Kustbevakarna: Tjejer slipper böter

anvandare_12345
15 november 2007 · 654 Inlägg

Sitter och tittar på ett avsnitt av Kustbevakarna och reagerade på att de stötte på en liten motorbåt utan lanternor och dessutom med en alkoholpåverkad förare. Men de slapp undan för "ni är så jävla söta" enligt en kustbevakare.

Rätt eller fel?
Särbehandling?

Händer detta i vägtrafiken också?

FireTraXX DFFL
15 november 2007 · 9 020 Inlägg

Med tanke på hur mycket de försökte förklara det för kameran efteråt så förstod nog de också att de inte borde släppt de medans kamerateamet var där.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Onee
15 november 2007 · 342 Inlägg

hehe såg det också tycker att det är rätt så fel. dom gör det bara för att få bra tv

Finnmerchant Oseriös Aktör
15 november 2007 · 592 Inlägg

tjänstefel enligt mig. om jag minns rätt så var det dendär Nisse eller vad han nu hette,såg också kontrasten jämtemot om man blir stoppad här hemma då är det nog inget sånt mottagande man får.

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
richardoo290 VOLVO for life..
15 november 2007 · 2 113 Inlägg

sååå jäääävla fel!

tar dom andra som försöker förklara bort sig jätte mkt ska dom fan inte stå och säga till dom att det är omöjligt för dig att slippa böter.. bla bla bla... vi har regler att följa... bla bla bla..
och så släpper de brudar bara för de är söta?

så jävla fel för det var särbehandling...
så jävla fel överhuvud-taget..

nu blir ja sur! mad

Svenzzon
15 november 2007 · 84 Inlägg

Såg de där, tycker de är fel åt helvete! De ska va lika för alla punkt slut.!

Henrik Elg Bilbyggare!!!
15 november 2007 · 595 Inlägg

Men killen i båten som var full med folk slapp ju med undan! Han verkade till att vara bra i hammaren!! Tycker att alla borde åkt dit........

Viinikka Bas För Ditt As!!!!!!
15 november 2007 · 443 Inlägg

Henrik Elg skrev:
Men killen i båten som var full med folk slapp ju med undan! Han verkade till att vara bra i hammaren!! Tycker att alla borde åkt dit........

Var inte samma kille som körde båten när dom kom tillbaka igen smile men rätt ska vara rätt!

The Black Ghost
Minitruckern
15 november 2007 · 34 Inlägg

Men hörrni!! Dom släppte även ett gäng med 15 pers o en kille som körde... tycker inte det va så märkvärdigt..

joel91
15 november 2007 · 124 Inlägg

men dom vinner inget på att vara dumma heller.
dom får mer vänner att vara snäll ibland dom som det handlade om va ju inte så farliga för sjön.

klimpan
15 november 2007 · 2 600 Inlägg

satt och kollade på det me man blir arg på att tejer ska få slippa böter för att dom är söta och för att dom är tejer  fel  dom borde ha samma böter som det vore en kille eller en man som körde utan landtarnonr och på värkad av alkehol ursäkta fel stavningen ha lite problem me den just.  tv programet är bra men att det finns poliser och kustbevakare och andra som släpper tjer bara för att dom är sötta och goa där går gränsen. känner sig kränkt på nått sätt bara för man är kille / man.  så tycker jag kankse överregera men så tycker jag faktisk:P  likadant kollade på efterlys för längesedan där satt en kvinna och sa att män är som apor/ eller va det djur det va nått sånt hör inte hit men dom sa så i alla fall:P

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Henrik Elg Bilbyggare!!!
15 november 2007 · 595 Inlägg

Tycker att samma regler som gäller i trafik ska gälla på sjön! Tror ju inte polisen släppt iväg någon som dom misstänker för att ha druckit lite......

moose46019 study
15 november 2007 · 772 Inlägg

ja men detta är ju lite som poliser jaha du är lite för full.
kille= fylle cell
flicka= skjus hem

Yonaz
15 november 2007 · 25 Inlägg

Dra lärdom av det istället. Jag skickar alltid tjejen till bilprovningen, aldrig några problem.

Lårhöga stövlar och och litet kjoltyg = Blankt papper varje gång wink

Honken_ Klyphuggare
15 november 2007 · 328 Inlägg

kustbevakningen tycker jag verkar som ett stort skämt så det va väl inte så farligt att släppa vidare lite fyllon

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Minitruckern
15 november 2007 · 34 Inlägg

Yonaz är en klok man!! smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
16 november 2007 · 3 804 Inlägg

man ska alltid skicka tjejer att bes ens bil smile


Bmw osv..
neckwomen_88
16 november 2007 ·

Det är ju fel att särbehandla så, ja visst...men det händer överallt, hela tiden...illa men sant tongue

Dock tycker jag att det är helt  *&#£@&# * att släppa någon som har druckit, sen om det är en snygg tjej, kungen eller påven, i bil eller båt, är sak samma....

ALKOHOL OCH TRAFIK HÖR INTE IHOP!

Phaetoon
16 november 2007 · 8 156 Inlägg

Har kustbevakarna ens rätt att gå ombord och göra alkotest? Det är väl fortfarande bara polisen som får göra det, även till sjöss? Eller har reglerna ändrats? Var ju lite debatt om det för ett tag sen, men jag har noll koll nu.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mtz
16 november 2007 · 118 Inlägg

Tänkte just på det också då jag såg programmet.

Särbehandling!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang