4000kr böter!

Jimm
17 december 2007 · 1 661 Inlägg

Has skrev:

Brandta skrev:
Om man har prövotid blir man inte av med körkortet lättare. Har du prövotid oh blir av med det så måste du alltid ta om det, har du inte prövotid och blir av me lappen mindre än 12 månader så får du bara tillbaka det, mer än 12 månader, måste ta om. Så det enda som skiljer prövotid är om du väl blir av med körkortet.
(OT: har hört att det är stor skillnad på 12 månader och 1 år när man t.ex. blir av med körkort i något av fallen kan man ha tur och få behålla kortet. Kommer dock inte ihåg riktigt vad skillnaden var, någon som vet och kan förklara?)

Ja, precis. Jag har ju inte påstått något annat heller. Men visst ligger toleransen på 30 km/h?
Eller ljuger poliserna för mig? För det går ju ngn gräns, man kan ju inte köra +100 km/h och få behålla körkortet (prövotid)? Och för fort kan man ju köra om man har prövotid (för detta gjorde jag), och fick förklaringen att om jag hade kört 30 km/h för fort så hade lappen rykit. Det är ju detta jag försökt säga, inte att man blir av med körkortet lättare.

Jag missuppfattade dig isåfall. Trodde du menade att det var lättare att bli av med kortet ifall man har prövotid. Jag ber om ursäkt.

Patte_88 The Vikingrocker
17 december 2007 · 53 Inlägg

Jag skulle iaf neka för dig tog de ju inte med lasern, mig tog de med lasern för snart 3 veckor sen så en annan kunde inte göra annat än å erkänna, fick mina 4000 i böter idag samt att kortet har rykit sad

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang