BSR trimning någon??

Meriah
16 november 2007 · 15 Inlägg

Hej!
är det nån som har bsr steg 3 med annar avgassystem än deras?? eftersom dom inte rekommenderar att använda sig av annat system än deras vid chip steg 3 så undrar jag om nån har erfarenhet av det?? och vad som kan hända om man använder sig av tex JT från turbo??

undrar oxå om jag behöver byta spridare när jag trimmar från 240 hk till 320 hk.

/Maria

Meriah / Volvo for Life
torpis Forummoderator
16 november 2007 · 10 576 Inlägg

Meriah skrev:
Hej!
eftersom dom inte rekommenderar att använda sig av annat system än deras vid chip steg 3 så undrar jag om nån har erfarenhet av det?? och vad som kan hända om man använder sig av tex JT från turbo??

/Maria

Hejs

BSR optimerar sitt program för deras avgassystem, vet att till S40 så har deras sportkat mycket högre mottryck än en racekat och det hemmar effekten.

BSR tänker lite mer tjänstemannatrim och miljö medans många andra tuners är mer rakt på och mer åt sportiga hållet.

BSR kör då som sagt med sportkatt och snällare motor i karraktären medans exempelvis Autotech kör racekatt och mer sportigt program.


ang spridare så skiljer det från olika tillverkare, så då måste vi veta vad du har för bil och motor wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Meriah
16 november 2007 · 15 Inlägg

hej!
tack för svaret!
jag har en s70 t5 -98

Meriah / Volvo for Life
billy IT-Tekniker
16 november 2007 · 376 Inlägg

Om du kör med bsr's steg 3 så behöver du inte byta spridare, och du får väl runt 300 hk av det steget.. max.

Byter du turbo osv, så kommer du antagligen behöva byta spridare samt mappa bilen.

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Meriah
18 november 2007 · 15 Inlägg

ok ok tack smile

Meriah / Volvo for Life
TTTTT
23 november 2007 · 945 Inlägg

fan nu blir jag lite nyfiken...va då bsr steg3?...trodde bara dom hade steg 1 å 2...berätta mer...*S*

blinka blått om du vill rejsa!
EIGHTYFO Art Director
23 november 2007 · 75 Inlägg

Kör med autotech istället! Sedan krävs det inte att du MÅSTE ha BSRs avgassystem, dom säger ju självklart det för att sälja mer...

Reichte86
23 november 2007 · 509 Inlägg

du kör volvo! då ska du köra på autotechs! dom är störst på volvo så är det bara!

Kornz Solfilmsmontör
23 november 2007 · 947 Inlägg

har inte bsr någon ppc box också till volvo ?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
DJTOGGE
4 februari 2008 · 74 Inlägg

Kornz skrev:
har inte bsr någon ppc box också till volvo ?

PPC Tuning System® är en världsunik teknologi utvecklad av BSR.

Fördelarna med PPC® jämfört med andra trimningsmetoder:
- PPC Tuning System® innebär att bilen enkelt och med några få knapptryckningar förses med ett trimprogram.
Programmering görs på några minuter via bilens original diagnosuttag.

- PPC® enheten programmeras med ett av BSR utvecklat trimprogram, anpassat för den motortyp som sitter i din bil.

- PPC® enheten lagrar även bilens originalprogram.
Lika snabbt kan man därför vid behov återgå till bilens originalprogram.

- Trimningen och återgång till original utförs utan någon annan utrustning än PPC®:en.

- Fullständig och illustrativ manual gör det enkelt att utföra programmering, hämtning av filer via hemdator etc.
Du kan själv utan förkunskaper snabbt utföra programmeringen.

- Uppdatering av program sker via Internet från BSR databas.
Du får meddelande via e-post om en uppdaterad programvara finns till din bil.

- PPC® "gifter sig" med den bil som den först programmeras med.


För uppgifter om effekt, vridmoment mm. med trimprogram, se under respektive märke, modell och motorutförande.

PPC® tekniken finns tillgänglig till ett flertal populära bilmodeller.
En ständig utveckling sker till nya styrsystem och bilmodeller.

PPC står för Portable Program Carrier.

Gonken Fortare än kvickt
4 februari 2008 · 241 Inlägg

köp ett chip på blocket och skräddarsy ditt eget avgas. billigare och skillnaden lär inte bli märkbar.

Akta lacken pappskalle!
_SpoRRen_
4 februari 2008 · 25 Inlägg

ja kör med bsr ppc.. det funkar utmärkt med mitt TME system...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang