Bästa vs Sämsta bilen

Budadi
16 april 2010 · 170 Inlägg

Nixus skrev:
Vilken är den bästa eller den bil du har varit mest nöjd med?
Och vilken har du varit mest missnöjd med?

Bästa; Toyota Corolla -87 eller -88 minns ej. Första bil med 48000mil på mätaren när jag fick den. Plågade den som satan och det enda som någonsin hände var att det kom lite smuts i förgasaren en gång eller något? Den gick lite dåligt typ 1mil sen var det bra igen smile Sålde den när den hade gått 51,000mil, böt aldrig ens olja.

Sämsta; Står mellan Jetta -83 och merca 200e -95

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
IceEyes Varningar: För många..
16 april 2010 · 2 552 Inlägg

Sämst: Mercedes 190. Trasig topplockspackning, bedrövligt värmesystem, osmidig växellåda, stolar som fick en parkbänk att framstå som höjden av bekvämlighet samt 13 st 2:or på besiktning varav ett fel som inte gick att åtgärda.


Bäst: Min nuvaranda 9000. Har rullat prickfritt under de två åren i min ägo.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Kesler
16 april 2010 · 3 650 Inlägg

Bästa måste vara min fiesta..går och går och går och går aldrig sönder, trots stenhård körning varje dag.

Sämsta lättmin gamla 740..riktig jävla krångelbil

hinowa
16 april 2010 · 626 Inlägg

sämsta var helt klart duetten, lagade och bytte bromsar, styrning, vattenpump, termostat, kylare, mekade växellåda, ventilkåpspackning, gasvire, skruvade förgasare, framhjulsinställning flera gånger, avgassystem, kabelbrand, framlysen, backlyset, takluckan läckte (eftermonterad), fönstermekanism, lister som läckte, också all rost förstås.. osv osv. det enda som inte gick sönder var nog dragkroken!

bästa var a4 avant dieseln, gick 30k i min ägo. det som byttes var leder i framvagnen (audi sjukan), kamrem, vanlig service, däck, stötdämpare bak alltså bara slitagedelar. det enda som gick sönder var ac:n efter 37k mil så vad har man att klaga på där, inget..

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 april 2010 · 3 929 Inlägg

rs niklas skrev:
bäst saab så klart sämst volvo så klart,

Men snälla ...
Jag gillar ingen av bilarna men när flygtekniker försöker göra bil så ja, du ser ju hur det gick?
Inga sparklådor = rostiga dörrar.
Motorn åt fel jävla håll, omöjlig att meka med, handbroms på OG900 = sämst etc etc.

Medans volvos tegelstenar är fula som fan men fungerar 100 gånger bättre än Saab!

Övningskör ännu och äger 3 bilar men kan säga iallafall i kvalité är min Nissan Primera bäst.
Annars är min 1988 Ford Thunderbird bättre i alla andra saker och mja, min Saab 9000 kommer sist.

Annars av alla bilar jag kört är Audi S8 klart överlägset i kvalité.
Sist kommer återigen, min egen Saab 9000 smile

Min mopedbil är ett kapitel för sig för den usla kvalitén är inte ens mätbar.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
twin_cam Smålänning
16 april 2010 · 7 877 Inlägg

Svår fråga...

Bästa bruksbilen får efter visst övervägande och diverse funderande bli 740:in. Krånglade en del med elen i början och massor med småfel efter 15 ägare..

Nu ca 6000 mil senare, är det den bästa. Harint hittils haft ett enda mekaniskt haveri, enda som gjort att bilen blivit obrukbar är en trasig vevaxelgivare, men den va de tysk kvalité på.
Kostat mig totalt ca 3000, och har gått oklanderligt nu i två år/6000 mil.
Hoppas att jag aldrig behöver byta bil igen smile

Näst bäst är första Saaben, OG900, förstabil med allt vad det innebar, och den bara höll och höll! Det som gör att den inte blir bäst är ett växellådsras p.g.a att oljan läckt ut och att den blev rätt rostig i slutet sad

Sämsta brukisen är nog den blå saaben, också OG900, köptes för 5000, det första jag fick göra va en hjulinställning, sen gick den aldrig riktigt, hittade dock felet innan den skulle skrotas, sen åkte jag till slut av vägen (inte bara mitt fel) så en längsgående balk krökte sig... Konstigt nog saknar jag den ändå...

Senast redigerat av twin_cam (16 april 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Skyline_GTR
16 april 2010 · 306 Inlägg

Bästa bruksbilen jag har haft/har är en VW polo, den bara går och går.
Bästa sportbilen = Nissan Skyline R33 GTR
Sämsta skithögen jag nånsin har haft var en peugeot 405 MI16.

Niklas1987 NO
17 april 2010 · 2 182 Inlägg

Ett par bilar senare så ser det ut så här nu.

Bästa: Cadillacen jag har nu, aldrig nått strul med den å den har mer kraft än min tidigare bästa bil utmärkelse (Volvo 244GL). När man sätter sig i Cadillacen så ler man å startar upp den.

Sämsta:Pegeout 205 XL -90, fy fan vilket skit vart fan sur varenda gång man såg den. Att köpa en bil för att den är bränslesnål är ta mig fan bara dumt jävla franska skitbil!! Ingen rost men den gick som en påse nöttermtråkig som fan.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang