får väl göra ett försök på hemmagjorda då ^^

Inte mycke annat å göra de.. värsta är att jag har två 5.25 å en 6.5.. alltså så måste jag göra en uppsättning precis likadant.. hmm  Tur de finns välutrustad snickarverkstad på jobbet.. ska se om snickaren har just å snickra ihop åt mig tongue

Mvh Magnus

Var ute och tänkte snickra ihop 4st bafflar så högtalarna sjunker ner i den översta då jag inte har någon fräs, hittar en bit och räknar ut att den exakt skulle räcka till 4st, dem 2 första går kalas men dem 2 sista skulle självklart gå sönder tongue Träligt, så jag och Puchen får ta en långtur imorgon till Älvkarleby byggmarknad och handla smile

Chrizze
25 februari 2008 · 140 Inlägg

Olzzon skrev:
Stök? yikes Kladd heter det wink Går ju inte att stoppa på sportluftfilter sad LMM:n är ju inbyggd i själva luftburken. sad

Köp ett panelfilter ifrån K&N till din bil, minst lika bra!

Gasar till det rasar
Ford Capri (1979)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
25 februari 2008 · 2 933 Inlägg

Olzzon skrev:

dj_aggwa skrev:

Olzzon skrev:

Fan då, får väl göra ett försök på hemmagjorda då ^^

Inte mycke annat å göra de.. värsta är att jag har två 5.25 å en 6.5.. alltså så måste jag göra en uppsättning precis likadant.. hmm  Tur de finns välutrustad snickarverkstad på jobbet.. ska se om snickaren har just å snickra ihop åt mig tongue

Mvh Magnus

Var ute och tänkte snickra ihop 4st bafflar så högtalarna sjunker ner i den översta då jag inte har någon fräs, hittar en bit och räknar ut att den exakt skulle räcka till 4st, dem 2 första går kalas men dem 2 sista skulle självklart gå sönder tongue Träligt, så jag och Puchen får ta en långtur imorgon till Älvkarleby byggmarknad och handla smile

Jaså du har gjort de ja. Ja de e klart att de ska vara infällt lite.. snyggt som satan de smile har ingen fräs ja heller :S
Haha, ja de e ju typiskt.. Alltid när de INTE får gå sönder så gör de det hmm 
Ja du får ta dig en moppetur verkar de som..  kan va skönt å åka lite me tongue

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Kalle_Ponken
25 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Olzzon skrev:
Var uppe med tuppen och kickade igång Puchen och körde iväg till färghandlarn och köpte härdare, men så tog polyestern slut och jag ville lägga ett till lager plast så fick återigen kicka igång Puchen och handla "polly" och glasfiber tongue MDS hade inte några bafflar så får väl beställa dem ifrån BRL, vilket resulterar i någon dags arbete gone sad Kanske ta och fixar luftburken då istället så man får öppet filter istället tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … nvnhco.jpg

Så ja nu börjar det likna nått pojk!!wink Hoppas att du inte tar sovmorgon varje dag utan att du stiger upp klockan 06:00(senast) o går ut o slipar o plastar/spacklar o har dej!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Olzzon Pirat
26 februari 2008 · 426 Inlägg

Lugna ned dig Kalleballe big_smile

Fick inte sådär jättemycket gjort idag för det regna och var inte så sugen på att åka 2mil på puchen för att handla lite virke till bafflar, + att jag ska iväg och jobba nu. men lite gjort blev det iaf smile

Lådan smet yikes
http://www.garaget.org/gallery/archive/52215/266023_uujxni.jpg

Kapade den i två delar så man kan plocka ur allting om man nu skulle vilja det sen, jag har även plastat den högra delen en extra gång.
http://www.garaget.org/gallery/archive/52215/266026_ji27hy.jpg

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
26 februari 2008 · 4 190 Inlägg

Ja nu har du arbete wink hehe
Förväntar mig kladdande me spackel och polyester varje kväll nu wink hehe

Keep it up! blir skitbra!
mvh kim

Kalle_Ponken
26 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Aha så det var din låda jag såg komma förbi i en jävla fart asså??tongue Men det blir nog bra det där DÖH!big_smile se till o jobba på lite bättre imorn bara, pojk!!wink

Med vänliga häslningar: Kalle! cool

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Olzzon Pirat
27 februari 2008 · 426 Inlägg

NU har det tillverkats bafflar och det har spänts upp fleece smile Mycket nöjd över formen, vad tycker ni? big_smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/52215/267202_npousl.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/52215/267204_pwyeai.jpg

Kalle_Ponken
27 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Jaha nu är jag med!!big_smile Lär ju bli svincoolt döh Olsson!big_smile Se till o få bort så mycket veck som möjligt bara!! Blir så mycket enklare(mindre jobb) sen när du ska spackla o ha dej vettu...tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Olzzon Pirat
27 februari 2008 · 426 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:
Jaha nu är jag med!!big_smile Lär ju bli svincoolt döh Olsson!big_smile Se till o få bort så mycket veck som möjligt bara!! Blir så mycket enklare(mindre jobb) sen när du ska spackla o ha dej vettu...tongue

Ah nu kanske poletten har trillat ned för några som inte fattat ett skvatt om vad jag sysslat med ^^ Jo jag ska låta häftpistolen få jobba lite mer innan jag ska kladda på pollyn tongue

Kalle_Ponken
27 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Olzzon skrev:

Kalle_Ponken skrev:
Jaha nu är jag med!!big_smile Lär ju bli svincoolt döh Olsson!big_smile Se till o få bort så mycket veck som möjligt bara!! Blir så mycket enklare(mindre jobb) sen när du ska spackla o ha dej vettu...tongue

Ah nu kanske poletten har trillat ned för några som inte fattat ett skvatt om vad jag sysslat med ^^ Jo jag ska låta häftpistolen få jobba lite mer innan jag ska kladda på pollyn tongue

Min mamma säger att jag är speciell....roll

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Galad8
28 februari 2008 · 1 997 Inlägg

Läckert!
Hehe. big_smile

garherr
28 februari 2008 · 17 Inlägg

Ser bra ut brollan wink
Sträck ut tyget lite mer bara så slipper du spackla så jävligt tongue
Jag skickar steget och högtalarna imorrn, så det borde väl komma på måndag eller tisdag hmm Men den som väntar på något gott...

Olzzon Pirat
28 februari 2008 · 426 Inlägg

Ah men det är fina fisken det brorsan big_smile Kan man börja spackla lite smått imorgon kanske och sen avnjuta ett par redigt kalla lapin smile

Men jag har iaf börjat plasta ännu mera nu!
http://www.garaget.org/gallery/archive/52215/267981_flwlki.jpg

Mäki Långsam Perfektionist
28 februari 2008 · 4 800 Inlägg

Såja, nu har du bara det tråkiga framför dig hehe!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Kalle_Ponken
28 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Najsnajsnajsnajsnajs!big_smile som sagt, slipa,spackla,slipa,spackla,slipa,spackla.....winkbig_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Olzzon Pirat
28 februari 2008 · 426 Inlägg

Tråkiga? Det är ju buskul att slipa lol

Mäki Långsam Perfektionist
29 februari 2008 · 4 800 Inlägg

Jasså det säger du? Jag har lite buskul jobb här ute, det är bara att ta för dig wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang