Turbo eller är ja dum i huvet???

Mr_EmCom Med.lem
22 november 2007 · 3 759 Inlägg

volvo_dude skrev:

Aerodynamik skrev:

volvo_dude skrev:
jo jag vet att saab är bättre än volvo

Du heter "volvo_dude" och du har en bild på en Volvo som avatar.. Har jag missat något?

därför jag hade en volvo när jag registrerade mig här och är för snål för och betala 20 kr från mobilen  för och byta till Mattias_Ericsson

och volvon på bilden va min tills den skrotades när ja köper saaben hamnar den där istället liksom



Volvo och MB RULES skrev:
Sluta larva dig för fan. Varenda jävla tråd är det pajkastning mellan Saab och Volvo.
Dessutom är det lite sorgligt att du skriver saker så nybörjare på ämnet tror att Saab går bättre än Volvo. Alla, utom ni hjärntvättade (ngt kanske), vet att Volvo gör bättre motorer än saab.

och om volvos motorer e bättre än saabs varför har saab modellerna mer hk än volvosarna i samma årsmodell om man tex gämför volvo 740 och 9000 och att saaben har lite roligare finneser än 740??? ???



jag säger bara; RWD!
ända finessen jag behöver.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
zovix Maskinbefäl
22 november 2007 · 1 038 Inlägg

Problemet med de gammla 2,3i motorerna B234 har jag för mig att motorkoden var, var kamdrivningen som nämts p.g.a. att kamkedjan även drev balansaxlarna i motorn. Lagren till balansaxlarna har en tendens till att skära, vid dåligt skött motor vilket resuterar i att kedjan går av, med ventilsallad som följd.

Det som skall nämnas är väl att med normal service så brukar största problemet med dessa motorer vara att de ticka eller rassla lite. Grymt bra drag i dem för att vara standardbil med 150hk.

Som kommentar till alla volvoälskare:
Självklart håller en volvomotor längre av samma årsmodell eftersom man tar ut iprincip halva effekten roll Volvo har under 80-talet satsat mycket på hållbarhet och säkerhet. Det ger inga roliga bilar, men bra bilar. Moderna volvos går inte att jämföra med en 80-talsvolvo.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Hammarslag Inläggskritiker
22 november 2007 · 990 Inlägg

_Wallis_ skrev:

Rushman skrev:
Alla saabar går bättre än alla volvos big_smile

Tänker inte dra igång något, Men det där kan ju värkligen diskuteras tongue
Snabbhet+vrid+Hållbarhet big_smile Mohahaa big_smile så de vara allt, Ska inte förstöra tråden..

hehe saab har mer vrid, trots en cylinder mindre. Säger en heldel, motorerna håller grymt bra, växellådorna är bra men håller inte för våldskörning, pågick fram till NG900 typ, sen dess är lådrasen föga.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
22 november 2007 · 990 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:

Rushman skrev:
Alla saabar går bättre än alla volvos big_smile

Sluta larva dig för fan. Varenda jävla tråd är det pajkastning mellan Saab och Volvo.
Dessutom är det lite sorgligt att du skriver saker så nybörjare på ämnet tror att Saab går bättre än Volvo. Alla, utom ni hjärntvättade (ngt kanske), vet att Volvo gör bättre motorer än saab.

Hehe, mmm sen när är volvos org kammar stakar och kolvar goda för 500hk även grenröret smile ? Snackar om Tronic 5 motorn nu.

Volvo gör bra grejer, gillar volvo med men saab´s motorer är underskattade, Johan hade 370hk i sin saab 99 med racing däck, smekte en cosworth med 330hk kit och påstådda 390hk, inte illa gjort av en veteran.

Lite av en "pissing contest" det här, roliga att alla som debatterar äger 240 eller 740. wink

Volvo och saab, bra bilar båda 2.

Senast redigerat av Hammarslag (22 november 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Lanjin
22 november 2007 · 757 Inlägg

Smaken är som baken.... Delad.
Men jag hoppas du får mycket skoj med saaben smile

zortep
22 november 2007 · 911 Inlägg

volvo_dude skrev:
jo jag vet att saab är bättre än volvo efter som ja ska kolla på en 9000 cc i16
i morrn kväll

och förmodligen kommer jag nog och köpa den efter som den är nybes

fick bara för mig de va turbo


ingen som vet lite kända fel när man ändå håller på och virrar så man vet va man ska glo efter förutom vlådan? och rost?

bara checka på bussningar , så topp packningen inte gått , läckage osv.

pic up the phone, wazzzaaa
Goffen Administratör
22 november 2007 · 2 975 Inlägg

Trådskaparen har fått svar på sin fråga. Håll er till topic i fortsättningen !


*TRÅDLÅST*

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang