Arbetslöshetsersättning?

High_Tower Leg. Volvo Nerd
14 november 2007 · 143 Inlägg

Losgard skrev:
I hans situation i väntan på jobb så kanske underhåll är ett måste.
Tänk om killen är bunden via telefonabbonemang, klart han ska ha chans att betala sina räkningar, inte hamna hos fogden.

"....medans jag äter en cheese burgar. relevant det där. "

Är det mer relevant att du varit arbetslös i endast 5 timmar menar du?

Alla kanske inte har en fin utbildning som ekonom, tänk lite längre nästa gång.

Haha den kommentaren gillade jag.

Om du nu är så rapp på att fixa jobb så behöver du väl inte se ner på dem som inte kan fixa jobb på samma sätt som du moos. Men men ekonomistuderande ser väl så på männskligheten allt utom ekonomijobb är skit?

Nja skulle inte tro det. En städare skulle behöva mer betalt än dig som är ekonom, Iaf i min mening. Du sitter och vänder på papper och räknar siffror. Medans städaren får plocka upp skiten du lämnar efter dina skor.

Om killen inte kan fixa jobb tex. Då måste han ha chansen att fortfarande kunna leva som vanligt folk, MEd hjälp av bidrag.

Så lägg ner.

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
Martin 9-3 Fisketokig
14 november 2007 · 2 997 Inlägg

Är man 19-20år och gått i skolan och bara kostat pengar för staten i hela sitt liv så hur kan man då ens tänka på bidrag...

märks att sossarna fick vara vid makten för längen.

visar man lite intresse så kommer det nog alltid in något livsuppehållande och meningsfullt.

Börja inte på snylta på statskassan det första du gör i ditt vuxna liv, det är inte hållbart.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Losgard
14 november 2007 · 1 688 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Är man 19-20år och gått i skolan och bara kostat pengar för staten i hela sitt liv så hur kan man då ens tänka på bidrag...

märks att sossarna fick vara vid makten för längen.

visar man lite intresse så kommer det nog alltid in något livsuppehållande och meningsfullt.

Börja inte på snylta på statskassan det första du gör i ditt vuxna liv, det är inte hållbart.

Dina åsikter är ohållbara.
Har du tänkt på att Sverige skulle gå under utan bidrag till stadskassan?

Det verkar finnas bra mycket åsikter som saknar grund, synd att folk inte har intelligens och empati nog för att svara med ordentliga svar.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
moose46019 study
14 november 2007 · 772 Inlägg

High_Tower skrev:

Losgard skrev:
I hans situation i väntan på jobb så kanske underhåll är ett måste.
Tänk om killen är bunden via telefonabbonemang, klart han ska ha chans att betala sina räkningar, inte hamna hos fogden.

"....medans jag äter en cheese burgar. relevant det där. "

Är det mer relevant att du varit arbetslös i endast 5 timmar menar du?

Alla kanske inte har en fin utbildning som ekonom, tänk lite längre nästa gång.

Haha den kommentaren gillade jag.

Om du nu är så rapp på att fixa jobb så behöver du väl inte se ner på dem som inte kan fixa jobb på samma sätt som du moos. Men men ekonomistuderande ser väl så på männskligheten allt utom ekonomijobb är skit?

Nja skulle inte tro det. En städare skulle behöva mer betalt än dig som är ekonom, Iaf i min mening. Du sitter och vänder på papper och räknar siffror. Medans städaren får plocka upp skiten du lämnar efter dina skor.

Om killen inte kan fixa jobb tex. Då måste han ha chansen att fortfarande kunna leva som vanligt folk, MEd hjälp av bidrag.

Så lägg ner.

skillnaden ar ju bara att vandar man pa fel papper vid fel tidpunkt sa kanske 200 k forsvinner men det ar ju klart det ar ju bara papper och nagra anstallda som maste ga men bara ett papper eller vad sager du

jag ser inte ner pa folk men man kan inte bara ga till ams ge mig jobb man far ju faktiskt forsoka pa annat hall ocksa btw jag kommer att lasa systemvetenskap dvs massa tryckande pa tangetbord som du saker skulle uttrycka det




åäö funkar mystiskt nog inte i firefox som ni märker men budskapet bör gå fram trots två teckenskryptering

Senast redigerat av moose46019 (14 november 2007)

Sokrates Eliminator
14 november 2007 · 1 441 Inlägg

Visserligen är väl inte ekonom nån vidare fin utbildning, lika som tex civilingenjörer. Det finns även drösvis med sådana som går arbetslösa.
Dilemmat för de som har finare jobb är ibland att de inte får "sämre" jobb pga att de är överkvalificerade och företag vill inte ha folk som de tror kommer sluta så fort de får ett "bättre".
Det är tufft att få jobb trots att det finns lediga, nästan alla som finns tar in genom nån som känner nån, alltså via kontakter.

Jag är inte avundsjuk på de som inte har jobb, känner flera som har det så,,,
Tufft psykiskt och ekonomiskt.

Själv har jag aldrig varit arbetslös, jobbat sen -85 är nu inne på mitt 5:e jobb.

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang